Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 1 d Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 1 d Mark II

    Ik wil mij een canon eos 1 D mark II aanschaffen.
    Weet mogelijk iemand wat de maximale wegschrijfsnelheid van dit toestel is.
    Er zijn nu namelijk CF en SD kaarten van 20 MB/S.Is dit overdreven of gebruikt de 1 d markII deze snelheid.

    Mijn 2e vraag is:
    Ik heb verder de Olympus E 20 met Fl 40 TTL flitser.Kan ik deze flitser met succes op de Canon gebruiken tot dat ik de nieuwe 580 speelite heb.

    Ik ben benieuwd.
    Olympus E 20p en C 40.

  • #2
    Re: Canon eos 1 d Mark II

    Ik dacht het niet, de FL-40 is een dedicated Olympus flitser... Ik zou er zeker mijn 1 D mark II mee riskeren.
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 1 d Mark II

      Lees alvast deze even door: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1dmkii/ dan krijg je meteen een hoop antwoorden op verwachtte vragen
      Hier vind je alvast de snelheidstest http://www.dpreview.com/reviews/cano...kii/page12.asp


      En daarnaast: nee die flits zal niets doen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 1 d Mark II

        Ik werk met Ridata 52 X kaartjes in de Mark II en voor mij zijn deze zeker snel genoeg, de prijzen voor de CF kaartjes zijn op drie maanden met ongeveer de helft gedaald als je dus een zaak kan doen met deze snelle kaartjes dan kan het misschien nuttig zijn. De buffer van de Mark II is meer dan groot genoeg
        zodat de snelheid van het wegschrijven naar de kaart van minder belang is .

        De flits zou ik niet durven monteren , een verkeerde flits kan je toestel onklaar maken.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 1 d Mark II

          Met dank aan iedereen voor de antwoorden.
          Ik wil de E 20 als tweede , c.q. derde toestel (heb nog de Ol C 40) gaan houden, zodat ik de Fl 40 gewoon op dat toestel gebruik.

          Als ik de snelheidstest goed begrepen heb, dan is de max.wegschrijfsnelheid in het meest gunstige geval 6 mb/s, zodat de Ulta II met 9 mb/s voldoet.
          De extreme met 20 mb/s is dan te hoog gegrepen voor dit toestel.

          Ik was overigens nog vergeten te vragen of er in de mark II een IR filter zit, want voor de E20 zit een B&W 486 IR/UV filter.Moet ik die voor de markII ook aanschaffen of heb ik aan UV voldoende, omdat de IR mogelijk in het toestel zit.
          Olympus E 20p en C 40.

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 1 d Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door frank4049
            Met dank aan iedereen voor de antwoorden.
            Ik wil de E 20 als tweede , c.q. derde toestel (heb nog de Ol C 40) gaan houden, zodat ik de Fl 40 gewoon op dat toestel gebruik.

            Als ik de snelheidstest goed begrepen heb, dan is de max.wegschrijfsnelheid in het meest gunstige geval 6 mb/s, zodat de Ulta II met 9 mb/s voldoet.
            De extreme met 20 mb/s is dan te hoog gegrepen voor dit toestel.

            Ik was overigens nog vergeten te vragen of er in de mark II een IR filter zit, want voor de E20 zit een B&W 486 IR/UV filter.Moet ik die voor de markII ook aanschaffen of heb ik aan UV voldoende, omdat de IR mogelijk in het toestel zit.
            Volgens mij heb je genoeg aan een UV , vooral voor uw lenzen te beschermen , voor iets anders zie ik het nut er niet van in . en 'k denk dan 20MB/s voor elk toestel wel wat te hoog gegrepen is
            http://www.dullaert.net

            Comment

            Working...
            X