Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde seizoen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Einde seizoen

    Het geluk hebben van aan zee te wonen is onbetaalbaar.
    Hier een test van één van mijn nieuwe Zero Ray Masters Filters, GND16 Rev BTR 4-stop, in Sint-Idesbald (BTR = Broken Topography Reverse)

    [IMG]Untitled by Philippe Desmyttere, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: Einde seizoen

    Oorspronkelijk geplaatst door PhantomRC Bekijk bericht
    Het geluk hebben van aan zee te wonen is onbetaalbaar.
    Dat kan ik geloven ,gelukkig woon ik er ook niet zo ver van ,voor mij "the place to be " en vanaf nu komt de rust terug
    prachtig zonsondergang ,mis wel wat scherpte ,miss bij het verkleinen ? wat is jou exif ?

    Comment


    • #3
      Re: Einde seizoen

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      ... mis wel wat scherpte ,miss bij het verkleinen ? wat is jou exif ?
      Dat indruk heb ik zelf niet ... manueel scherpgesteld op 1/3de van mijn foto tot oneindig.

      Exif:
      D850 + 16-35 f4
      @ 35mm - f16 - 1/13 - ISO64 op driepoot - Ray Masters filters GND16 Rev BTR 4-stop

      Comment


      • #4
        Re: Einde seizoen

        Met de scherpte heb ik helemaal geen probleem. En zelfs indien niet helemaal scherp ... dat hoeft niet bij zo een beeld. Heel mooi en tof, maar er al honderden van gezien: het eeuwige probleem om een echte treffer te maken die boven de anderen uitsteekt. Maar begrijp me niet verkeerd: 'mooie' foto, zonder meer.
        Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
        www.pixeldude.be
        www.flickr.com/photos/139672558@N07

        Comment


        • #5
          Re: Einde seizoen

          Van dat merk filters heb ik nog nooit gehoord dus kan ik weinig over zeggen, over de scherpte volg ik wel, mocht scherper zijn en vooral meer detail bevatten
          Je hebt ook heel veel last van banding in de lucht, die trouwens ook wat vlekkerig overkomt en artefacten vertoond.
          Ik denk dat dit alles te maken heeft met de compressie op de opname, die is trouwens amper 165,43 KB groot, dus da's eigenlijk wel wat weinig voor deze afmetingen.
          Beste is om zelf de opname thuis op de computer op de gepaste grootte afwerken en dan ergens plaatsen bij een host die niet te veel extra compressie uitvoert.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Einde seizoen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            ...
            Je hebt ook heel veel last van banding in de lucht, die trouwens ook wat vlekkerig overkomt en artefacten vertoond.
            ...
            Kunt u mij inlichten over de oorzaken van "banding"? Ligt dat misschien aan de verwerking in Lightroom?
            Op de originele (JPG van 8068 × 5379) heb ik heel wat minder van die "banden".

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            ... een host die niet te veel extra compressie uitvoert ...
            Ik gebruik Flickr. Raadt u mij een andere aan?

            Comment


            • #7
              Re: Einde seizoen

              Banding heb je vooral bij grote contrasten, die vlekken zouden eventueel van die filter kunnen komen of van de nabewerking.
              Zoek eens met Google op "no more banding" er zijn verschillende tutorial daarover en er bestaan ook gratis actions voor Ps.
              Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Einde seizoen

                Inderdaad, nogal gezien maar aan de Belgische kust valt er nu eenmaal niet veel te beleven.
                Waarom niet in Raw werken? Met zo'n toptoestel mag je al eens aan de schuivers zitten, maar dan best wel in Raw werken. Denk dat de banding verschijnselen en artefacten komen door de JPEG teveel te bewerken of door het grote contrast wat het te verwerken kreeg.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Einde seizoen

                  Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                  Inderdaad, nogal gezien maar aan de Belgische kust valt er nu eenmaal niet veel te beleven.
                  Waarom niet in Raw werken? Met zo'n toptoestel mag je al eens aan de schuivers zitten, maar dan best wel in Raw werken. Denk dat de banding verschijnselen en artefacten komen door de JPEG teveel te bewerken of door het grote contrast wat het te verwerken kreeg.
                  Al mijn fotos worden in RAW getrokken, dit om over meer materiaal te beschikken bij het verwerken in LR.

                  Nu lees ik wel in uw opmerking dat grote contrasten in een verwerking de oorzaak kunnen zijn van banding ... daar ligt mss mijn probleem ... ik verhoog het (te) vaak, al is het maar een beetje

                  Ondertussen heb ik de oorspronkelijke foto aangepast op gebied van HSL en via een Graduated Filter (hier de Noise + Clarity + Sharpness verlaagd)

                  Comment

                  Working...
                  X