Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20D in service geweest bij Etbass

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 20D in service geweest bij Etbass

    (voor wie het interesseert)

    vanmorgen met mijn 20D bij Etbass langsgeweest om die te laten nakijken. zeer vriendelijk onthaald en omdat het toch niet zo druk was, hebben ze hem meteen nagekeken. ik keek dan ook vreemd op toen ik na ongeveer 2u te horen kreeg dat ze geen enkel probleem vinden met mijn 20D. er was op dat moment een professionele fotograaf aanwezig die ook paar foto's heeft gemaakt met mijn 20D + zijn 24-70L en hij was toch ook niet 100% overtuigd van scherpte (na nazicht op zijn toshiba laptop)

    heb dan maar besloten de 20D terug mee te nemen en nog eens deftig te testen met alle mogelijke settings/sluitersnelheden/diafragma's, want het is niet ondenkbaar dat er enkel een probleem is bij bepaalde combinaties.

    vreemd verhaal hé...
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

    Heb je je lenzen ook meegenomen ?
    En hebben ze hem nagekeken met de lens (of lenzen) gemonteerd waarmee jij problemen had ?
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

      neen, hebben enkel de camera nagekeken. boodschap was dat ze dat zéér goed testen met hun lenzen en dat camera dus ok is. tja... ik kan daar toch moeilijk beginnen discussiëren en zeggen dat ze hem niet goed hebben getest hé (denk ook niet dat ze mij blaasjes aan het wijsmaken waren)

      de foto's die ik ter plaatse dan nog heb gemaakt en nagekeken waren 80% goed, 20% niet goed, maar supergoed en scherp waren ze toch niet. antwoord van die pro was 'verscherpen in photoshopCS' maar camera stond al in JPG +2 sharpness!

      ik ga in elk geval eens goed verder testen. begrijp het gewoon niet waarom ik dan met lenzen die ik al jaar op 10D gebruik op die 20D slechte foto's zou maken...
      Last edited by lapino; 19 oktober 2004, 16:07.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

        Toch wel raar... meestal worden de lenzen gecalibreerd om goed te werken met de cam... Kijk maar naar het verhaal van Pieter G. van een tijdje terug...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

          Sorry,topic is misschien niet juist,maar wat bedoelen jullie toch altijd met dat lenzen calibreren?? Is blijkbaar een deus ex machina voor alles wat niet scherp staat.Een canonlens op een canonbody wordt toch veronderstelt te werken??Of is dit niet zo in de digitale wereld ??

          Comment


          • #6
            Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

            Oorspronkelijk geplaatst door lapino
            neen, hebben enkel de camera nagekeken. boodschap was dat ze dat zéér goed testen met hun lenzen en dat camera dus ok is. tja... ik kan daar toch moeilijk beginnen discussiëren en zeggen dat ze hem niet goed hebben getest hé (denk ook niet dat ze mij blaasjes aan het wijsmaken waren)

            de foto's die ik ter plaatse dan nog heb gemaakt en nagekeken waren 80% goed, 20% niet goed, maar supergoed en scherp waren ze toch niet. antwoord van die pro was 'verscherpen in photoshopCS' maar camera stond al in JPG +2 sharpness!

            ik ga in elk geval eens goed verder testen. begrijp het gewoon niet waarom ik dan met lenzen die ik al jaar op 10D gebruik op die 20D slechte foto's zou maken...
            Lapino,

            Evalueer je toestel met je 50mm, de andere lenzen zijn zooms, de 28-135 is zowieso geen toplens, de 17-40 L is goed , maar niet razend scherp.
            Pak een diafragma van 8 of zo, zodat je daar geen risocos meer mee hebt.
            En post eens dergelijke foto, fullsize. Dan kunnen we je mss helpen.
            Vergeet niet dat door meer pixels, je wel een idee van onscherpte kan krijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

              Rudy, ik heb de 28-135 verkocht. Heb nu enkel nog een 50/1.8 en 17-40L, toch niet de minste lenzen qua scherpte. De Tamron 28-75 XR Di zou ik morgen moeten hebben. Heb al een pak tests staan op www.pbase.com/lapino/tests maar bij Etbass vonden ze die niet goed om te beoordelen of er een probleem was. Foto's op f8 zullen natuurlijk scherp zijn door grote DOF.

              Heb vanavond weer pak foto's gemaakt van mijn gezien met f4 - f5.6, telkens focus op ogen en de meeste zijn gewoon onscherp, punt. Ik bedoel dan niet onscherp waardoor beetje USM kan helpen maar écht onscherp, wat je met om het even welke tool niet goedkrijgt.

