Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

    Ik ben op zoek naar een goede ziel met een 20D die van zijn toestel heel tevreden is en dus ook weet hoe ermee te werken. Zou eens willen afspreken zodat die dan mijn 20D eens kan uitproberen en zien wat resultaat is. Lijkt me enige goede manier om zeker te zijn of er nu iets scheelt aan toestel of niet. Heb al heel de avond geprobeerd deftige foto's te maken van mijn gezin en lukt zo goed als NIET !!
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

    Oorspronkelijk geplaatst door lapino
    Ik ben op zoek naar een goede ziel met een 20D die van zijn toestel heel tevreden is en dus ook weet hoe ermee te werken. Zou eens willen afspreken zodat die dan mijn 20D eens kan uitproberen en zien wat resultaat is. Lijkt me enige goede manier om zeker te zijn of er nu iets scheelt aan toestel of niet. Heb al heel de avond geprobeerd deftige foto's te maken van mijn gezin en lukt zo goed als NIET !!
    Post er eens eentje met exif!!
    We willen je wel helpen zenne, maar eigenlijk weten we niet in hoeverre je fotografisch onderlegt bent, en mss doe je gewoon iets fout (hopen maar zeker?)

    Comment


    • #3
      Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

      Rudy, heb een jaar met 10D gewerkt en daar superscherpe foto's mee gemaakt (zelfs zonder USM, want een té gescherpte foto vind ik ook niet zo goed). Een fullsize sample met 20D kan je hier vinden :

      http://www.pbase.com/lapino/image/34494856/original / 28-135
      Focus op de ogen, zijn niet scherp - dekentje wél (center punt AF)

      Nog voorbeeldje (niet full size) :


      Focus op gezicht, bierglas is scherp (center punt AF) / 50mm
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

        Via de tweede foto ben ik ook terecht gekomen op uw focus test chart. Daar is toch duidelijk een frontfocus te zien van 1 cm ?
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

          volgens Canon service center dus niet (eerlijk gezegd begin ik te twijfelen of ze wel degelijk grondig hebben getest, kan dit wel op 2u ??). mijn enige hoop is Ingo Albert van topfoto om de camera te ruilen of mijn geld terug te geven, anders weet ik het niet meer (ben echt einde raad)
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

            Wel, ik sta op punt een grote aankoop te doen bij Top-foto, maar dit topic doet me toch een beetje twijfelen...

            Als ruilen niet gaat, moet je toch op zijn minst je geld kunnen terugkrijgen ?

            Stel hem misschien voor een 10D bij hem te kopen ? Toch nog zo gek niet...want dan blijven de centjes in zijn zaak.

            Zowel verkoper als koper tevreden.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

              Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Wel, ik sta op punt een grote aankoop te doen bij Top-foto, maar dit topic doet me toch een beetje twijfelen...

              Als ruilen niet gaat, moet je toch op zijn minst je geld kunnen terugkrijgen ?

              Stel hem misschien voor een 10D bij hem te kopen ? Toch nog zo gek niet...want dan blijven de centjes in zijn zaak.

              Zowel verkoper als koper tevreden.
              Hallo Marc,

              In Duitsland hebben ze een speciale wet welke van toepassing is bij bestellingen via het internet. U kunt binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen de artikelen op kosten van de verkoper terug zenden. Hij dient dan direkt aan u het geld over te maken. Je moet natuurlijk wel meteen aktie ondernemen. En niet weken lang dralen want dan gaat het niet meer.

              Hier is de tekst in het duits:

              § 7 Widerrufsbelehrung

              Die Willenserklärung auf Abgabe der Bestellung kann von dem Kunden innerhalb von zwei Wochen ohne Angabe von Gründen in Textform (z. B. Brief, Fax, E-Mail) oder durch Rücksendung der Sache widerrufen werden. Die Frist beginnt frühestens mit der Absendung der Bestellung. Zur Wahrung der Widerrufsfrist genügt die rechtzeitige Absendung des Widerrufs oder der Sache . Der Widerruf ist zu richten an
              ... DE LEVERANCIER.

              Im Falle eines wirksamen Widerrufs sind die beiderseits empfangenen Leistungen zurückzugewähren und ggf. gezogene Nutzungen (z. B. Zinsen) herauszugeben. Kann der Kunde die empfangene Leistung ganz oder teilweise nicht oder nur in verschlechtertem Zustand zurückgewähren, muss insoweit ggf. Wertersatz geleistet werden. Im Übrigen kann der Kunde die Wertersatzpflicht vermeiden, indem er die Sache nicht wie ein Eigentümer in Gebrauch nimmt und alles unterlässt, was deren Wert beeinträchtigt. Die Rücksendung geschieht auf Kosten und Gefahr von VERKÄUFER. Bei einer Bestellung bis zu einem Wert von 40,00 EUR trägt jedoch der Kunde die Kosten der Rücksendung, es sei denn, dass die gelieferte Ware nicht der bestellten entspricht.

