Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de purperen hei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] de purperen hei



    bedankt voor het kijken en jullie mening.
    Last edited by thijsplanckaert; 8 september 2018, 08:46.

  • #2
    Re: de purperen hei

    Zo mooi, qua moment en kleuren. Helaas zeer onscherp.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: de purperen hei

      Inderdaad een heel groot gemis aan iet of wat scherpte in de opname
      Kleurtjes zijn goed gepushed maar dat mag zo'n locatie wel hebben
      Knap resultaat trouwens zo in het volle tegenlicht

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        de purperen hei

        Klopt wat jullie schrijven. Zwaar gebuisd qua scherpte. Daarom getwijfeld om het hier op te gooien.
        Maar mea culpa. Ik fotografeerde tot voor kort altijd met automatische scherpstelling op de lens. Ik had gelezen dat je een mooier resultaat bereikt als je manueel scherpstelt. Dus wou ik dat eens proberen. Zoals de foto laat blijken, zal ik nog wat moeten oefenen om goed manueel scherp te stellen. Helaas ben ik die ochtend vergeten om de lens terug op automatisch te zetten en er ook eens een manuele te schieten. Want nu ben ik kwaad op mezelf dat ik die dag keivroeg opgestaan ben en uiteindelijk geen deftige en vooral scherpe sunrise photo heb. [emoji17]
        Dit gezegd zijnde snap ik niet goed waarom je nog manueel zou scherpstellen als je lens dat ook (perfect? => zoniet waar zit het verschil dan?) kan.



        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: de purperen hei

          Inderdaad beetje jammer van de onscherpte, maar buiten dat een foto die wel alles heeft, licht en kleuren zijn prachtig..
          Zou niet weten waarom je manueel moet focussen, ik zet liveview op 100% waar ik wil focussen, en dan zie je direct of de focus goed zit of niet.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment

          Working...
          X