              Ik heb ondertussen via Canon België vernomen dat de winkel waar ik de 20D kocht in principe het toestel wél kan ruilen waarna hij van Canon de defecte vervangen kan krijgen door een nieuwe. Het KAN dus wel, maar vraagt enkel wat moeite van de winkel zélf. Let wel, dit is me telefonisch verzekerd door iemand bij Canon België. Er is me ook gezegd dat als dat NIET gebeurt, ik best klacht indien bij Canon en dat ik dan het toestel misschien kan omgeruild krijgen door Canon zélf.

              Ben het gewoon beu om elke dag dit toestel te zitten uitproberen en telkens te moeten vaststellen dat er toch wel degelijk iets fout is. Ik ben geen DSLR newbie en kende mijn 10D door en door en wist dus ook héél goed waar ik fouten zou maken én welk resultaat ik kan verwachten. Mijn 20D heeft me tot nu toe GEEN ENKELE foto opgeleverd die maar in de buurt komt van mijn 10D.

              Toch bedankt voor je reactie. Mijn enige overblijvende optie (om user-error 100% uit te sluiten) is te zien in andere thread hier : een 20D eigenaar mijn toestel laten evalueren.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                Rudy, ik heb de 28-135 verkocht. Heb nu enkel nog een 50/1.8 en 17-40L, toch niet de minste lenzen qua scherpte. De Tamron 28-75 XR Di zou ik morgen moeten hebben. Heb al een pak tests staan op www.pbase.com/lapino/tests maar bij Etbass vonden ze die niet goed om te beoordelen of er een probleem was. Foto's op f8 zullen natuurlijk scherp zijn door grote DOF.

                Heb vanavond weer pak foto's gemaakt van mijn gezien met f4 - f5.6, telkens focus op ogen en de meeste zijn gewoon onscherp, punt. Ik bedoel dan niet onscherp waardoor beetje USM kan helpen maar écht onscherp, wat je met om het even welke tool niet goedkrijgt.

                Ik heb ondertussen via Canon België vernomen dat de winkel waar ik de 20D kocht in principe het toestel wél kan ruilen waarna hij van Canon de defecte vervangen kan krijgen door een nieuwe. Het KAN dus wel, maar vraagt enkel wat moeite van de winkel zélf. Let wel, dit is me telefonisch verzekerd door iemand bij Canon België. Er is me ook gezegd dat als dat NIET gebeurt, ik best klacht indien bij Canon en dat ik dan het toestel misschien kan omgeruild krijgen door Canon zélf.

                Ben het gewoon beu om elke dag dit toestel te zitten uitproberen en telkens te moeten vaststellen dat er toch wel degelijk iets fout is. Ik ben geen DSLR newbie en kende mijn 10D door en door en wist dus ook héél goed waar ik fouten zou maken én welk resultaat ik kan verwachten. Mijn 20D heeft me tot nu toe GEEN ENKELE foto opgeleverd die maar in de buurt komt van mijn 10D.

                Toch bedankt voor je reactie. Mijn enige overblijvende optie (om user-error 100% uit te sluiten) is te zien in andere thread hier : een 20D eigenaar mijn toestel laten evalueren.
                Yep, ik krijg ook het vermoeden dat er iets aan je kodakske is, maar eerlijk gezegd twijfelde ik eerst, omdat etbas hem ok bevonden had.
                Anders zal dus Ingo toch eens moeten inspringen.
                Maar eerst nen 20d eigenaar vinden!!
                Groeten
                R

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

                  Heb nogmaals mailtje gestuurd naar Ingo waarin ik hem vraag om camera te ruilen OF geld terug te geven, zeker nadat Canon België me heeft verzekerd dat elke handelaar dit KAN (mits wat papierwerk). Zal zien hoe hij erop reageert, maar camera opnieuw naar Canon service brengen/sturen heeft geen zin (en wil ik ook niet meer doen, 1 volledige dag eraan verliezen is al genoeg)
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                    Rudy, ik heb de 28-135 verkocht. Heb nu enkel nog een 50/1.8 en 17-40L, toch niet de minste lenzen qua scherpte....
                    Misschien totaal naast de kwestie en heeft het niks te maken met het probleem, maar in de exif van foto IMG_8652.jpg staat een focal length = 41 mm. Met welke lens was dit dan? Met de 17-40 ? Die gaat toch maar tot 40mm.

