Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X of een 1.7X Converter voor NIKON

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X of een 1.7X Converter voor NIKON

    Hallo,

    Omdat ik net op de hoogte wordt gebracht dat 2 van mijn beste vriendinnen gaan valschermspringen, zou ik graag een 2X Converter lenen voor tussen mijn D70 en mijn AF-S VR 70-200 f/2.8.

    Kan iemand deze missen dit weekend?

    Graag streek rond Antwerpen (maar mag ook Mechelen zijn).
    Zelf woon ik in Aartselaar.

    Mvg Sven
    Last edited by Svenmichiels; 20 oktober 2004, 15:58.

  • #2
    Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X Converter voor NIKON

    Hi Svan,

    Ik heb een X2Pro van Tamron maar ik weet dat hij niet werkt met de 70-200/2.8 van Sigma(gaat te sterk hunten)
    Je kan altijd eens proberen en ik ben van Antwerpen(bij de Plantijn en Moretus lei(Delhaize)

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X Converter voor NIKON

      Van mij mag je hem wel lenen maar ik denk dat de afstand om hem op te halen te ver is,plaats is spijkenisse NL
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X Converter voor NIKON

        Hub2805, Ik heb een Nikon D70 en een NIKON AF-S VR 70-200!!!

        Dus ik denk da mijn lens daar niet op past.

        Noname, kost voor het te komen halen wordt te groot

        Toch bedankt allebei.

        Sven

        Comment


        • #5
          Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X Converter voor NIKON

          Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
          Hub2805, Ik heb een Nikon D70 en een NIKON AF-S VR 70-200!!!
          Toch bedankt allebei.
          Sven
          Ik weet wel dat de VR van Nikon is, dat kon ik ook zien. OS is van Sigma, IS is van Canon en ga zo maar voort.

          Ik heb 2 Sigma's (non HSM), een Tamron en uiteraard de NIKON kitlens. Allen werken zonder probleem met de Tamron X2, enkel de 3de SIgma(70-200, die wel HSM is) werkt niet goed.
          Ik heb daar zaterdag met Corné even over gebabbeld en het is waarschijnijk door de HSM dat het niet werkt. Nu heeft Sigma ook twee teleconvertors en volgens Grobet zouden die ENKEL met HSM lenzen werken. Er zit dus wel degelijk een verschil tussen HSM lenzen en niet HSM lenzen(de rest) Het heeft niets met snelheid te maken want de kitlens is een Silent Wave Motor, wat vergelijkbaar is met HSM maar anders en die werkt dus ook perfect met de Tamron TC.

          Hubert
          Last edited by hub2805; 19 oktober 2004, 22:21.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X of een 1.7X Converter voor NIKON

            Heeft er nu niemand in de streek rond Antwerpen of Mechelen die een TC 1.7 of 2.0 heeft??

            Wil je hem uitlenen dit weekend??

            mvg Sven

            Comment


            • #7
              Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X of een 1.7X Converter voor NIKON

              Sven, ik kom al dichter in de buurt: Wolvertem (NW Brabant). Is een halfuurtje rijden vanuit Aartselaar en ik zit kort bij de A12.
              Het is wel maar een 1.4x van Tamron...
              Nikon, Apple & Epson

              Comment


              • #8
                Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X of een 1.7X Converter voor NIKON

                Hallo,

                Bedankt dat ik hem zou mogern lenen, maar vrees dat het niet genoeg zal zijn om m'n 2 vriendinnen te trekken als ze aan het valschermspringen zijn.

                Toch bedankt

                mvg Sven

                Comment


                • #9
                  Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X of een 1.7X Converter voor NIKON

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
                  Hallo,

                  Bedankt dat ik hem zou mogern lenen, maar vrees dat het niet genoeg zal zijn om m'n 2 vriendinnen te trekken als ze aan het valschermspringen zijn.

                  Toch bedankt

                  mvg Sven
                  't Is misschien beter om die 1.4 te gebruiken en te croppen! Met de 1.4 verlies je maar 1 stop licht waardoor je wat sneller kunt focussen en een snellere sluitertijd overhoudt...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: DRINGEND GEZOCHT: Lenen v/e 2X of een 1.7X Converter voor NIKON

                    Hij gaat blijkbaar enkel voor een Nikon TC
                    Geen interesse in Tamron, is nochthans de meest universele.(Naar het schijnt, ik kan er niet van meespreken want ik heb er maar éne. Ik wou op de lenzendag die van Sigma eens proberen maar Corné had em niet bij )

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment

                    Working...
                    X