Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

    Ik krijg het wel voor elkaar om de flitser draadloos te laten werken, maar de platen zijn zwaar onderbelicht. Fliter manueel op max output gezet en nog geen effect.
    Hoe werkt dat? Kan ik ergens instellen dat de Sigma hoofdverlichting is en bodyflitser invulflits? Werkt ittl niet meer ofzo?
    Met flitser op de body werkt het prima. Flitser is wel heel snel veel te sterk, 1-2 stops terugdraaien is wel nodig.
    Last edited by Daniel1975; 9 oktober 2004, 15:45.

  • #2
    Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

    Heb jij wel de ef500 dg super eo versie? Dat is de nieuwste versie van de flits, die doet het prima met een canon 420EX op mijn 20D.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

      Wat betekend dat eo?
      Wel nieuwste met ITTL ondersteuning....

      [edit] hij doet het al.... camera instelling stond op Commander (dacht dat dat moest) maar moet gewoon op ttl staan.

      Hoe kan ik trouwens de flits instellen op 1/3 2/3 ofzo?
      Last edited by Daniel1975; 9 oktober 2004, 19:13.

      Comment


      • #4
        Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Daniel1975
        Wat betekend dat eo?
        Wel nieuwste met ITTL ondersteuning....

        [edit] hij doet het al.... camera instelling stond op Commander (dacht dat dat moest) maar moet gewoon op ttl staan.

        Hoe kan ik trouwens de flits instellen op 1/3 2/3 ofzo?
        Staat waarschijnlijk wel in de HL
        Bedoel je nu op de flits of op de camera?
        Op een 10D heb je een knopje om naar FEC (flash exposure compensation) te gaan en dan maar draaien. Zal bij de D70 niet anders zijn...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

          FEC bij wireles is net zoals FEC bij de interne flits.
          Je moet het release knopje van de interne flits ingedrukt houden en aan het wieltje vooraan draaien. (afin zo werkt het bij de sb800 toch, maar ik vermoedt dat het type flits er hier niets mee te maken heeft.)

          En bij mij staat ie dan idd op commander (maar wel ttl commander)

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

            Over welke flits heb je het juist? Wanneer, voor welke prijs en waar heb je hem aangekocht?
            Gaat het over (kijk eens op de verpakking!) de EF-500 DG SUPER NA iTTL?

            Gr,

            sailor
            Lid: BD 0249BE
            D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

            Comment


            • #7
              Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

              Oorspronkelijk geplaatst door sailor
              Over welke flits heb je het juist? Wanneer, voor welke prijs en waar heb je hem aangekocht?
              Gaat het over (kijk eens op de verpakking!) de EF-500 DG SUPER NA iTTL?

              Gr,

              sailor
              Op mijn verpakking staat: Sigma Ef-500 DG super EO ETTL. Werkt prima met ETTL2 van de 20D. Het is mij echter ook opgevallen dat de shop waar ik hem kocht ook de vorige niet EO versie van het super model verkocht. Het oudere model was een stuk goedkoper.
              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

              Comment


              • #8
                Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

                @Drill,
                Het gaat hier over de Nikon D70, die heeft i-TTL

                @Daniel,
                Alles gewoon instellen op de D70 en die geeft het door aan de flits.

                Comment


                • #9
                  Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

                  Tuurlijk heb ik de ITTL versie...

                  Ik weet wel dat ik flitscomp. terug kan draaien, maar het zou toch te zot voor woorden zijn dat ik ALTIJD op -1...-2 zou moeten flitsen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

                    Waarom zou je dat willen doen??
                    Bij close-ups trek je gewoon de groothoek difusor voor de flits.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draadloos D70-sigma 500dg super werkt niet

                      Ik weet niet precies hoe het bij nikon zit, maar wij canonians hebben zon toets op de body die een preflits genereerd en de exposure locked. Dit heeft bij mij het effect dat de slave preflashed. In de meeste gevallen in mijn belichting dan prima zelfs zonder enige compensatie. Zoals al gezegd werk ik met de Canon versie van de sigma super en een Canon 420Ex als slave.
                      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                      Comment

                      Working...
                      X