Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D - TOESTEL OMGERUILD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D - TOESTEL OMGERUILD

    In 't kort het verhaal van de feiten, gewoon om te weten of er eventueel andere mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en als waarschuwing voor kandidaat kopers van een Canon 20D.

    Gisteren na aankoop in de winkel het toestel gaan testen in de stad. We hadden volgeladen reservebatterijen bij.

    Na een 10tal fotos genomen te hebben plotseling onmiddellijk na het nemen van een foto "error 99" m.a.w de opname kon blijkbaar niet worden weggeschreven op de CF-kaart. Het toestel via de "on-off-knop" afzetten hielp niet die verdomde "error 99" bleef maar knipperen.
    Uiteindelijk de batterij er uit genomen. Een andere batterij er in en wat dacht je.....op het eerste gezicht bleek de camera opnieuw te functioneren, want in het venster van de instellingen verschenen alle aanduidingen normaal .
    Opnieuw foto genomen en wat bleek.... het LCD -scherm deed het niet meer ! Noch het menuscherm noch enige andere aanduiding verscheen op het LCD-scherm
    Wij onmiddellijk terug naar de winkel, maar toen we daar aankwamen was die reeds gesloten (zaterdagavond). Er zat niets anders op dan met een spiksplinternieuwe maar defecte camera naar huis terug te keren.
    En wat doet een mens dan als hij thuiskomt, juist, opnieuw proberen om die camera aan de praat te krijgen.
    Soms lukte het de camera aan te zetten via de on-off knop, soms niet.
    Als we leven in de camera zagen, verschenen meestal enkel de instellingen en soms werkte de sluiter, maar het LCD-scherm bleef zo dood als een pier.
    Dan maar eens de toppics hier op BD erop nagelezen en nog wat andere info op internet. Hier kwamen we te weten dat we een upgrade van de firmwire naar 1.05 moesten uitvoeren. Dus wij de firmwire gedownload maar hoe konden wij die nu uploaden op een fototoestel waarvan het LCD-scherm geen teken van leven gaf en wij bijgevolg het menu niet konden raadplegen laat staan oproepen voor een upgrade
    Tot gisterenavond laat (1 uur) ik en mijn vrouw van bij onze dochter naar huis vertrokken, mijn schoonzoon toch nog even het fototoestel aanzette en er ineens het menu op het LCD-scherm verscheen.
    Wij kunnen dus de firmwire uploaden en de problemen zullen vermoedelijk opgelost zijn.
    Onmiddellijk volgeladen batterij in het fototoestel en starten van de upgrade en.......ja, lappe, na 54% van de upgrade stopt deze, LCD-scherm blijft nu aan maar voor de rest de camera zo dood als een pier
    Tot we deze ochtend de raad van de mensen hier op BD hebben opgevolg en wij de camera opnieuw aan de praat kregen

    Deze namiddag dan gaan testen en alles bleek perfect te functioneren. Alle instelling uitgeprobeerd, continue- opnamen, 420 ex flitser er op enz, enz..... het functioneerde allemaal goed. Mijn schoonzoon had wel opgemerkt dat bij het half indrukken van de ontspanknop de intensiteit van de aanduidingen in het scherm van de instellingen wat minderden. Ik dacht bij mezelf als het dat maar is zal het voor de rest een goede camera zijn. De genomen fotos zijn zeer scherp en zeer goed van kwaliteit !!
    Dan de 550 ex flitser erop gezet als master en de 420 ex als slave, en dan... "error 99" !!!! en opnieuw functioneerde niets meer. Batterij uitgenomen (was zeker nog niet leeg, werd uitgetest) batterij opnieuw er in en camera functioneert opnieuw
    Opnieuw geprobeerd met 2 flitsers en verschillende fotos kunnen nemen zonder problemen. Dan opnieuw zonder flitser en plots..... error 99 !
    Dit heeft zich nog een paar malen herhaald
    Morgen gaat mijn schoonzoon contact nemen met de winkel, ik ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen. Wat gaat de vekoper doen ? en de importeur ? en Canon ? en vooral wat moeten wij doen
    Last edited by Lucky; 11 oktober 2004, 17:17.
    Luc
    BD0174BE

  • #2
    Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

    Lullig, Kan mij best voorstellen hoe het voelt!
    Maar even een riem onder het hart steken: beter nu, direct na de aankoop, dan over een maand! Volgens mijn bescheiden mening is de leveransier wettelijk verplicht een omruiling te doen omdat het toestel nog geen zeven dagen gekocht is.
    Ik wens je in ieder geval succes!
    MDB-VL
    Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

    Comment


    • #3
      Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

      Als toestel pas 1 of 2 dagen aangekocht is zijn er slechts 2 goede oplossingen:

      1. Toestel omruilen voor een ander toestel.
      2. Als dit geweigerd wordt, gewoonweg uw geld terugvragen.

      Dat is wat ik zou doen.

