Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ixus 40 of Ixus S430

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ixus 40 of Ixus S430

    Aangezien ik mijn 20D een tijdje zal moeten missen, ben ik dringend op zoek naar een niet al te dure digicam die ook nadien voor mijn vrouw goed bruikbaar zal zijn. Ik twijfel tussen deze twee, voor mij hebben ze deze voordelen :

    Ixus 40
    * zeer klein
    * zou vrij snelle AF en algemene snelheid moeten hebben dankzij DigicIII
    * goeie videomogelijkheden

    Ixus 430
    * klein (maar niet zo klein als de 40)
    * gebruikt CF

    Mijn vraag is eigenlijk simpel : maakt de Ixus 40 (ongeveer) even goeie foto's als de 430 of is er echt een groot verschil. De 40 spreekt me meest aan door videomogelijkheden en compactheid, maar in de eerste plaats moeten de foto's natuurlijk wel degelijk zijn.

    Wat denken jullie?

    (is dringend, zou dit vandaag bestellen)
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: Ixus 40 of Ixus S430

    Waar je ook naar zou kunnen kijken is de A95, die heeft een zeer handig uitklapbaar schermpje en maakt mooie foto's, en de prijs zit in de zelfde lijn als de andere twee.
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #3
      Re: Ixus 40 of Ixus S430

      de A-serie is me nét iets te groot. voorlopig ben ik meer aan het neigen naar de Ixus 500. prijsverschil met de 430 is verwaarloosbaar en heb beetje schrik van de beedlkwaliteit van de Ixus40 (kleinere lens, kleinere CCD...)
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Ixus 40 of Ixus S430

        Oorspronkelijk geplaatst door lapino
        de A-serie is me nét iets te groot. voorlopig ben ik meer aan het neigen naar de Ixus 500. prijsverschil met de 430 is verwaarloosbaar en heb beetje schrik van de beedlkwaliteit van de Ixus40 (kleinere lens, kleinere CCD...)
        Zou je niet beter wat consessies doen ivm groote en voor een S60 of s70 gaan? Je zal de pro bediening missen op de ixus modelen en geloof me na een tijdje is dat meer frustrerend dan je denkt. Bin there done that
        De 28mm equiv groothoek is ook leuk...
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: Ixus 40 of Ixus S430

          weet ik, maar het moet écht wel een klein/makkelijk meeneembaar toestelletje zijn en de S60 is dan ook alweer stuk duurder dan de Ixus 40/Ixus 430 hé.

          ben gewoon nog erg aan het twijfelen tussen die Ixus 40 en de 'gewone' Ixus door die movie-mode. met een klein kindje is dat wel handig en we hebben geen videocamera. probleem is dat de samples die ik tot nu zag van de Ixus40 schijnbaar echt zéér donkere hoeken hebben en da's niet echt interessant!
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment

          Working...
          X