              Ist der Kunde Vollkaufmann, so hat er kein Widerrufs- und Rückgaberecht gemäß § 312d BGB.

              Das Widerrufsrecht ist ferner in den folgenden Fällen ausgeschlossen:

              bei der Lieferung von Waren, die nach Kundenspezifikation angefertigt werden oder eindeutig auf die persönlichen Bedürfnisse des Kunden zugeschnitten sind oder die aufgrund ihrer Beschaffenheit nicht für eine Rücksendung geeignet sind;
              bei der Lieferung von Audio- oder Videoaufzeichnungen;
              bei der Lieferung von Software, sofern die gelieferten Datenträger vom Kunden oder einem Dritten entsiegelt worden sind.
              in den sonstigen Fällen des § 312d Abs. 4 BGB.
              Last edited by Otto Knap; 19 oktober 2004, 21:49.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                mijn enige hoop is Ingo Albert van topfoto om de camera te ruilen of mijn geld terug te geven, anders weet ik het niet meer (ben echt einde raad)
                Ik denk dat dit de samenvatting is van uw probleem.

                Uw 20D front focust. PUNT.

                Als dit niet kan bijgesteld worden door Canon Nederland of door Canon Duitsland dan moet uw 20D vervangen worden.

                Ik heb een goede 20D (denk ik toch) maar ik zie niet in hoe testen en nog meer testen uw probleem zal oplossen.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                  Hallo Marc,

                  In Duitsland hebben ze een speciale wet welke van toepassing is bij bestellingen via het internet. U kunt binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen de artikelen op kosten van de verkoper terug zenden. Hij dient dan direkt aan u het geld over te maken. Je moet natuurlijk wel meteen aktie ondernemen. En niet weken lang dralen want dan gaat het niet meer.

                  Tja, dat is misschien nu ook wel het geval.
                  Probleem is meestal dat je zo'n camera niet op 1-2-3 onder de knie hebt, alhoewel dat de 20D niet zo vel van de 10D zal verschillen inzake bediening...

                  Met een 10D kan ik ook blindelings spelen, maar momenteel heb ik mijn zinnen op een MKII gezet. Deze bediening verschilt echter grondig van mijn vorige 10D...

                  En hoe zit dat in Belgenland, Otto ?
                  ( lees: wat zijn jouw condities ? )

                  Misschien koop ik wel bij jou dan, maar momenteel ben je eerlijk gezegd, nog te duur...
                  Ik ken Belgische winkels die hem ook in stock hebben, en die merkelijk goedkoper zijn. Natuurlijk geen Duitse prijzen, dat weet ik ook. Maar toch erg dicht bij de 4000 euro.

                  Ik heb natuurlijk geen kristallen bol, maar mocht de prijs nog iets omlaag gaan, dan haal je me wellicht vrij gemakkelijk over de streep. Nog niets opgevangen van een prijsdaling bij Canon ?
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

                    Waar woon jij Lapino?


                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                    Ik ben op zoek naar een goede ziel met een 20D die van zijn toestel heel tevreden is en dus ook weet hoe ermee te werken. Zou eens willen afspreken zodat die dan mijn 20D eens kan uitproberen en zien wat resultaat is. Lijkt me enige goede manier om zeker te zijn of er nu iets scheelt aan toestel of niet. Heb al heel de avond geprobeerd deftige foto's te maken van mijn gezin en lukt zo goed als NIET !!
                    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                    Comment


                    • #11
                      Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

                      Lapino, als ik jou was, zou ik die camera gewoon terug sturen. Wat mij betreft zijn je testfoto's duidelijk, en eigenlijk... je hoeft helemaal geen reden op te geven.
                      Ik kan me al voorstellen op welke manier je nu foto's trekt: gefixeerd op een focusprobleem. Plezier aan het fotograferen: nul komma nul. Zit ik er ver naast?
                      Nee! Terugsturen, geld terug, andere kopen. Volg mijn advies en je zal mij oooo zo dankbaar zijn...
                      (hopelijk heb je hem niet langer dan 14 dagen... )
                      NaXX

                      Comment


                      • #12
                        Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

                        Wel lapino als je tevreden was met je 10D dan zie ik niet in hoe een 20D kan verschillen in gebruik zodat je er plotseling niet meer tevreden van kan zijn. Je hebt dus een probleem en dat moeten ze oplossen. Wel raar dat ze zeggen van niets te vinden. Hebben ze wel naar het juiste gezocht?

                        In elk geval moet je van camera veranderen want zelfs als ze hem perfect zouden afstellen kan ik mij niet inbeelden dat je nog tevreden gaat zijn. Het minste dat een foto mislukt ga je beginnen twijfelen. En dat gaat het plezier altijd verknallen.

                        Ik kan je wel eens wat foto's sturen van mensen maar ik kan ze niet online zetten want daar heb ik het akkoord van die mensen niet voor. Ben er wel morgen niet. Dan kan je eens vergelijken. Maar zelfs als je daar zou zien dat ik het niet heb of eventueel wel heb gaat dat niets aan je probleem verhelpen.

