Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

    Beste fotovrienden,

    Al een jaar zit ik me te ergeren aan mijn veel te donkere foto's met de 300D. Veel al geprobeerd kwa instellingen maar ik kan er niet op aan wanneer hij wel of niet goed belicht..dus ..ik dacht inruilen en een 20D aanschaffen..
    Nu zie ik bij veel collega's nogal wat problemen opduiken die me niet direct enthousiast maken....kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van de 20D t.o.v de 300D. Ik wil snel scherp zijn en goede sportfoto's kunnen maken naast de vakantiekiekjes....Dus concreet de vraag...20D kopen ??? Tweede hands 10D misschien of schiet ik daar niet zoveel mee op?

    vast bedankt voor de moeite..

    Robbert
    EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

  • #2
    Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

    Ja, voor sport is de 20D beter, veel betere AF en tenminste 1 stop beter in hogere iso waarden dus hogere sluitertijden. Je moet de problemen van de 20D ook niet overschatten hoor. Het blijft een van de meest competente camera in zijn prijsklasse. Je hebt ook vrije keuze wat betreft ai servo focus en belichtingsmethode.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

      Denk dat je met een 2de hands 10D ook al een eind zult springen , maar sportfotografie zou toch gewoon met de 300D ook moeten gaan .
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

        Als je problemen hebt met de lichtmeting van je 300D, dan zal je met een 10D of een 20D net dezelfde problemen hebben. Licht meetmethode is identiek.

        Heb je reeds overwogen om in RAW te fotograferen? Alle belichtingsproblemen zijn meteen opgelost. De resultaten van Canon DPP zijn vergelijkbaar met deze van C1 en DPP ondersteunt ook de 300D.

        Verder kan ik uit mijn ervaring een 20D alleen maar sterk aanbevelen.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

          Denk dat je met een 2de hands 10D ook al een eind zult springen , maar sportfotografie zou toch gewoon met de 300D ook moeten gaan .
          Dat heb ik dus ook altijd gedacht maar de AIServo werkt alleen in de sportmode en dus kun je weinig spelen met sluitertijd en diafragma. Bovendien is ook in de sportsmode de foto in mijn ogen te donker..ik ga hem binnenkort maar even opsturen naar Canon om hem te laten controleren...
          De 20D wil ik graag maar het probleem zit hem nu nog in de prijs...

          Robbert
          EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

          Comment


          • #6
            Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

            En waarom niet gewoon de sluitertijd instellen zonder in een voorprgr te gaan .
            ik heb ook een 300 d en heb geen problemen met licht .Zelf binnen niet .
            Groetjes
            http://www.vehe.be

            Comment


            • #7
              Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

              Omdat de meeste van mijn vrienden met Canon werken wou ik ook eventueel mijn Nikon D70 verkopen om alzo over te stappen naar de 20D van Canon.
              Mijn eerste indruk toen ik die 20D vast had viel al fel tegen, licht, lawaaierig enz... (subjectief natuurlijk) maar na al wat ik hier op het forum heb gelezen denk ik dat ik mijn D70 nog lang ga koesteren !!! Of niet ?
              Even ter verduidelijking, ik heb nooit problemen gehad met de D70 waarvan hier vroeger sprake (backfocus, moiré enz...) en van de 20D heb ik niet veel positief gelezen ?
              Of is dit allemaal ook weer sterk overdreven ?
              NIKON D70
              NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

              Comment


              • #8
                Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Vussie
                Omdat de meeste van mijn vrienden met Canon werken wou ik ook eventueel mijn Nikon D70 verkopen om alzo over te stappen naar de 20D van Canon.
                Mijn eerste indruk toen ik die 20D vast had viel al fel tegen, licht, lawaaierig enz... (subjectief natuurlijk) maar na al wat ik hier op het forum heb gelezen denk ik dat ik mijn D70 nog lang ga koesteren !!! Of niet ?
                Even ter verduidelijking, ik heb nooit problemen gehad met de D70 waarvan hier vroeger sprake (backfocus, moiré enz...) en van de 20D heb ik niet veel positief gelezen ?
                Of is dit allemaal ook weer sterk overdreven ?
                Vussie: je geeft zelf al het antwoord op je vraag om een 20D te kopen. Hij valt al tegen en je bent tevreden van je D70. Stel je gewoon de vraag, ga je betere foto's maken met een D20 en gaat dit toestel je mogelijkheden geven die je nu niet hebt? Indien ja, kopen zou ik zeggen!! Indien nee, dan ben je nu al een tevreden man.

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                  Even ter verduidelijking, ik wou die 20D vooral omdat mijn kennissenkring met Canon werkt en heel veel goed glas heeft wat ik dan ook regelmatig eens zou kunnen gebruiken.
                  Bij Nikon is dit niet het geval dus ik zal zelf nog wat moeten investeren
                  Voor de rest ben ik inderdaad mega tevreden van de D70
                  NIKON D70
                  NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vussie
                    Even ter verduidelijking, ik heb nooit problemen gehad met de D70 waarvan hier vroeger sprake (backfocus, moiré enz...) en van de 20D heb ik niet veel positief gelezen ?
                    Of is dit allemaal ook weer sterk overdreven ?
                    Ik begin me nu toch echt wel grote zorgen te maken.

