Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaart problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaart problemen

    Vroeg me af of ik de enige ben die regelmatig(veel te dikwijls) problemen heeft met CF kaartjes.
    Heb vandaag fotoshoot gedaan en van de 6 gebruikte kaarten waren er 3 met problemen.
    Eentje (512Mb) ULTRA van Sandisk gaf na een 12 tal opnames FULL aan alhoewel ik het ding daags voordien had geformateerd.Bleek dat de opnames van de dag voordien er nog op stonden.
    Tweede kaartje (256Mb) gaf bij weergave op de camera van een bepaalde thumb een hele kleine weergave ... nadien gaf die dan ook problemen bij het inlezen met de cardreader. Heb alles uitgezonderd die ene file dan maar geselekteerd en gesleept.
    Derde kaartje was ook een ULTRA (256Mb) van Sandisk was volgeschoten maar nadien niet meer te lezen met de reader en ook niet in de camera .
    Heb dan uiteindelijk het magic programmatje maar aangekocht en zijn mijn verloren foto's terug opgedoken op enkele na ..
    Soms denk ik ..... beetje heimwee naar het analoge tijdperk !

  • #2
    Re: CF kaart problemen

    Ik heb er niet zoveel verstand van maar kan dit probleem niet aan de camera liggen.
    mischien zijn de contactjes vies of krom, beschadigd, zodat er niet constand de goede data wordt door gegeven.
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

    Comment


    • #3
      Re: CF kaart problemen

      Zelf heb ik nog geen enkel probleem met CF-kaartjes gehad . Het zijn er van Toshiba.
      Ik herinner mij ooit eens op internet tegengekomen te zijn dat formateren via pc soms wel wat problemen kan geven achteraf in het toestel. Zelf doe ik het dus steeds via het toestel. Ik weet niet of jij dit ook zo doet.
      Rudi
      Fuji XT-4 en wat glas
      Web: Flickr

      Comment


      • #4
        Re: CF kaart problemen

        Oorspronkelijk geplaatst door Yammee
        Zelf heb ik nog geen enkel probleem met CF-kaartjes gehad . Het zijn er van Toshiba.
        Ik herinner mij ooit eens op internet tegengekomen te zijn dat formateren via pc soms wel wat problemen kan geven achteraf in het toestel. Zelf doe ik het dus steeds via het toestel. Ik weet niet of jij dit ook zo doet.
        Ja, dat heb ik ook gehoord en heb de kaartjes ook telkens na gebruik in het fototoestel geformateerd maar toch....

        Comment


        • #5
          Re: CF kaart problemen

          Het feit dat je met verschillende soorten kaartjes problemen hebt, lijkt mij het probleem niet bij de kaartjes te liggen. Ik heb tot nu toe nog geen enkele foto gemist met mijn kaartjes. Met mijn vorig toestel moeten dat er rond de 50000 zijn geweest en met mijn huidig toestel is de teller opnieuw voorbij de 10000 gelopen, echt zonder 1 enkele misser.
          Als je vervolgens de verhalen hoort over de "mishandeling" die sommige kaartjes ondergaan en nog steeds blijven werken...
          Ik zou uw kaartje eens omruilen met vriend/collega zodat die uw kaart in zijn/haar camera kan gebruiken en jij met zijn/haar kaart in jouw camera ook kan testen. Heeft uw vriend/collega geen probleem, dan is er vast een probleem met uw camera.

          Succes

          Sim.
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: CF kaart problemen

            Ik heb nog nooit problemen gehad met CF kaartjes, ni met de D30 de D60 of met de Mark II. Gebruik Ridata 52 x Pro kaartjes heel tevreden van.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X