Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB Card Reader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB Card Reader

    Ik heb een Genesys USB Card Reader 9 in 1. Deze kan ik installeren en wanneer ik de computer afsluit en opnieuw opgestart werkt de kaartlezer niet meer, dan is hij verdwenen op de pc. Deze moet dus mee opstarten met Windows, icoontje balkje rechtsonder naast de klok. Maar dat gebeurd niet meer na afsluiten.
    Pc is een pentium 2, 400 mHz, 192 Ram geheugen met Windows 98 erop.
    Hoe kan ik dat probleem oplossen?

  • #2
    Re: USB Card Reader

    Nieuwe pc kopen ?
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: USB Card Reader

      of op zijn minst een recenter os dat minder problemen heeft met usb.
      Ik heb nog 2 pc's met een Pentium 2 lopen met Win 2000 (resp 128mb en 384 mb geheugen) en en die doen het perfect...

      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: USB Card Reader

        XP Prof

        dat installeert gemakkelijk
        dat draait goed
        daar sluit je dingskes op aan en dat werkt direct (zonder drivers)

        gisteren en eergisteren zelf weer ondervonden, dit keer op een laptop
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: USB Card Reader

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
          XP Prof

          dat installeert gemakkelijk
          dat draait goed
          daar sluit je dingskes op aan en dat werkt direct (zonder drivers)
          Ik vrees toch dat een XP vrij allergische reacties gaat vertonen als hij merkt dat er een pentium II in de pc zit. Ik dacht dat XP een check doet op de CPU en minstens Pentium III verwacht.
          DigiCam

          Comment


          • #6
            Re: USB Card Reader

            ah da weet ik niet

            werkt iig op een P3 800Mhz
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: USB Card Reader

              De minimum requirements vindt je hier (voor de home editie).
              Geen sprake van minstens Pentium III, wel aanbevolen snelheid (300mhz of meer aanbevolen, minstens 233mhz) en geheugen (128mb of meer aanbevolen, minstens 64Mb).

              Maar dat lost je probleem nog niet op natuurlijk. Je kan misschien eerst eens op een andere pc (met een ander os) proberen of het daar werkt en dan eventueel beslissen of het de moeite is om het os te upgraden... Is toch wel een beetje werk.

              Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: USB Card Reader

                Een ander, moderner operatingsystem zou inderdaad een oplossing zijn in dit geval. Windows98 heeft helaas een brakke ondersteuning voor usb.
                Maar om die pc op windows XP te laten lopen is ook niet zo'n super idee.. Ik denk dat windows2000 je wel beter zal bevallen! Wel even de servicepacks installeren hoor

                Comment


                • #9
                  Re: USB Card Reader

                  Oorspronkelijk geplaatst door Valist
                  Ik heb een Genesys USB Card Reader 9 in 1. Deze kan ik installeren en wanneer ik de computer afsluit en opnieuw opgestart werkt de kaartlezer niet meer, dan is hij verdwenen op de pc. Deze moet dus mee opstarten met Windows, icoontje balkje rechtsonder naast de klok. Maar dat gebeurd niet meer na afsluiten.
                  Pc is een pentium 2, 400 mHz, 192 Ram geheugen met Windows 98 erop.
                  Hoe kan ik dat probleem oplossen?
                  Is het wel Windows 98 tweede editie, de eerste versie ondersteunde usb niet.
                  Op mijn laptop heb ik nog Windows 98 SR draaien en mijn USB Card reader doet dat zonder probleem.
                  Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                  Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB Card Reader

                    Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                    Ik vrees toch dat een XP vrij allergische reacties gaat vertonen als hij merkt dat er een pentium II in de pc zit. Ik dacht dat XP een check doet op de CPU en minstens Pentium III verwacht.
                    Nowp , niets van waar , werkt perfect , weleswaar niet snel , maar't werkt ..
                    http://www.dullaert.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: USB Card Reader

