Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Forest of the Dancing Trees

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The Forest of the Dancing Trees

    Al heel lang had ik mij voorgenomen om eens in de buurt van het Speulderbos op hotel te gaan, vanwege die mooie bomen daar.
    Dat is ontstaan doordat de "houtboeren" alleen de bomen weg hebben gezaagd , waar mooie rechte planken uit gezaagd konden worden.
    Dus daardoor ook de naam, door de kromme kronkelbomen. Het mooiste is het daar met een neveltje, maar ik had mijn rookkanon helaas vergeten.

    The Forest of the Dancing Trees.



    Bedankt voor het kijken.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: The Forest of the Dancing Trees

    Ik vind de kleuren niet zo tof en deze foto te gewoontjes. Naar mijn mening één van je mindere, sorry.
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

    Comment


    • #3
      Re: The Forest of the Dancing Trees

      Ik zie de relatie niet tussen op hotel gaan en deze foto...de foto is voor mij te hard bewerkt en te rommelig
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: The Forest of the Dancing Trees

        De bewerking kan gerust voor mij, ik heb zelf al ondervonden dat bosfoto's best moeilijk zijn. Persoonlijk vind ik de eerste stam te weinig loskomen van de achtergrond.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: The Forest of the Dancing Trees

          Hhéhé, een tweetal weken geleden heb ik ook bij deze boom staan kijken Johan of ik er een opname kon van maken
          Ik vond er persoonlijk geen compo in die me aansprak en ben dan verder gewandeld, jij hebt er in ieder geval toch een opname van
          Zonde dat het geheel niet wat losser komt van elkaar maar in ieder geval speelt het licht hier heel mooi met de aankomende herfstkleuren

          Het is inderdaad een prachtig bos, doch niet zo makkelijk om er mooie beelden te maken
          Toch heb ik er wel enkele foto's kunnen maken, moet ik nog eens bekijken en afwerken

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: The Forest of the Dancing Trees

            Verhelderend verhaal en de kleuren zijn voor mij OK. Zoals Evelyn al zegt "bosfoto's" zijn erg moeilijk. Je wordt al wandelend getroffen door het moment en als je de foto's dan weer thuis terugziet is het maar een enkele keer dat je het juiste gevoel er weer bij terug krijgt (ik spreek uiteraard voor mij zelf).
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: The Forest of the Dancing Trees

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Verhelderend verhaal en de kleuren zijn voor mij OK. Zoals Evelyn al zegt "bosfoto's" zijn erg moeilijk. Je wordt al wandelend getroffen door het moment en als je de foto's dan weer thuis terugziet is het maar een enkele keer dat je het juiste gevoel er weer bij terug krijgt (ik spreek uiteraard voor mij zelf).
              Heel terechte opmerking vind ik. Het is moeilijk om in een bos een voldoend boeiend onderwerp te vinden dat de aandacht trekt. Meestal is het 'het bos' dat het hem doet voor jezelf en krijg je toch de opmerking 'wat is het onderwerp'? Abstract daarentegen heeft daar helemaal geen moeite mee.
              Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
              www.pixeldude.be
              www.flickr.com/photos/139672558@N07

              Comment


              • #8
                Re: The Forest of the Dancing Trees

                De vormen van de bomen zijn mooi maar het totaalbeeld spreekt mij eigenlijk niet erg aan.
                Het zou wel eens kunnen dat je hier in de winter als er geen bladeren meer aan de bomen zijn een veel beter beeld kan uit puren
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: The Forest of the Dancing Trees

                  Een klein beetje meer ruimte links en de rommelige hoop takken in het midden weg en het beeld zou veel rustiger worden denk ik. In de compo zit wel een zekere dynamiek en er is over nagedacht.
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Forest of the Dancing Trees

                    Merkwaardige vormen van de boomstammen op die locatie.
                    De bewerking is mooi.

                    Een moeilijke opdracht om in een dergelijke omgeving compo's te zoeken.
                    Ik denk dat de locatie zich er beter voor zal lenen in een wat later stadium van de herfst of in de winter.
                    En wat mist/nevel zou er ook een heel ander beeld van maken, maar dat komt helaas niet op bestelling .

                    Mvg.,
                    Smets84.

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Forest of the Dancing Trees

                      Bedankt voor het kijken en de reacties.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment

                      Working...
                      X