Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

    Ikzelf ben in het bezit momenteel van een canon eos 300D, met een standaard Sigma 28-80mm f/3.5-5.6 Asph. Mini Zoom Macro
    lensje dat er bij geleverd was.
    Nu heb ik echter de mogelijkheid om van een kameraad deze lens over te kopen die in perfecte staat is: Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

    Zou deze lens beter zijn dan mijn huidige lens? en zou deze aankoop scherpere resultaten leveren? Of hou ik het beter gewoon op mijn sigma lensje?

  • #2
    Re: Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

    niemand die een beetje raad kan geven?
    ben maar een beginner op dit vlak en ben bang dat ik iets verkeerd zou kopen...

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

      Ik denk dat beide lenzen kwalitatief evenwaardig zijn. De Canon heeft een rating van 2.75 en dit is een gemiddelde kwaliteit. De Sigma heb ik niet kunnen terugvinden in de lijst. Dus indien je niet echt tevreden bent van je Sigma zie ik in de Canon ook ni echt een verbetering.

      Een handige guide voor lenzen kan je vinden op:

      http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#Zstd
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

        Ik ken de lenzen absoluut niet.
        Het enige waarmee ik dus kan helpen is volgende link Photozone

        Hier kan je beide lenzen vinden en de canon komt er iets beter uit dan de sigma die je nu hebt.

        edit: oops te laat je had de info ondertussen al.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

          van harte bedankt, heb de link eens nagekeken.
          Blijkaar heeft die canon een rating van 3.00 ipv 2.75 (dat is niet de usmII)
          Nu het zit zo... Ik kan die canon kopen voor 75 eur, en is perfect onderhouden. In de meeste winkels zou hij voor 350 a 400 eur verkocht worden. Daarmee vroeg ik mij af of dit een verbetering zou zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

            Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos
            van harte bedankt, heb de link eens nagekeken.
            Blijkaar heeft die canon een rating van 3.00 ipv 2.75 (dat is niet de usmII)
            Nu het zit zo... Ik kan die canon kopen voor 75 eur, en is perfect onderhouden. In de meeste winkels zou hij voor 350 a 400 eur verkocht worden. Daarmee vroeg ik mij af of dit een verbetering zou zijn.
            voor 75 zeker kopen!

            als je hem niet goed vindt, kan je hem hier op het forum gemakkelijk voor 150 euro of meer verkopen

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

              Ik heb de lens uiteindelijk zelfs voor 50 eur gekregen,
              en moet zeggen dat hij toch veel sneller is dat die sigma die erbij zat...
              De foto's zijn er ook wat helderder en scherper door, dus ben ik een tevreden klant

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 28-105mm USM II f/3.5-4.5

                Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos
                van harte bedankt, heb de link eens nagekeken.
                Blijkaar heeft die canon een rating van 3.00 ipv 2.75 (dat is niet de usmII)
                Nu het zit zo... Ik kan die canon kopen voor 75 eur, en is perfect onderhouden. In de meeste winkels zou hij voor 350 a 400 eur verkocht worden. Daarmee vroeg ik mij af of dit een verbetering zou zijn.

                Amai wat een prijzen , serieuze afzetters dan als je het mij vraagt
                http://www.dullaert.net

                Comment

                Working...
                X