Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple laptop voor fotostockage onderweg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple laptop voor fotostockage onderweg

    Allo Allemaal,

    Ik overweeg de aankoop van een laptop zodat ik op vakantie m'n digitale foto's kan stockeren en eventueel bewerken. Die laptop zou ik dan ook thuis willen gebruiken voor internet, e-mail en licht grafisch werk (grote werken doe ik op m'n G4 desktop).
    Ik twijfel nog tussen een iBook G4 14" en een Powerbook G4 12"... (prijsklasse +/- 1400 euro excl btw)
    Heeft er hier iemand ervaring met deze toestellen?

    Of moet ik nog wachten op de Powerbook G5? Dat zal wel nog een hele tijd duren voor die uitkomt

    RuZ
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

    Wij werken veel met een iBook G3 12" en een powerbook G4 15". Deze beide worden het meest gebruikt om op locatie foto, logo en filmreportages te sturen naar een projector. Momenteel zijn de iBooks ook uitgerust met een G4 maar ik zou de voorkeur toch nog geven aan een powerbook G4 15" met een grote HD. Je gaat deze zeker en vast meer gebruiken dan om enkel foto's op te zetten als je op reis bent.
    wachten op de G5....hoe lang nog en tegen welke prijs?

    groetjes Mac Patrick
    Groetjes Mac Patrick
    Sometimes you can't make it on your own
    Make Poverty History www.one.org
    They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

    Canon dinges
    BDxxxBE

    Comment


    • #3
      Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

      Ruz,

      Eigenlijk willen we allemaal een Mac, maar spijtig genoeg beseffen de meesten het niet

      BTW.: blijkbaar heb je al zo'n draadje gestart in Chit Chat:



      Nog eens BTW.: dat PowerBook G5 ontwerp doet me watertanden, maar ik vrees dat het nep is

      cu
      "Away put your weapon, I mean you no harm"

      Comment


      • #4
        Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

        Oorspronkelijk geplaatst door Yoda
        Ruz,
        Eigenlijk willen we allemaal een Mac, maar spijtig genoeg beseffen de meesten het niet
        Ik besef maar al te goed dat ik GEEN Mac nodig heb... Over smaken en kleuren enz...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

          Ruz,

          Ik heb me onlangs een 12" Powerbook gekocht, met de bedoeling om langzaam aan om te schakelen op Apple.
          Vorig weekend had nam ik hem mee naar een festival, om mijn foto's up te loaden.
          Een externe card reader eraan gehangen, en alzo 1 Gb op 5 minuten erdoor.
          De firewire aansluiting maakt het mogelijk om rechtstreeks van mijn camera naar de PB te gaan, maar dat heb ik nog niet kunnen uitproberen.
          Een luxe ook om even door je foto's te "slenteren". Kwestie van de slechte er meteen uit te smijten, en ook al gewoon ter verificatie.
          Ik heb voor een PB gekozen, omdat ie sneller en degelijker is dan de ibook.

          Groetjes
          Lukathi
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #6
            Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

            Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
            Ik besef maar al te goed dat ik GEEN Mac nodig heb... Over smaken en kleuren enz...
            Tja ; appeltjes zijn voor op te eten , niet om fotokes mee te bekijken , daar heb je een PC voor nodig .
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #7
              Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

              Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
              Tja ; appeltjes zijn voor op te eten , niet om fotokes mee te bekijken , daar heb je een PC voor nodig .
              Jammer dat het op PC niet zo goet gaat als op ne mac!

              Neen, dank je, ik kies sowieso voor een mac, waarschijnlijk de Powerbook 12" of toch de 15" (liefst de 17" superdrive, maar te duur is nu eenmaal te duur)...

              Voor de mac-liefhebbers nog een fotootje van hoe de Powerbook G5 er misschien zou kunnen gaan uitzien :
              Fuji FinePix S100fs

              Comment


              • #8
                Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

                Wow. Dit is wel een heel mooi ontwerp. Maar ik vermoed dat die eerder als desktop vervanger moet dienen dan als echte portable. Het extra numeriek klavier doet vermoeden dat het een kanjer van een notebook moet zijn, met dito gewicht en een niet zo grote autonomie... Als de normale notepook nu ook eens dit ontwerp zou overnemen... Ik zet namelijk altijd mijn notebook op een (dikke) A4 ringmap, met de ringen achteraan, zodat het scherm hoger staat en het toetsenbord helt. Dit geeft mij een comfortable houdig. Nu blijkt iemand mijn idee gestolen te hebben !!
                natwork.be

                Comment


                • #9
                  Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

                  Oorspronkelijk geplaatst door simatix
                  Ik zet namelijk altijd mijn notebook op een (dikke) A4 ringmap, met de ringen achteraan
                  Da's nu ook niet echt draagbaar te noemen als je altijd zo'n dikke ringmap gaat meesleuren
                  "Away put your weapon, I mean you no harm"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

                    Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                    Ik besef maar al te goed dat ik GEEN Mac nodig heb... Over smaken en kleuren enz...
                    Veel mensen associëren Mac met die gekleurde/doorschijnende beeldschermen met daarop een operating system dat met niets kan samenwerken...

                    Dit ontwerp is echter 3 jaar geleden van de markt verdwenen, sindsdien is er in de Mac-wereld veel voorruitgang geboekt.

                    1) wat betreft de machines (ontwerp en capaciteiten)
                    2) openheid van het systeem (Mac OS X is een UNIX, gebasseerd op open source software in combinatie met een prachtige GUI)

                    Vandaar mijn ietwat "uitdagende" opmerking

                    Momenteel is er ruwweg nog één categorie van software die niet werkt op Mac OS X: virussen
                    "Away put your weapon, I mean you no harm"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

                      @Yoda
                      De map is wel leeg he. Zodat de voorkant gelijk staat met het bureaublad en de achterkant wordt opgetild.
                      Enne, de map blijft op het bureau staan, euh nee, liggen bij portable gebruik
                      natwork.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

                        Kan ik een Photoshop CS voor peecee ook installeren op een Mac (bv. I-book)? Ik zoek ook een Mac te kopen binnen afzienbare tijd, en hoop daarbij vooral dat ik die Photoshop niet voor niets heb gekocht dan...
                        Nikon D80
                        18-200 VR
                        www.circuitfotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

                          Je kan Photoshop laten "omzetten" voor Mac. Maw, je licentie laten veranderen, maar je kan beide niet tegelijk gebruiken dacht ik !?

                          Groetjes
                          Lukathi
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

                            sommige software producenten maken hybride programma's (ik denk dan aan macromedia) maar adobe doet dit niet
                            laat het dan idd omzetten naar mac

                            Comment


                            • #15
                              Re: Apple laptop voor fotostockage onderweg

                              Koop desnoods een nieuw cs-pakket...
                              geen kosten of moeite besparen als je wil overstappen naar mac!
                              De overstap naar mac gaat de gelukkigste tijd worden van je leven!
                              Of ben ik nu aan 't overdrijven???...
                              Fuji FinePix S100fs

                              Comment

                              Working...
                              X