Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XdriveII format probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • XdriveII format probleem

    Door een verkeerde behandeling heb ik mijn xdrive geformateerd op NTFS. Dit werkt perfect voor gewone file transfert tussen drive en pc maar niet meer voor de CF kaartjes in te lezen. Dit staat ook zo vermeld in de manual.

    Maar ik kan geen FAT32 formateren via de USB aansluiting tussen PC en XdriveII, normaal want dit staat ook vermeld in de manual.

    Goed tot zo ver maar ik wens terug FAT32.

    Als ik deze drive in mijn labtop plaats zeg hij dat de drive geen FAT heeft. Ja dat weet ik maar met fdisk krijg ik daar nu geen FAT32 meer op want hij hangt als ik nieuwe partitie's wenst aan te maken.

    ik heb ook geen tweede connector om hem als 2de drive naast mijn gewone labtopdrive te hangen want ik weet dat je dit kunt herstellen onder winXp. Maar winXp kan ik dus ook niet opstarten op mijn labtop omdat de disk eruit is.



    nu mijn vraag, is er een andere mogelijkheid of software om Het NTFS systeem te deleten en het FAT32 systeem erop te zetten. liefst op een floppy formaat om vanaf MSDOS te kunnen starten.

    Ik heb ook geen kabel om op een normale PC de 2.5 inch drive aan te sluiten want dit is een fijne pitch connector.

    Wie weet raad?


    Frans

  • #2
    Re: XdriveII format probleem

    Frans,

    Misschien kan je hierin iets vinden waarmee je FDISK kan opstarten met een obligatoire FAT32-commando-creatie:



    Je kan eventueel ook iemand zoeken die beschikt over Win9x en USB om vanuit daar de Xdrive te formateren. FDISK stelt daar immers de nodige vragen voor de format-methode
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: XdriveII format probleem

      Heb je toevallig geen Norton Ghost liggen. Met de GDISK utility (werkt onder DOS) kan je alle partities verwijderen: Gdisk disknummer /DEL /ALL
      Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

      Comment


      • #4
        Re: XdriveII format probleem

        Bedankt voor de info.

        ik heb intussen deze link gevonden:



        en daar staat een klein dos prog om de NTFS partitie te verwijderen.

        Ik heb het zopas getest en nu kan ik FAT 32 via fdisk erop plaatsen

        Hij is intussen bezig met hem volledig te formateren.


        Daarna kan ik hem terug inbouwen en moet het terug werken.


        Thanks iedereen

        groetjes
        Frans

        Comment


        • #5
          Re: XdriveII format probleem

          Ha Frans,

          Ik wou nu net beginnen meezoeken naar een oplossing.

          Weeral te laat dus.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: XdriveII format probleem

            Ha Jan,

            idd, maar ik ben ook gewoon van wat te zoeken, maar het was dringend en ik dacht, ik zal maar een oproep lanceren op BD.

            intussen kan deze eenvoudige link eventueel voor anderen ook dienen.

            Frans

            Comment

            Working...
            X