Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Display valt uit - Sony A7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Display valt uit - Sony A7

    Als ik de camera naar beneden richt (lens naar onder) werkt het scherm, recht ik de camera om te fotograferen.....valt het scherm weg. Ik kan ook de foto's niet zien, en als het al eens zou werken dan valt hij uit zodra je een knop bedient.

    Iemand enig idee wat er aan de hand is?
    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Display valt uit - Sony A7

    Dat kan een loszittende kabel zijn in het scherm - of een vals contact ergens - niet eenvoudig om te vinden denk ik dan. Het scherm vervangen van een A7 gaat niet goedkoop zijn (en wellicht onnodig) - soms volstaat het, dat men het schermkabeltje vervangt - en dat zijn doenbare zaken - behalve dat er wel wat tijd in kan kruipen. Evt. eens telefonisch informeren bij het Sony repair center in Deinze - naar wat dat kan zijn en wat dat kan kosten voor herstel (soms valt dat mee - en kent men het euvel).
    groeten

    Comment


    • #3
      Re: Display valt uit - Sony A7

      Staat in de menu je weergave FINDER/MONITOR niet op automatisch ?
      Zet deze eens op monitor en kijk of hij het nog doet.

      MENU → (Eigen instellingen) → [FINDER/MONITOR]
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Display valt uit - Sony A7

        Bedankt, ik heb het gevonden, dit is nu helemaal in orde....hoe is het mogelijk dat dit plots anders ingesteld staat, ik heb voordien nooit het probleem gekend.....bedankt👍👍

        Comment


        • #5
          Re: Display valt uit - Sony A7

          Als de FINDER/MONITOR op automatisch staat gebeurt het volgende: boven in de zoeker van de A7 zit een klein venstertje. Die detecteert het oog of wat dan ook er voor zit en schakelt om van monitor naar zoeker.
          Het gebeurt wel eens dat het rubber van de zoeker dit venstertje blokkeert (bijvoorbeeld als de camera in een iets te nauwe tas zat). Gewoon het venstertje vrijmaken door het rubber van de zoeker wat naar boven te tillen en alles loopt weer normaal.
          Vriendelijke groet, laGrange
          http://lagrange.1x.com
          "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: Display valt uit - Sony A7

            Dat is nu het verraderlijke aan camera's - je vergeet soms dat het eenvoudige zaken kunnen zijn die mis gaan. Zoals die zoeker-detector.
            Eigenlijk zet je dat best uit - kies je een default - en selecteer je manueel om om te schakelen.

            Ook bij de A7II durft dit ook al 's mis gaan. Sommigen kleven daarom kleine stukjes tape over die detector - om te verhinderen dat het ding verspringt (zelf vind ik dat wat gek - zet 'm manueel en stel een custom-toets in om te wisselen tussen scherm en zoeker).

            We hebben ook met al onze ervaring weer wat bij geleerd. Bedankt voor de oplossing - en bedankt om aan te geven dat dit de oplossing was.

            Comment

            Working...
            X