Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

    Mijn vraag: Ik ben van plan een 24-70 mm 2.8 lens te kopen.
    De Canon 24-70mm 2.8 of de Sigma AF 24-70/2.8 EX DG DF ø 82mm.Of de Tamron 28-75mm (zoals Pascal opperde)
    Zit er verschil in aan kwaliteit. Is de Canon zoveel beter dan de andere twee en waarom Of is de Sigma en de tamron minstens even goed???
    Heel graag jullie mening hierover, s.v.p.
    Groet, Marijke/Orange
    Even aangepast.
    Last edited by orange; 10 oktober 2004, 22:38.

  • #2
    Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

    De canon is een L , dan weet je het wel ...




    Sigma

    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

      Misschien is de Tamron 28-75 /2.8 ook nog een intressante optie?

      Wanneer je minimaal 24mm wilt hebben valt deze natuurlijk af, maar schijnt verder een haarscherpe en kwalitatief zeer goede lens te zijn (tegen een scherpe prijs, zo'n 400-450 euro)
      Nikon D70 / CP880

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

        Oorspronkelijk geplaatst door pascal s
        Misschien is de Tamron 28-75 /2.8 ook nog een intressante optie?

        Wanneer je minimaal 24mm wilt hebben valt deze natuurlijk af, maar schijnt verder een haarscherpe en kwalitatief zeer goede lens te zijn (tegen een scherpe prijs, zo'n 400-450 euro)
        Pascal, 28mm mag ook, dus de Tamron 28-75 zou ook kunnen, maar ik weet niet of er kwalitatief veel verschil is met de Canon 24-70mm?
        Mijn leverancier zegt, tja het is geen Canon, niet DIE kwaliteit. Maar ik zou graag willen weten of het nu zoveel uitmaakt in kwaliteit?

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

          Dag orange,

          Misschien eens komen uittesten op de lenzendag van Corne toekomende zaterdag ofwel 30 okt. Volgens de laatste gegevens zal de Tamron er aanwezig zijn.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

            De Canon is beter in veel opzichten, Sigma heb ik gehad en doorverkocht wegen te flare gevoelig maar werkte wel zonder problemen op de D60.
            De koper van de lens had problemen met mijn lens op zijn 10D. Dit voorval heb ik dan persoonlijk is aangekaart met een verantwoordelijke van Sigma en die kende het probleem, dat zit in de communicatie van body tussen lens en geeft soms problemen met nieuwe modellen. Na deze uitspraak kwam er bij mij geen Sigma meer in huis en ben ik mijn glasservies gaan aanpassen L waar het kon en meest nodig was, en gewone Canon lenzen voor minder gebruikte lenzen of voor lenzen waar geen L versie van is.

            Normaal gezien ga je van een Canon L, kwaliteit krijgen, een degelijke constructie en een hoge herverkoopwaarde. Wat je evenwel zou kunnen overwegen indien je van de 24 mm wil afstappen is de aankoop van een tweedehandse 28-70 van Canon dat is de voorloper van de huidige 24-70 en zeker niet minder in kwaliteit en scherpte.

            my2cents
            Last edited by Digipics357; 11 oktober 2004, 07:48.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
              De Canon is beter in veel opzichten, Sigma heb ik gehad en doorverkocht wegen te flare gevoelig maar werkte wel zonder problemen op de D60.
              De koper van de lens had problemen met mijn lens op zijn 10D. Dit voorval heb ik dan persoonlijk is aangekaart met een verantwoordelijke van Sigma en die kende het probleem, dat zit in de communicatie van body tussen lens en geeft soms problemen met nieuwe modellen. Na deze uitspraak kwam er bij mij geen Sigma meer in huis en ben ik mijn glasservies gaan aanpassen L waar het kon en meest nodig was, en gewone Canon lenzen voor minder gebruikte lenzen of voor lenzen waar geen L versie van is.

              Normaal gezien ga je van een Canon L, kwaliteit krijgen, een degelijke constructie en een hoge herverkoopwaarde. Wat je evenwel zou kunnen overwegen indien je van de 24 mm wil afstappen is de aankoop van een tweedehandse 28-70 van Canon dat is de voorloper van de huidige 24-70 en zeker niet minder in kwaliteit en scherpte.

              my2cents
              Dit kan ik enkel bevestigen !!!
              Je moet een sigma lens zien voor wat ze is, een goedkoper alternatief op de L kwaliteit. En ze is NIET vergelijkbaar. Maar ook de prijs niet. Of de meerprijs het kwaliteitsverschil waard is, moet je voor jezelf uitmaken. Maar als het budget de L lens toelaat, dan zou ik niet twijfelen. Zelfs een nog oudere 28-80 2.8-4.0L is het overwegen waard (+-500€)

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

                De tamron 28-75 DI is ook een goedkoper alternatief en is optisch WEL vergelijkbaar met zijn L equivallent.

