Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

    Hey,

    na het lezen van verschillende reviews ben ik nog iets aan het twijfelen tussen de TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di en de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

    De Tamron vind ik bij fotoversand-afa.de nu aan 289€ en de Nikon bij Top-Foto aan 299€

    Voor de Tamron, lees ook http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=56208

    Iemand een idee welke de beste lens van de twee is? Zou ik gebruiken op een F100 als standaardlens... Dus is voor mij 28mm breedhoek voldoende...


    Groeten,

    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

  • #2
    Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

    ik zou denken dat de tamron een dx lens is en je problemen gaat ondervinden op een analoog toestel

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

      Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
      ik zou denken dat de tamron een dx lens is en je problemen gaat ondervinden op een analoog toestel
      Dacht ik ook eerst, maar ik vond volgende op http://www.tamron.de

      SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro

      "Kleinstes und leichtestes Standardobjektiv seiner Klasse. Die große Lichtstärke macht ""Available Light"" Fotografie zum Vergnügen und sorgt zudem für hervorragende Abbildungsqualität. Scharfe und brillante Bilder sind das Ergebnis. Das Objektiv wurde speziell für den Einsatz an digitalen Spiegelreflexkameras optimiert (Di-Objektive). Sehr gutes Auflösungsvermögen, stark verminderter Lichtabfall zum Rand hin, minimierte chromatische Aberration und verbessertes Streulichtverhalten machen dieses Zoom zur ersten Wahl für digitale, aber auch analoge Spiegelreflexkameras."

      Dus Di-objectieven zijn geoptimaliseerd voor digitaal, maar dus ook nog bruikbaar op analoge camera's...
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

        De Di staat alleen voor een verbeterde coating op het laatste lensdeel ivm reflecties op de sensor.
        Verder totaal geen verschil tov beeldcirkel ofzo.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

          aha dit is dan wel een verschil wat ik over de dx lenzen van nikon gelezen heb het schijnt dat je bij gebruik van deze lenzen op een analoog toestel soms langs de kant zwarte randen krijgt

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED.

            Hallo,
            Is dit geen overkill ?
            Je hebt één van de betere lenzen, namelijk de kit-lens, die je hele range dekt. Inderdaad ze is misschien geen echte macro, maar, dan vind ik de andere lenzen al even tekort-schiettend.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

              Als het goed is heb ik ze in de loop van komende week beide in huis en zal dan wat testshots voor je maken.
              http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

                Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
                aha dit is dan wel een verschil wat ik over de dx lenzen van nikon gelezen heb het schijnt dat je bij gebruik van deze lenzen op een analoog toestel soms langs de kant zwarte randen krijgt
                Je vergist je tussen DX (nikon) en Di (tamron).
                DX is inderdaad aangepast op APS-C formaat en dus inderdaad vignettering op een analoog toestal. Di bij tamron is slechts andere coatings. Volgens mij heeft tamron nog geen aangepaste lenzen. Sigma wel, daar hebben ze de afkorting DC en zijn ook aangepast aan APS-C formaat.

                Mijn keuze zou overigens de Tamron zijn. f2.8 over de hele range is wel erg aantrekkelijk en de lens is haarscherp. Ik ga er ook een aanschaffen.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED.

                  Oorspronkelijk geplaatst door wimvan
                  Hallo,
                  Is dit geen overkill ?
                  Je hebt één van de betere lenzen, namelijk de kit-lens, die je hele range dekt. Inderdaad ze is misschien geen echte macro, maar, dan vind ik de andere lenzen al even tekort-schiettend.
                  Is geen overkill, want is voor gebruik met een F100 analoog toestel...
                  Daar passen de DX-lenzen van Nikon niet op wegens de kleinere beeldcirkel.

                  Daarom kijk ik nu rond naar 24- 28- zoomlenzen rond de F2.8...
                  Nikon D300 & een beetje glas...
                  Iets kleiners als carry everywhere

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

                    Oorspronkelijk geplaatst door ebi
                    Als het goed is heb ik ze in de loop van komende week beide in huis en zal dan wat testshots voor je maken.
                    Bedankt,

                    kijk ik zeker naar uit...
                    Kan je me dan ook wat meer info geven over de focussnelheid, robuustheid en algemene feeling van deze lenzen???

                    Nick
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Daniel1975
                      Je vergist je tussen DX (nikon) en Di (tamron).
                      DX is inderdaad aangepast op APS-C formaat en dus inderdaad vignettering op een analoog toestal. Di bij tamron is slechts andere coatings. Volgens mij heeft tamron nog geen aangepaste lenzen. Sigma wel, daar hebben ze de afkorting DC en zijn ook aangepast aan APS-C formaat.

                      Mijn keuze zou overigens de Tamron zijn. f2.8 over de hele range is wel erg aantrekkelijk en de lens is haarscherp. Ik ga er ook een aanschaffen.
                      weer iets bijgeleerd bedankt he

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
                        Dus Di-objectieven zijn geoptimaliseerd voor digitaal, maar dus ook nog bruikbaar op analoge camera's...
                        Ze hebben nu Di II en die zijn nog enkele bruikbaar op APS-size sensors.

                        http://www.tamron.co.jp/en/news/rele...s0928_a14.html

                        Hubert
                        Last edited by hub2805; 21 oktober 2004, 16:02.
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

                          Wow,

                          zitten toch een paar interessante lensjes tussen die Di-II van Tamron:

                          Gelezen op http://www.tamron.de
                          AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II wordt een 28-300
                          AF 11 – 18 mm F/4.5-5.6 Di II* LD Aspherical (IF) wordt een 17-28 lens...

                          Maar zal toch eens kijken naar de SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di voor mijn F100, begint mij toch wel zeer interessant te lijken...
                          Nikon D300 & een beetje glas...
                          Iets kleiners als carry everywhere

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

                            De Tamron natuurlijk !
                            Alleen al voor de 2.8 over heel de lijn, zoals reeds eerder aangehaald.

                            Is mijn standaardlens nu en zou geen andere overwegen , zeker niet voor die prijs.
                            Beestig scherp en prachtige kleuren.
                            Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop??? TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di of de Nikon 24-85/3,5-4,5 AF-S G ED...

                              Zoals een aantal dagen geleden beloofd heb ik wat testshots gemaakt met beide lenzen. De foto's zijn gemaakt met een Nikon D70 in RAW formaat en zijn vervolgens met Capture One geconverteerd naar JPG formaat. De sharping in Capture One stond op 0.

                              Je kan de voorbeelden hier bekijken.

                              Als het weer morgen een beetje wil meewerken zal ik ook buiten nog wat foto's maken.

                              Dan nog wat over de lenzen zelf.

                              Beide lenzen zijn voor het geld degelijk uitgevoerd en kunnen best een stootje verdragen, de zonnekappen zijn een beetje aan de goedkope kant maar het voldoet. Vanwege het iets grotere formaat van de Tamron vind ik deze net wat prettiger in het gebruik, vooral de groter zoom ring geeft hier de doorslag.

                              De focus snelheid is van beide is goed met een licht voordeel voor de Nikon. Door de AFS motor is deze net iets sneller en stiller. Nadeel van de Tamron is de meedraaiende scherpstelring in de autofocus stand.
                              http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                              Comment

                              Working...
                              X