Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

    Een belangrijke vraag aan de mensen die een Canon 20D hebben.
    Ik selecteer altijd aléén het middelste af punt. Dus de middelste van de 9.
    Als ik dan de ontspanknop half in druk. Dan zou alleen het middelste af punt wat ik geselcteerd heb rood moeten worden. De middelste wordt ook rood, maar heel ietstjes gaat het bovenste af punt ook mee en licht heel zwakjes iets op, het flikkert heel flauwtjes iets op wanneer ik de ontspan knop induw.
    Bij mijn vorige camera de 10D, als ik daar ook alleen het middelste af-punt had geselecteerd werd alleen de middelste groen.
    Nu de belangrijke vraag, hebben jullie dit ook met jullie 20D zoals boven beschreven????
    Zouden jullie, 20D bezitters mij alsjeblieft een plezier willen doen. En dit heel nauwkeurig willen bekijken zowel bij een lichte als donkere achtergrond. Ik kan dit nergens anders testen n.l.. En waarom ik dit vraag, is dat mijn foto's tenminste dat denk ik minder scherp zijn dan die bij mijn 10D.
    Even die oplichting die van bovenste af-punt heel flauwtjes even mee opflikkert en daarna weer weg is. Is dit ook een onjuist??? En is dit een onjuiste scherpstelling???
    Please kijk hier even als het kan heel goed/nauwkeurig naar en heel graag jullie antwoord. Vriendelijke groet, Marijke/Orange

  • #2
    Re: Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

    dit is gewoon de helderheid van het center af punt dat 'doorschemert' naar de andere, geen zorgen maken, is normaal
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Re: Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

      Ik gebruik ook altijd alleen het middelste AF punt en mij is nog nooit opgevallen dat andere punten mee oplichten.
      Gijs
      Canon apparatuur

      http://gijsvo.fotopic.net/

      Comment


      • #4
        Re: Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door lapino
        dit is gewoon de helderheid van het center af punt dat 'doorschemert' naar de andere, geen zorgen maken, is normaal
        Dankjewel Lapino, ik zit me n.l. hier nogal om zorgen te maken. Ik kan me n.l. niet herinneren dat ik dit bij de 10D ook had.
        Vriendelijke groet, Marijke/Orange

        Comment


        • #5
          Re: Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

          Niemand van de andere 20D bezitters, die mijn vraag even serieus bij hun eigen 20D camera willen bekijken?
          Of is het een stomme vraag?
          Groetjes, Marijke/Orange

          Comment


          • #6
            Re: Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

            Yep doet ie bij mij ook maar daar maak ik mij nu geen zorgen over hoor. Lijkt mij normaal.

            Comment


            • #7
              Re: Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door orange
              Niemand van de andere 20D bezitters, die mijn vraag even serieus bij hun eigen 20D camera willen bekijken?
              Of is het een stomme vraag?
              Groetjes, Marijke/Orange
              Als het je wat gerust kan stellen, bij een 10D kun je dat ook soms zien.... Dat is perfect logisch, dat licht wordt gewoon door het glas doorgegeven rn weerspiegelt gedeeltelijk in de ander AF-punten...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

                Bij mij licht ie ook regelmatig een beetje op, dit geeft verder geen problemen. De foto's zijn perfect scherp....

                Groeten,

                Richard
                Canon 1D MKIII, Canon 5D, Speedlite 580 Ex, 17-40/f4.0L USM, EF 24-105/f4.0L USM, EF 50/1.4 USM, EF 70-200/2.8L IS USM, 50-500/f4-6.3 EX APO HSM http://www.pbase.com/rdraer

                Comment


                • #9
                  Re: Belangrijke vraag aan 20D bezitters !!!!!

                  Mensen heel erg bedankt!!!
                  Ik ben gerust gesteld.
                  Met een nieuwe camera zie ik altijd de eerste 2 maanden "spoken", denk ik.
                  Groet, Marijke/Orange

                  Comment

                  Working...
                  X