Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot G5 Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon powershot G5 Macro

    Ik heb al een aantal maanden geleden een G5 aangekocht.
    Dit toestel is zeer goed naar mijn beoordeling heb er een aantal Macro foto’s mee genomen, en zou graag de volgende lenzen willen aanschaffen. De macrolens canon 250D +4 maar vooraleer ik de aankoop doe zou
    Ik jullie willen vragen of iemand enige kennis hebt betreft macro en het voordeel met bijhorende macrolens.
    Zijn er mensen van wie je weet die er al foto’s mee genomen hebben en zou ik er een aantal kunnen zien?
    Vooraleer de aanschaf het gaat toch om een honderdtal euro dus de moeite waard om wat informatie in te winnen he.

  • #2
    Re: Canon powershot G5 Macro

    Ik heb niet de 250D , maar de 500D , eigenlijk dezelfde filter maar de 500 is gewoon voor lenzen met een iets langere focal-lenght . Kheb ook geen G5(meer) .

    Maar hier staan toch een paar fotokes waar een 500D bij gebruikt is .

    Eerlijk gezegd kan je de G5 + 250D wel niet echt met de opstellingen vergelijken die ik heb gebuikt maar toch . Je kan er wel aan zien dat het gebuik van deze filter niets afdoet aan de scherpte van de foto .


    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Canon powershot G5 Macro

      Als je een diopter koopt, want dat is een 250 of een 500D dan zijn er voordeligere alternatieven.
      Je kunt extreem macro gaan door een omgekeerde lens op je LA-DC58B te zetten. Hiermee krijg je afhankelijk van het gebruikte lensje, 20-25x vergroting. Wel is het belangrijk dat je een zo'n lichtsterk mogelijk lensje gebruikt. Liefst 1.4.
      Als je iets minder extreem wilt macro-en koop dan een setje diopter of voorzetlensjes van B&W. Die zijn erg goed en met de +3 krijg je goede resultaten die nog steed scherp zijn.
      De diopters van Hama zijn minder van kwaliteit.
      Hier heb je een link waar je foto's kunt vinden die ik gemaakt heb met een B&W diopter.
      Hou er rekening mee dat je zo goed als geen scherptediepte overhoud als je meer gaat vergroten.



      En een van mijn favorieten:

      Comment

      Working...
      X