                        Maar wil je terug een 10D ik verkoop er 1 dus zeg het maar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

                          Ik vind het ook balen voor je Lapino. Ze hebben het bij Canon nagekeken.Niets aan de hand zeggen ze. Maar zo blijf je zitten met de twijfel, plus dat je je er vervelend bij voelt. En niet weet wat zal ik doen.
                          Als je iets hebt gekocht en het is ondeugdelijk, dus niet goed werkend. Moet men het terugnemen. Je foto's zijn de bewijzen! Dus hup terug die 20D naar Duitsland. Aangetekend versturen met een brief erbij. En je geld terug eisen, want ze hebben geen andere 20D voor je. Als ze een andere 20D hadden zou je ze de gelegenheid moeten geven deze aan je toe te laten sturen,ofwel dit op te lossen door een ander. Maar die mogelijkheid hebben ze niet. Dus, dan zullen ze het geld moeten teruggeven. (in Nederland moet men wettelijk bij levering ondeugdelijk materiaal het geld teruggeven) Weinig mensen weten dit eigenlijk. Maar als men erop staat, kunnen ze niet anders. Maar daar heb je niets aan, dat is Nederland. Stuur hem aangetekend terug en eis je geld terug.Wees wijs, want je zult met dezen camera never tevreden zijn. Ik woon wel helemaal in Nederland, je mag mijn Nikon 5700 wel een poosje lenen, zodat je toch foto's van de kleine kunt maken.Want het zou jammer zijn dit niet vast te kunnen leggen. Ik meen dat serieus. Dus je mag van mij als je wilt de Nikon 5700 een paar maanden lenen. Tot je een andere camera hebt.(Het is niet wat je gewend bent misschien, maar deze Nikon maakt nog steeds mooie foto's.
                          De brief naar Duitsland in korte zinnen formuleren, geen groot verhaal erbij. Heel kort en zakelijk houden. Want dan krijgen ze er geen speld tussen.
                          Groetjes, Marijke/Orange

                          Comment


                          • #14
                            Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

                            bedankt allemaal voor de reacties. heb nogmaals mail teruggekregen van topfoto waarin hij zegt dat hij de camera niet zomaar kan ruilen. hij stelt me voor de camera terug te sturen en hij zal die dan laten servicen door Canon. Ingo zegt wel dat hij zal PROBEREN om die om te laten ruilen door Canon, maar garandeert niks. zoals jullie ook zeggen, zelfs al wordt die camera wél goed afgesteld, ik zal altijd blijven twijfelen en in plaats van foto's maken doe ik niks anders dan testen en beloof ik 0,0 plezier.

                            zoals het er nu uitziet, is topfoto echter NIET bereid de camera zomaar om te ruilen. denk dat mijn enige keus is, de camera terug te sturen en maar te wachten. plezant is anders! (en ik heb dan nog eens enorm veel schrik dat de camera dan na enkele weken terugkomt met predikaat : niks gevonden. dan sta ik daar hé!)

                            ik woon in Oudenaarde trouwens, en camera is momenteel bijna 2,5 weken oud (zoals iemand al zei, zoiets testen duurt even én ik heb zelfs nieuwe lenzen gekocht om zeker te zijn dat focusprobleem niet aan de lenzen lag!! go figure!)
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

                              Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                              bedankt allemaal voor de reacties. heb nogmaals mail teruggekregen van topfoto waarin hij zegt dat hij de camera niet zomaar kan ruilen. hij stelt me voor de camera terug te sturen en hij zal die dan laten servicen door Canon. Ingo zegt wel dat hij zal PROBEREN om die om te laten ruilen door Canon, maar garandeert niks. zoals jullie ook zeggen, zelfs al wordt die camera wél goed afgesteld, ik zal altijd blijven twijfelen en in plaats van foto's maken doe ik niks anders dan testen en beloof ik 0,0 plezier.

                              zoals het er nu uitziet, is topfoto echter NIET bereid de camera zomaar om te ruilen. denk dat mijn enige keus is, de camera terug te sturen en maar te wachten. plezant is anders! (en ik heb dan nog eens enorm veel schrik dat de camera dan na enkele weken terugkomt met predikaat : niks gevonden. dan sta ik daar hé!)

                              ik woon in Oudenaarde trouwens, en camera is momenteel bijna 2,5 weken oud (zoals iemand al zei, zoiets testen duurt even én ik heb zelfs nieuwe lenzen gekocht om zeker te zijn dat focusprobleem niet aan de lenzen lag!! go figure!)
                              Lapino al bij canon zeggen dat er geen probleem is met uw camera en jij vind van wel dan is er natuurlijk een probleem.

                              Als je Oudenaarde Mechelen niet te ver vind mag je gerust eens afkomen hoor dan kunnen we de 2 eens naast elkaar uitproberen .

                              Nu is het zo dat in het begin ook niet 100% tevreden was maar na een paar instellingen en veranderingen in het menu is het een top camera.

                              Marc beschreef het ene toestel is het andere niet 10D 20D

                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X