Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

    Hallo,

    Vorige week vrijdag was mijn EOS 300D dan toch binnen en ben ik hem gaan afhalen. Op het laatste moment bedacht ik dat ik nog een CF-kaart nodig had en ik moest snel beslissen dewelke ik wou nemen. (Het was nogal laat - 20u30 - en ik had 2u in de file gestaan dus ik had ni veel zin om er nog lang over na te denken). Daarom heb ik dus maar snel een ULTRA cf-kaart genomen van memorex. Heb ik daar nu goed aan gedaan of had ik beter een goedkopere genomen ?

    Met vriendelijke groeten,
    Sharkie

    "DO or DO NOT. There is no try." (Yoda)

  • #2
    Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

    Je mag nooit spijt hebben van een gedane aankoop.
    Ik heb bij de aankoop van mijn toestel een SANDISK ULTRA II 1 Gb gekocht. Heb er nog geen sekonde spijt van gehad, ook al kun je dezelfde kaartjes elders misschien goedkoper kopen. Ik ben thuis gekomen met mijn toestel en ben onmiddellijk beginnen foto's maken, wat wil je dan nog meer.

    Dus, als je kaart goed werkt, wees blij en gebruik ze maar à volonté.

    hesy.be
    BD0319BE

    Comment


    • #3
      Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

      Hesy,

      Bedankt voor de comment, ...

      Nu heb ik toch al iets raar voor gehad.
      Ik had een paar foto's genomen, terug gewist en terug een aantal genomen.
      nu is er op 1 van die nieuwe foto's aan de zijkant nog een vorige foto te zien.

      Weet echt niet waar dat aan kan liggen, ...

      Greetz,
      Sharkie

      "DO or DO NOT. There is no try." (Yoda)

      Comment


      • #4
        Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
        Je mag nooit spijt hebben van een gedane aankoop.
        Ik heb bij de aankoop van mijn toestel een SANDISK ULTRA II 1 Gb gekocht. Heb er nog geen sekonde spijt van gehad, ook al kun je dezelfde kaartjes elders misschien goedkoper kopen. Ik ben thuis gekomen met mijn toestel en ben onmiddellijk beginnen foto's maken, wat wil je dan nog meer.

        Dus, als je kaart goed werkt, wees blij en gebruik ze maar à volonté.
        Ik heb in Amerika een CF-kaart gekocht Utra II voor 104-€, doch ben bijna al een maand aan het wachten.
        Hoop dat het loont !

        Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

        Comment


        • #5
          Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

          Heb verschillende CF's waaronder een Ultra II 512mb, en die gaat er toch altijd als eerste kaart in bij een nieuwe shoot. De snelheid op m'n D70 is echt merkbaar beter (dan m'n oudere CF's). Op het moment van de aanschaf was de Ultra II de snelste, misschien dat dat ondertussen al veranderd is.

          Greetz

          Sam Jae

          Comment


          • #6
            Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

            Het is de eerste maal dat ik iets post op jullie forum en hoop dat ge er iets aan hebt!

            Laat u nooit lijden door termen als Ultra of Fast maar kijk steeds naar de READ & WRITE speeds van een kaart.
            Vaak wordt een kaart mooi verpakt en goochelt men met termen als 24xspeed terwijl een andere vaak sneller is alhoewel minder aantrekkelijk verpakt! 10mb Read & 9mb Write speed zijn nu de snellere en nog betaalbare kaarten maar dit evolueerd razendsnel.
            Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

            Comment


            • #7
              Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

              SanDisk heeft net de "Extreme" reeks uit, maar de Ultra II lijkt me snel genoeg zenne.

              Een 512 MB Ultra II kaartje kost nog maar € 65 bij onze Corné, super toch?

              Volgens mij is de Ultra II meer dan snel genoeg !!

              Groetjes
              Rutger
              Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

              Comment


              • #8
                Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

                Waar kunnen we die Corné vinden of heeft die bij toeval ne site? Vind ni direkt iets...
                Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

                Comment


                • #9
                  Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

                  Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                  Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

                    je kan ook even gaan kijken / vergelijken op de site van de sponsor van dit forum


                    http://www.geheugenkaart.be
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #11
                      Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

                      Anders nog een goeie: Drix uit Mortsel
                      Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

                      Comment


                      • #12
                        Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae
                        Op het moment van de aanschaf was de Ultra II de snelste, misschien dat dat ondertussen al veranderd is.
                        Sam Jae
                        Sandisk heeft op 29/09 inderdaad een CF Ultra III aangekondigd. Gewoon dubbel zo snel als de II, nl. 20 MB/sec. Beschikbaar vanaf november.
                        Zie http://www.letsgodigital.org/nl/news...tory_1875.html

                        Ik vond al een streetprice van 145$ voor een 1GB Ultra II Secure Digital kaartje.

                        En zeggen dat er winkels zijn die de ouwe 1GB CF kaart nog durven verkopen voor die prijs .
                        JM
                        Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                        Comment


                        • #13
                          Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

                          ik heb gisteren bij Corné van Iperen een kaartje besteld 1gb sandisk UltraII.
                          vrijdag even ophalen, kom er dan bijna langs.

                          zal daar zeker geen spijt van krijgen.
                          Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JM
                            Sandisk heeft op 29/09 inderdaad een CF Ultra III aangekondigd. Gewoon dubbel zo snel als de II, nl. 20 MB/sec. Beschikbaar vanaf november.
                            Zie http://www.letsgodigital.org/nl/news...tory_1875.html

                            Ik vond al een streetprice van 145$ voor een 1GB Ultra II Secure Digital kaartje.

                            En zeggen dat er winkels zijn die de ouwe 1GB CF kaart nog durven verkopen voor die prijs .
                            Tja da moet je maar eens bij de Mediamarkt gaan zien in Hasselt! Wat ze daar durven vragen...!!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: CF - Welk merk ? Ultra of niet ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                              Tja da moet je maar eens bij de Mediamarkt gaan zien in Hasselt! Wat ze daar durven vragen...!!!
                              Goh, hier bij http://www.cornevaniperen.nl staat de 1GB Extreme III voor maar 125€.
                              JM
                              Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                              Comment

                              Working...
                              X