                    Ben ik dan de enige met een goede 20D ???

                    Ligt het probleem bij mezelf ???

                    Moet ik mijn 20D onmiddelijk gaan omruilen voor een slecht exemplaar ???

                    Jan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                      Ik begin me nu toch echt wel grote zorgen te maken.

                      Ben ik dan de enige met een goede 20D ???

                      Ligt het probleem bij mezelf ???

                      Moet ik mijn 20D onmiddelijk gaan omruilen voor een slecht exemplaar ???

                      Jan.
                      Wat is het probleem nu eigenlijk? Mogen de mensen die een probleem hebben met een toestel dit niet zeggen? Of dit nu canon nikon of god weet wat is?
                      Sommige mensen zijn toch wel rap in hun gat gebeten als er iets slecht over hun toestel gezegd word Als het u beter doet voelen, met de nikon D70 waren er ook problemen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                        Ik begin me nu toch echt wel grote zorgen te maken.

                        Ben ik dan de enige met een goede 20D ???

                        Ligt het probleem bij mezelf ???

                        Moet ik mijn 20D onmiddelijk gaan omruilen voor een slecht exemplaar ???

                        Jan.
                        Nee hoor Jan! Veel van mijn collega fotografen (mensen die al jarenlang dagelijks hun brood verdienen met hun camera en volgens mij dus wel enig verstand van fotocamera's hebben ) werken al met de 20D. En allen zijn zeer tevreden over deze camera! Ik heb veel foto's gezien die gemaakt zijn met deze camera. Foto's gemaakt tijdens sportwedstrijden en concerten. En al deze foto's zagen er goed uit. Ik werk zelf in hoofdzaak met een Mark II. Binnenkort neem ik er een 20D bij.

                        Dus blijf vooral foto's maken met die mooie 20D !!

                        gr.
                        FS.
                        Canon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
                          Beste fotovrienden,

                          Al een jaar zit ik me te ergeren aan mijn veel te donkere foto's met de 300D. Veel al geprobeerd kwa instellingen maar ik kan er niet op aan wanneer hij wel of niet goed belicht..dus ..ik dacht inruilen en een 20D aanschaffen..
                          Nu zie ik bij veel collega's nogal wat problemen opduiken die me niet direct enthousiast maken....kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van de 20D t.o.v de 300D. Ik wil snel scherp zijn en goede sportfoto's kunnen maken naast de vakantiekiekjes....Dus concreet de vraag...20D kopen ??? Tweede hands 10D misschien of schiet ik daar niet zoveel mee op?

                          vast bedankt voor de moeite..

                          Robbert

                          Robbert,

                          kun je wat duidelijker zijn over wat voor problemen die collega's ondervinden bij het gebruik van de 20D?

                          gr.
                          FS.
                          Canon.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                            Ik heb ook totaal geen problemen met mijn 20D, mijn lenzen heb ik getest.Ook getest naar het focussen. Ook dit heel normaal, zoals bij deze camera's moet, verhouding 1/3 en 2/3.Tenminste zo is me dit verteld. Ik ondervind nog steeds geen enkel probleem. Heb de update V1.05 er wel opgezet,gewoon omdat deze nieuwer is . Foto's in de "sportmode" gemaakt o.a. van de Military Cross Country. Niks geen donkere foto's. Ik geniet enkel van de snelheid en de accuratesse,kwaliteit en nog veel meer van m'n 20D.IK heb intussen al zo'n 1000 foto's gemaakt en er heeft zich nog geen enkel probleem voorgedaan. Misschien heb ik mazzel, ik zou het niet weten.
                            Wel vind ik het jammer voor de mensen die problemen ondervinden en ik hoop dan ook voor hun dat deze opgelost worden.
                            Groet, Marijke/Orange

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom zou ik nog een 20D aanschaffen?

                              Hier nog iemand zonder problemen. Heb wel het lock up probleem gehad tot ik wist wat dat veroorzaakte(lenswissel tijdens sleepmode) na update doet hij het dan ook niet meer. Belangrijk wanneer je de update doet. Altijd firmware uploaden zonder lens op de camera enkel met lens op camera waren er problemen. Velen lezen immers de uitleg niet en doen het maar zoals ze gewoon zijn. Gevolg...problemen.

                              Of je een 20D moet kopen tja voor sport is het de betere maar indien je niet tevreden bent van 300D zijn belichting is de kans groot dat je dat met geen enkele canon gaat zijn.

                              @Vussie : Het merendeel van mijn vrienden die ook een Canon gebruiken was voor mij 1 van de redenen om met canon te beginnen. Want lenzen uitwisselen enz. Heb dat een tijdje regelmatig gedaan maar uiteindelijk koop je toch de lenzen die je zelf wil. Daarna is dat geen echt goeie reden meer. Voelt de 20D je slecht aan enz dan verander je misschien beter niet. Anderzijds een D70 is lichter en plastiekeriger dan een 20D dus dat probleem snap ik niet goed.
                              Maar als het is omwille van het glas bij je vrienden alleen zou ik het niet doen dat is uiteindelijk niet zo een goeie reden.

                              Comment

                              Working...
                              X