                      Ten eerste de pc heeft geen probleem met de USB. dat wordt erkend en werkt prima. Er staat een printer op de USB en de gaat prima.
                      Ten tweede gaat m'n vraag niet over het windows systeem, en of dat al dan niet op m'n pc gaat. Dit heb ik trouwens bij verschillende pc winkels nagevraagd en mij werd aangeraden om dat niet te doen, misschien nog de 2000 versie ... maar wel over de Card Reader.
                      Ten derde ... als m'n aanraad om alles nieuw te kopen ... hoeft er ook geen forum meer te zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: USB Card Reader

                        Oorspronkelijk geplaatst door Valist
                        Pc is een pentium 2, 400 mHz, 192 Ram geheugen met Windows 98 erop.
                        Hoe kan ik dat probleem oplossen?
                        Ik heb hier een PC 400Mhz 128MB RAM staan met winXP erop en dat draait zonder enig probleem. En ik kan je verzekeren, dat ding wordt ernstig op de proef gesteld door de kids hoor
                        NaXX

                        Comment


                        • #13
                          Re: USB Card Reader

                          Oorspronkelijk geplaatst door Valist
                          Ten eerste de pc heeft geen probleem met de USB. dat wordt erkend en werkt prima. Er staat een printer op de USB en de gaat prima.
                          Ten tweede gaat m'n vraag niet over het windows systeem, en of dat al dan niet op m'n pc gaat. Dit heb ik trouwens bij verschillende pc winkels nagevraagd en mij werd aangeraden om dat niet te doen, misschien nog de 2000 versie ... maar wel over de Card Reader.
                          Ten derde ... als m'n aanraad om alles nieuw te kopen ... hoeft er ook geen forum meer te zijn.
                          Uw Card reader is waarschijnlijk USB 2.0 , de poorten op uw PC USB 1.1
                          (uw printer werkt perfect , want is maar 1.1) normaal moet de card reader terugwaarts compatibel zijn met 1.1 , maar hier wringt waarschijnlijk het schoentje . Oplossing = een USB 2.0 kaartje steken , maar is dat allemaal de moeite/kosten(weliswaar niet zo veel) waard . Beter niet ineens een nieuwe PC met een OS dat meer multimedia gericht is ?
                          Last edited by dzjee; 19 oktober 2004, 19:31.
                          http://www.dullaert.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: USB Card Reader

                            Je moet eens nazien hoeveel partities je je harde schijf hebt ingedeeld. W98 herkent maar een beperkt aantal partities. (voorbeeld : a: = diskette, c: = programma's, d: = ...; E: = CD-rom, D: = DVD-brander, ...).
                            Je externe cardreader bestaat ook uit een x aantal partities (CF, SD, MMC, ...) zijn telkens nieuwe partities. Misschien kun je enkele kaarten die je niet gebruikt, uitschakelen zodat je aan partities wint.
                            Een hulpmiddeltje is Tweak UI voor windows 98. Ik ken de link niet naar de microsoft site, maar met een zoekmachine intypen "Tweak UI" en "Windows 98", vind je wel een geschikte site. Dat is een interessant hulpje, waar je onder andere je partities kunt in-/uitschakelen.
                            Windows kan dan beter met verschillende "harddrives" omgaan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: USB Card Reader

                              Hallo Djzee en Traveler

                              Dat zijn nu eens duidelijke antwoorden, waar ik iets mee kan doen, dank ervoor.

                              @ Traveler: Harde Schijf is er eentje van 13 GB en is niet ingedeeld, dus 1 partitie. De Card Reader geeft inderdaad 4 station aan ( CF, SD ... ) Kan ik die ik niet gebruik, gewoon verwijderen. Ik zal dat eens moeten proberen ... of misschien een enkelvoudige Card Reader menen waar ik alleen de kaart kan lezen van m'n fototoestel.

                              @ Djzee: Card Reader zal waarschijnlijk USB 2.0. en de pc USB 1.1
                              Niet bij nagedacht bij de aankoop ervan. Maar dit is waarschijnlijk niet softwarematich op te lossen?

                              Comment

                              Working...
                              X