Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook problemen met 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook problemen met 20D

    De aanduidingen in de zoeker zijn moeilijk te lezen en bij helder weer nouwelijks of helemaal niet meer leesbaar. ( batterij is volgeladen en ik heb dit probleem helemaal niet met mijn 300D. ). Ik heb Ingo reeds ingelicht.
    Last edited by jan 4; 11 oktober 2004, 10:58.

  • #2
    Re: Ook problemen met 20D

    Heeft de 20D een EVF ???

    Ik weet dat bij de D70 de viewfinder niet zo bright is als er geen batterijen inzitten.
    Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

    Comment


    • #3
      Re: Ook problemen met 20D

      Nee, sorry EVF moet vervangen worden door zoeker.

      Comment


      • #4
        Re: Ook problemen met 20D

        De 10D en de 20D verminderen de helderheid van de aanduidingen in de zoeker automatisch in donkere omstandigheden.

        Spijtig genoeg werkt deze helderheidsregeling bij de 20D in heldere omstandigheden verkeerd. De aanduidingen worden veel te donker.

        Dit fenomeen is dus als normaal te beschouwen op elke 20D.

        Nog een firmware update ???

        Jan.
        Last edited by Jan_10D; 11 oktober 2004, 11:49.

        Comment


        • #5
          Re: Ook problemen met 20D

          Ja dan zijn deze toestellen 20D inderdaad te vroeg op de markt verschenen.
          Maar goed als deze automatische regeling verkeerd werkt moet Canon dit in orde brengen onder waarborg.( eventueel via een update )
          Last edited by jan 4; 11 oktober 2004, 11:55.

          Comment


          • #6
            Re: Ook problemen met 20D

            hmm bij mij worden de settings helderder bij veel licht en minder helder bij weinig licht zoals dat zou moeten werken dacht ik. Hebben jullie toch ergens een probleem denk ik of ik snap niet wat jullie willen zeggen.

            Comment


            • #7
              Re: Ook problemen met 20D

              Ja bij helder en zonnig weer ( zoals het deze morgen was ) zijn de aanduidingen in de zoeker zo verzwakt dat ze niet meer leesbaar zijn.
              Nu bij helder maar betrokken weer is dat te doen. Dus zoals JAN 10D schreef inplaats van de aanduidingen in de zoeker op te helderen bij helder en zonnig weer worden die afgezwekt tot zelfs onleesbaar.

              Comment


              • #8
                Re: Ook problemen met 20D

                Nope juist nog eens gechecked en van donker naar lucht en je ziet hem de helderheid aanpassen zodat het leesbaar blijft.

                Comment


                • #9
                  Re: Ook problemen met 20D

                  Heb zojuist met mijn 2 cameras buiten aan wat verder onderzoek gedaan.
                  Het was helder en zonig.
                  Ik stond steeds op de zelfde plaats in de zon.
                  Het betreft de aanduidingen in de zoeker
                  Gericht naar het gras in de zon : aanduidingen 300D helder : 20D helder.
                  Gericht naar sparren haag in de schaduw : aanduidingen 300D verzwakt : 20D fel verzwakt.
                  Gericht naar de blauwe hemel : aanduidingen 300D versterkt : 20D versterkt.
                  Gericht naar bruine muur in de schaduw : aanduidingen 300d verzwakt maar perfect leesbeer ; 20D sterk verzwakt en niet meer leesbaar , zelfde voor gericht naar veranda in de schaduw.
                  Ik denk dat er bij betrokken weer geen problemen zijn maar dit kan ik nu niet testen.( heb de 20D nog maar 2dagen en het blijft hier zonnig ).
                  Binnenshuis geen problemen.

                  Zo dat zal al wat duidelijker zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ook problemen met 20D

                    Maar dan doet ie toch wat ie moet doen?

                    Bij veel licht helderder worden anders zou het niet meer leesbaar zijn en in het donker verzwakken om niet te verblinden. Dat lijkt mij nu juist de bedoeling.

                    Buiten het feit dat het niet meer leesbaar is bij jou dat mag niet natuurlijk. Persoonlijk vind ik de settings beter leesbaar dan bij 10D.
                    Last edited by Kevlar; 11 oktober 2004, 16:18.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ook problemen met 20D

                      Ja maar zodanig verzwakken dat de aanduidingen door de zoeker niet meer leesbaar zijn dat kan toch niet ( de 300D doet dit niet )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ook problemen met 20D

                        Oorspronkelijk geplaatst door jan 4
                        Ja maar zodanig verzwakken dat de aanduidingen door de zoeker niet meer leesbaar zijn dat kan toch niet ( de 300D doet dit niet )
                        Nope dat mag niet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ook problemen met 20D

                          Bijkomende problemen ; nu heb il ook regelmatig err99 melding zonder enige reden.
                          Gezien de diverse problemen was ik van plan gebruik te maken van de afkoelings periode van 14 dagen (camera is nog maar 4 dagen oud) maar Ingo van topfoto aanvaard dit niet om volgende redenen
                          -firmware update 1.0.5 is geinstalleerd ( staat nochthans op zijn site, en is door Canon aangeraden)
                          -uitvoerige testen moeten bij aankoop terplaatse gebeuren !!!

                          Bijgevolg camera terug sturen ter herstelling is de enige oplossing.

                          Heb het hier al meerdere malen gelezen : Ingo is een uitstekende verkoper , maar bij problemen zijn alle argumenten goed om er van af te geraken.

                          Allé hopelijk een degelijke herstelling en dan kunnen we de rest vergeten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ook problemen met 20D

                            jan4 : stuur jij je camera zelf op naar Canon of doe je dat via Ingo? Indien je dit zelf doet, hoe & waarnaartoe?
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ook problemen met 20D

                              Ik heb zojuist de camera (enkel de body) opgestuurd naar Ingo.
                              Hoop nu dat alles vlot verloopt en een perfecte herstelling zo dat we de problemen kunnen vergeten

                              Comment

                              Working...
                              X