                    Anderzijds lijken de meeste van jouw foto's toch echt wel out-of-focus. Ik heb wat testen gedaan op dezelfde kaart als jij met een 24-70 op mijn 1D-MkII en om eerlijk te zijn heb ik vermoedelijk een lichte frontfocus van één maximaal twee mm, want de DOF achter de lijn gaat iets minder ver dan de DOF voor de lijn. Bij jou is de frontfocus toch wel heel duidelijk.

                    Spijtig dat je de lens niet op je toestel staan had toen ze hem bij Canon getest hebben, want ik vraag mij alleen af of de oorzaak alleen in het toestel zit en niet de combinatie lens-toestel.
                    Last edited by DigiCam; 19 oktober 2004, 20:20.
                    DigiCam

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

                      het zou dan combinatie zijn van 20D + 50mm, 20D + 17-40L, 20D + Sigma 15-30, 20D + 28-135 IS USM ..... met andere woorden met élke lens die ik op die 20D al heb gezet. lijkt me nogal straf dat ik dan met elke (toekomstige) lens naar Canon mag karren om dit te kalibreren hé

                      ga morgen nog eens verder zien met mijn (gloednieuwe) 17-40L, maar ik heb echt het gevoel dat probleem zich vooral voordoet in weinig-licht-situaties, ongeacht diafragma.
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

                        Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                        het zou dan combinatie zijn van 20D + 50mm, 20D + 17-40L, 20D + Sigma 15-30, 20D + 28-135 IS USM ..... met andere woorden met élke lens die ik op die 20D al heb gezet. lijkt me nogal straf dat ik dan met elke (toekomstige) lens naar Canon mag karren om dit te kalibreren hé

                        ga morgen nog eens verder zien met mijn (gloednieuwe) 17-40L, maar ik heb echt het gevoel dat probleem zich vooral voordoet in weinig-licht-situaties, ongeacht diafragma.
                        Lapino,
                        Daar ik nu hier ergens van jou gelezen heb dat je super scherpe foto's maakt met je 20d, mag ik dan aub. vragen hoe je probleem uiteindelijk is opgelost. Of is dit een te zeer indiscrete vraag om op te antwoorden?
                        Ik sta namelijk op het punt ook een 20d te kopen. Vandaar dat ik graag zo veel mogelijk info wil vergaren over dit toestel.
                        Met dank bij voorbaat
                        Minho.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

                          Ik dacht dat dit hier bekend is.

                          De probleem 20D is uiteindelijk omgeruild.

                          Ikzelf heb tot nu toe geen enkel autofocus probleem.

                          Jan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

                            klopt, mijn 20D is omgeruild voor een ander exemplaar en sindsdien geen problemen meer alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik met mijn nieuwe geen focus-test heb gedaan maar gewoon ben afgegaan op 'every day use'.
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 20D in service geweest bij Etbass

                              Ik heb het geloof ik al eens verteld. Ik ben met al mijn lenzen naar Etbass geweest en deze laten kalibreren, af te stellen op mijn 20D. Bij de meeste lenzen gebeurd dit softwarematig. De lenzen die tussen de 10 en 15 jaar oud zijn, bij deze is het mogelijk dat deze aangepast moeten worden t.a.v. een 20D. Bij b.v. de 70-200 2.8 L moet er een ander onderdeeltje in de lens gesoldeerd worden, bij deze lens gaat dit niet softwarematig. Dit wordt ook uitbesteed bij het bedrijf ROFA. Alle lenzen van mij zijn gecheckt 04-11-2004. Maar na 1 week kwam ik er achter dat aan mijn 70-200 2.8 L niets veranderd was. Ok, de lens verzonden naar Etbass en uiteraard hierover gereclameerd en hierover best boos geworden. Want ik ben een hele dag daar verbleven. Plus 6 uur in de auto gezeten. Nu weet ik dus dat bij deze lens het wat minder eenvoudig is, de soldeeerbout komt er aan te pas . Maar serieus, er wordt een ander onderdeeltje ingezet.Na 10 dagen de lens kosteloos en onder garantie terug ontvangen. En NU ben ik tevreden! De lens doet zijn werk prima. En die HAD me toch een front-focus, niet te geloven.
                              Met de 50mm is me verteld, daar zal men altijd "geneuzel" mee houden met de 20D is me verteld door Etbass.Mijn 100-400mm en de 17-40mm en macro 100mm en 70-200mm zijn perfect met mijn 20D NU. (mijn Sigma 18-125 doet zijn werk zlefs goed , maar deze even buiten beschouwing laten in het verhaal eigenlijk. Groet Marijke/Orange
                              fotogallery: http://orange8.brinkster.net

                              Comment

                              Working...
                              X