Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

buienluchten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] buienluchten

    dank om te kijken

  • #2
    Re: buienluchten

    het zal wel aan mijn scherm liggen, maar eerlijk, ik zie weinig buienluchten. Just my 2 cts.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: buienluchten

      Zal waarschijnlijk hetzelfde type van scherm hebben als Patrick , zie alleen maar een zwarte lucht
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Re: buienluchten

        Ik volg bovenstaande reacties zeker niet.
        De regengordijnen zijn duidelijk te zien en geven hevige neerslag boven de zee aan.

        Mooi en sterk contrast in deze opname - zeer toepasselijk en geslaagd.
        Het kan gezichtsbedrog zijn door de schuimkoppen, maar de indruk wordt gewekt dat de horizon iets naar links helt.

        Mvg.,
        Smets84.

        Comment


        • #5
          Re: buienluchten

          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          het zal wel aan mijn scherm liggen, maar eerlijk, ik zie weinig buienluchten. Just my 2 cts.
          Oorspronkelijk geplaatst door Andrevl Bekijk bericht
          Zal waarschijnlijk hetzelfde type van scherm hebben als Patrick , zie alleen maar een zwarte lucht
          sorry maar ik denk dat jullie scherm te donker staat , ik heb hier 2 pc's beide gecalibreerd en er is ook een afdruk van gemaakt (cewe) en hier zie ik heel duidelijk de regenvlagen naar beneden komen , volgens mij klopt jullie commentaar niet ,ook als je het histogram bekijkt is er niets dichtgelopen

          Comment


          • #6
            Re: buienluchten

            Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
            Ik volg bovenstaande reacties zeker niet.
            De regengordijnen zijn duidelijk te zien en geven hevige neerslag boven de zee aan.

            Mooi en sterk contrast in deze opname - zeer toepasselijk en geslaagd.
            Het kan gezichtsbedrog zijn door de schuimkoppen, maar de indruk wordt gewekt dat de horizon iets naar links helt.

            Mvg.,
            Smets84.
            je zou kunnen gelijk hebben als ik scrol zou hij waarschijnlijk een mm naar rechts afhellen , ook de schuimkoppen helpen hier wat in mee ,dank voor je reactie

            Comment


            • #7
              Re: buienluchten

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              sorry maar ik denk dat jullie scherm te donker staat , ik heb hier 2 pc's beide gecalibreerd en er is ook een afdruk van gemaakt (cewe) en hier zie ik heel duidelijk de regenvlagen naar beneden komen , volgens mij klopt jullie commentaar niet ,ook als je het histogram bekijkt is er niets dichtgelopen
              tsja.. ik heb dit beeld op 3 schermen en op ipad bekeken... sorry maar ik zie weinig of geen luchten...maar nu wordt er plotseling van regenvlagen gesproken...en ik zie inderdaad zeer vage regenvlagen...en ik spreek ook nergens niet van dichtlopen hoor.
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: buienluchten

                Mooie contrastrijke omzetting waarbij de schuimkoppen heel goed uitkomen
                De lucht zie ikzelf nog voldoende detail in en ik zie dus duidelijk de wolken en de regenvlagen
                Het zal inderdaad scherm afhankelijk zijn, ene scherm staat wat donkerder dan het andere, in ieder geval ik zie meer dan genoeg detail
                Owja, zoals gewoonlijk knappe opname

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: buienluchten

                  Door de omzetting krijgt het geheel een zeer dreigende sfeer, en er zit zeker genoeg detail in de lucht...ik zou mij regenkap al gelijk opzetten ....alweer mooi hoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: buienluchten

                    Op mijn scherm zie ook zeker buienschermen.
                    Ik denk dat de lucht (misschien)wat donkerder is gemaakt, maar daardoor komt het lichte schuim in het midden , en de 3-deling ,heel mooi uit.
                    Maar de natuur kan ons natuurlijk op mooie lichtmomenten verrassen. (m.a.w. het maakt mij niet uit)
                    Heerlijke minimalistische foto !
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: buienluchten

                      ik denk ook dat de titel ons hier afleidt van het hoofdthema van het beeld : de golfslag die hier prachtig in beeld werd gebracht..
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: buienluchten

                        Wat golven en schuim en een imponerende lucht..Meer heb je niet nodig voor een pracht foto zie je wel..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: buienluchten

                          Ik zie de bui wel hangen !

                          Een weidser beeld was nog knapper geweest denk ik.
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: buienluchten

                            Heel schoon en ik behoor tot het clubje dat eens werk moet maken van zijn schermcalibratie...
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: buienluchten

                              Heel mooi, bijna abstract beeld. Geslaagde omzetting!
                              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X