      Maar met de aankoop van 6 digitale fototoestellen waarvan 3 Canon heb ik nog nooit 1 probleem gehad.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

        Oorspronkelijk geplaatst door mdb
        Lullig, Kan mij best voorstellen hoe het voelt!
        Maar even een riem onder het hart steken: beter nu, direct na de aankoop, dan over een maand! Volgens mijn bescheiden mening is de leveransier wettelijk verplicht een omruiling te doen omdat het toestel nog geen zeven dagen gekocht is.
        Ik wens je in ieder geval succes!
        De fabrikant is niet verplicht het toestel te vervangen , natuurlijk wel te herstellen .
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #5
          Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

          Jan10D: Dan ben jij een echte geluksvogel !

          Dzjee: Is dit geen geval van DOA ? Kan je dan geen aanspraak maken op een nieuwe camera ?

          Help ! Is er soms een jurist in de zaal ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

            Natuurlijk is dat een DOA en zal het toestel geruild worden (iemand die daaraan twijfelt, enz, enz,... )
            BTW: als (ik zeg wel als ) ze moeilijk doen dan helpen de magische woorden test-aankoop nog geen klein beetje (spreek uit ondervinding.)

            Blijft natuurlijk: als Canon hun cliënten nu ook al als beta-tester gaan gebruiken, dan weet ik het ook niet meer
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
              Natuurlijk is dat een DOA en zal het toestel geruild worden (iemand die daaraan twijfelt, enz, enz,... )
              BTW: als (ik zeg wel als ) ze moeilijk doen dan helpen de magische woorden test-aankoop nog geen klein beetje (spreek uit ondervinding.)

              Blijft natuurlijk: als Canon hun cliënten nu ook al als beta-tester gaan gebruiken, dan weet ik het ook niet meer

              In theorie is dit geen DOA he , maar als je winkelier een beetje menselijk is zal hij dit op zijn RMA form. wel zo doorgeven aan canon , dat zal de makkelijkste en snelste oplossing zijn denk ik . En je krijgt dan een nieuwe camera .
              Last edited by dzjee; 10 oktober 2004, 20:36.
              http://www.dullaert.net

              Comment


              • #8
                Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                Volgens mijn winkelier : omruiling bij Canon indien defect in de eerste 7 dagen. Nadien geldt gewone garantie. Snel binnenleveren dus !!!

                Comment


                • #9
                  Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                  [QUOTE=Dzjee: Is dit geen geval van DOA ? Kan je dan geen aanspraak maken op een nieuwe camera ?QUOTE]

                  Marc, misschien een domme vraag, maar wat betekent DOA ?
                  Luc
                  BD0174BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                    Marc, misschien een domme vraag, maar wat betekent DOA ?
                    Als ik 'voor mijn beurt' mag spreken: DOA is Dead On Arrival, oftewel bij aankomst al niet-werkend
                    Last edited by pascal s; 10 oktober 2004, 21:02.
                    Nikon D70 / CP880

                    Comment


                    • #11
                      Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                      volgens mij wel DOA
                      (dead on arrival)

                      mir
                      Last edited by mir; 10 oktober 2004, 21:05.
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                        Bij aankoop hebben we de camara in de winkel wat getest en gaf daar geen problemen.De verkoper had de camera zodanig ingesteld dat fotos nemen mogelijk was zonder dat er een CF-kaart in het toestel zat.
                        De problemen zijn dus begonnen nadat er een 10tal fotos op de onze CF-kaart stonden.
                        Luc
                        BD0174BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                          En wat voor CF kaart zit er dan wel niet in ?.

                          De volgende kaarten leveren namelijk problemen:

                          Toshiba XtraGreen kaarten
                          Normale Kingston CF kaarten
                          De normale blauw rode Sandisk kaarten
                          De MLC Samsung kaarten
                          De MLC Transcend kaarten
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                            Dit probleem heeft niets te maken met het lockup probleem dat opgelost wordt door de firmware. Daar verscheen namelijk geen error99.
                            Ik zou proberen een omwisseling te krijgen.

                            Oh en Otto hou aub eens op zever te verkopen in de hoop dat je nog eens iets kan verkopen hier. Alle CF kaarten werken in de 20D MLC of SLC. Al die desinformatie in de hoop er voordeel uit te halen jongens toch gaat het zo slecht met je zaken dat alles goed is om iets te verkopen? Zelfs mensen die problemen hebben blaaskes wijsmaken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                              Dit probleem heeft niets te maken met het lockup probleem dat opgelost wordt door de firmware. Daar verscheen namelijk geen error99.
                              Ik zou proberen een omwisseling te krijgen.

                              Oh en Otto hou aub eens op zever te verkopen in de hoop dat je nog eens iets kan verkopen hier. Alle CF kaarten werken in de 20D MLC of SLC. Al die desinformatie in de hoop er voordeel uit te halen jongens toch gaat het zo slecht met je zaken dat alles goed is om iets te verkopen? Zelfs mensen die problemen hebben blaaskes wijsmaken.
                              Kevlar,

                              Weet jij het dan beter? Ik sluit in ieder geval een probleem met een cf kaart niet uit. En lees goed, zelfs de kaarten die Otto zelf verkoopt staan tussen. Straf hé.
                              Zou zelfs een compatibele kaart kunnen zijn met een exemplarisch probleem. Ik hoop dat trouwens ook !!
                              Rudy

                              Comment

                              Working...
                              X