Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma

    Heeft er iemand ervaring met de SIGMA SD-9
    lens AF 24-70/3.5-5.6 HF
    zo ja welke +en -

  • #2
    Re: sigma

    NIEMAND ???

    Comment


    • #3
      Re: sigma

      geen ervaring, hier wel een review van de camera mocht je die nog niet gelezen hebben...

      Foveon caused quite a stir back on the 11th February this year when they announced their revolutionary new X3 sensor. On the same day Sigma announced that the SD9 would be the first digital camera to utilize this sensor, of course it would also be the first digital camera made by Sigma. In time for that announcement we had the first exclusive hands-on with an X3 sensor published in this article. The announcement by Foveon and Sigma was the talk of PMA 2002 and it's fair to say that the show was dominated by talk of X3 and the promise it could bring.



      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: sigma

        Er zijn hier weinig tot geen gebruikers van de SD-9 of SD-10 bij mijn weten, maar een search leverde toch deze op:

        Ik zie hier een pak "Canonians" en "Nikonians", maar... heeft er hier niemand die SD9? Vergeleken met andere DSLR's heeft hij voor en nadelen (prijs = voordeel, lage ISO-waarden = nadeel, enz, enz...) maar voor mij is het belangrijkste: mooie foto's. Nu was er gisteren een thread op dpreview


        Ik gebruik nu een analoge reflex en een Minolta Dimage S414 . Bij het vergelijken van de resultaten van digitale reflexen kom ik steeds tot de vaststelling dat de foto's van de Sigma SD10 meer op analoge foto's trekken ( scherper zijn en natuurlijker overkomen ) dan die van een D70 of 300D. Ik vind echter niets over de Sigma
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: sigma

          is er dan niemand die dit toestel in zijn handen heeft gehad

          Comment


          • #6
            Re: sigma

            Blijkbaar niet
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #7
              Re: sigma

              Oorspronkelijk geplaatst door kazan
              is er dan niemand die dit toestel in zijn handen heeft gehad
              Ik heb het in mijn handen gehad... op de PhotoKina

              In alle ernst:
              wat had je graag geweten? Over de beeldkwaliteit weten we onderhand ales: resolutie te over, maar nogal veel ruis bij hoge ISO. Algemeen wordt aangenomen dat het een goed toestel is, maar dat het tov de concurrentie aan die paar extra's ontbreekt (geen in-camera jpg; geen ingebouwde flits, trage AF, enz) Als je met die beperkingen kunt leven dan is dat een goede camera.

              TTH: ik denk dat je de SD-9 niet meer kan krijgen, en dat het ondertussen de SD-10 geworden is (maar ben niet zeker - iemand die kan bevestigen?) Verschil tussen SD10 en SD9 is miniem en ligt alleen in iets betere ruiswaarden bij hogere ISO.

              Schijnt wel dat bijgevoegde softwarepakket heel goed is (moet wel als je alleen RAW kunt fotograferen.)

              Dé grootste beperking vind ik persoonlijk het 'nogal' beperkte aanbod in lenzen (hoewel ondertussen al beter dan vroeger.) Persoonlijk heb ik niks tegen Sigma, maar ik beschouw het nog altijd eerder als een lenzenfabrikant (BTW: maken enkele prachtlenzen waar je niet fout mee kunt gaan ) dan een camerafabrikant...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment

              Working...
              X