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                Dit kan ik enkel bevestigen !!!
                Je moet een sigma lens zien voor wat ze is, een goedkoper alternatief op de L kwaliteit. En ze is NIET vergelijkbaar. Maar ook de prijs niet. Of de meerprijs het kwaliteitsverschil waard is, moet je voor jezelf uitmaken. Maar als het budget de L lens toelaat, dan zou ik niet twijfelen. Zelfs een nog oudere 28-80 2.8-4.0L is het overwegen waard (+-500€)
                Last edited by Drill; 11 oktober 2004, 09:48.
                Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Drill
                  De tamron 28-75 DI is ook een goedkoper alternatief en is optisch WEL vergelijkbaar met zijn L equivallent.
                  Nou ja optisch vergelijkbaar met de canon ? Don't think so .
                  http://www.dullaert.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

                    Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                    Nou ja optisch vergelijkbaar met de canon ? Don't think so .
                    Tja, das wat de meeste magazines en reviewers erover te zeggen hebben en die hebben labos met testopstellingen en zo, maar het zal wel aan het rode lijntje en de marketingboys van Canon liggen zeker
                    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

                      De AF snelheid van de Tamron 28-75 is lager, maar verder zijn het contrast, de scherpte en de kleurweergave ervan echt wel top, ik heb een 70-200 f4, en daar moet de Tamron wat de beeldkwaliteit betreft nauwelijks voor onderdoen.
                      Van de Sigma heb ik al meer negatieve commentaren gehoord, maar die heb ik zelf nog niet in mijn handen gehad.
                      Mark (300D)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

                        Het grootste nadeel in MIJN ogen van de sigma is de 82mm filterdraad. Dat is een maat die vrijwel niemand heeft. Persoonlijk wil ik geen lensen (fish of supertele uitgezonderd) die groter zijn dan 77mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

                          die tamron is echt wel top hoor ,vooral als je de kostprijs in vergelijking neemt,ik ben er zeer tevreden van.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

                            Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Het zal mogelijkerwijs een canon worden anders krijg ik er misschien spijt van. Ik durf de Tamron niet aan, ik heb een ontzettende "hekel" aan flare, ik heb gelezen dat de Tamron daar meer last van heeft.
                            Nu de volgende vragen over de Canon 24-70 en de Canon 28-70 lens.
                            De EF 28-70, hierbij staat o.a. Constructie elementen groepen 16-11.
                            Bij de EF 24-70 staat, 16-30 Constructie elementen groepen. Wat betekend dit precies?
                            Verder, bij de EF 28-70 staat, maximale vergrotings factor 0.18
                            Bij de EF 24-70 is dit 0.29 bij 70mm. Houdt het in dat de EF 24-70 een grotere vergrotingsfactor heeft?
                            Graag als het kan jullie antwoorden, met eenvoudige uitleg, dat ik het snap:-)
                            Groet, Marijke/Orange.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 24-70 2.8 lens??? Canon 24-70 2.8??

                              Ik heb zelf de Canon 24-70L en ben er uiterst tevreden over.

                              De elementen en groepen zijn het aantal losse lens elementen en het aantal lens elementen die samengevoegd worden.

                              De vergrotingsfactor wordt bepaald door het zoom bereik. Op 70 mm moeten beide lenzen dus dezelfde vergrotingsfactor hebben.



                              Jan.

                              EDIT:
                              Blijkbaar heeft de vergrotingsfactor toch een andere betekenis. Hier moet ik het antwoord voorlopig schuldig blijven.

                              EDIT2: Toch gevonden !
                              De maximale vergrotingsfactor wordt bepaald door de kleinste afstand tot het onderwerp. De 24-70L heeft een semi macro stand en kan dus op 70 mm dichter bij het onderwerp scherpstellen dan de 28-70L.
                              Last edited by Jan_10D; 11 oktober 2004, 22:01.

                              Comment

                              Working...
                              X