Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dachstein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Dachstein

    Het Dachsteinmassief in Salzburgerland kan je van verschillende kanten benaderen. Eentje om er vroeg bij te zijn van over het meer.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Dachstein

    Heel mooi met mooie kleuren, hoewel het geel in het midden wat kunstmatig toont. Ik denk dat het afsnijden van de gele weerspiegeling onder aan de foto het beeld sterker maakt
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Dachstein

      Mooie opname Raymond maar ik vind wel dat er een vreemd luchtje aan zit
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Dachstein

        sorry maar gekker moet het echt niet meer worden...dat geel is zeker niet natuurlijk.
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Dachstein

          Prachtige compo en weerspiegeling. Ook fraaie details nog in de berghellingen.
          Het geel doet mij aan lichtvervuiling denken ?
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Dachstein

            Natuurlijk zal het niet zijn maar het effect mag er wel wezen.
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Dachstein

              Mislukte bewerking: het geel is overduidelijk niet OK en vertoont bovendien banding.
              Masking van de bergen tegen de hemel is ook niet OK, sorry.

              Comment


              • #8
                Re: Dachstein

                Prachtige compo. Het water dat je naar het midden van de foto voert. Zonde van de gele lucht.

                Comment


                • #9
                  Re: Dachstein

                  ik had graag wat MEER van de reflectie in het water gezien, dus wat meer voorgrond (1cm had voldoende geweest). Anders, zoals Olivetti al aanhaalde : het gele deel afsnijden.
                  wat de kleur betreft : les gouts et les couleurs ... . Ik zou het niet doen, maar het heeft wel iets.
                  mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                  nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                  https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dachstein

                    Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                    Natuurlijk zal het niet zijn maar het effect mag er wel wezen.
                    Ik heb er jou reactie uitgenomen Kurt - bewust - n.a.v. dat sterke blauw in jou foto jongstleden. Was me al stilaan bewust van de reacties op deze foto en de reden waarom - daar ga ik niet op antwoorden. Er kan vroeg al eens flink wat 'geel' in de lucht hangen (zelfs oranje en rood) en deze opname is normaal genomen doch heb de kleur wat opgetrokken omdat dit me apart leek (en ik mooi vond) dus geen sprake van banding en al de rest. Tien minuten nadien was de lucht al heel anders, geen geel meer te merken. In feite schrijf ik dit omdat de tegenstellingen inzake reacties over kleur in een foto nogal bedenkelijk kunnen uiteenlopen. Eerlijk gezegd : Ik heb schrik om een gekleurd landschap en vooral lucht te plaatsen daar dit telkens opnieuw negatief wordt onthaald terwijl ik hier al sferen heb zien passeren met een sterke geur aan maar die zijn dan fantastisch ! Oké ik heb mijn zeg gedaan en de (gele) lucht heeft deze foto verkloot waar ik me bij neerleg, als je het niet mooi vind - is het niet mooi, punt.
                    Bedankt voor het kijken en de meningen.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dachstein

                      beste G.R. ; ik heb niet gezegd dat ik dat geel lelijk vind ("het heeft wel iets") . Info dat dit inderdaad de kleur van de lucht was op dat ogenblik (mits wat aanpassing volgens uw gevoel als kunstenaar (dat is men toch, of trachten we toch te zijn)) had bepaalde reacties misschien vermeden. Zelf dacht ik ook dat je de kleur meer veranderde dan wat je nu verklaart. Alhoewel de weerkaatsing dezelfde kleur had. Maar dat geel stoorde me niet : als die kleur weergeeft wat jij daar en toen voelde, dan geef je dat ook zo weer, in de hoop dezelfde emotie over te brengen naar wie naar je beeld kijkt.
                      NB : ik blijf toch denken dat iets meer reflexie op de water de gletsjer en het massief achteraan duidelijker had gemaakt. Groetjes.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dachstein

                        Fijne compo, de intensiteit van de kleuren spreekt me wat minder aan.
                        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dachstein

                          Sfeervolle plaat Raymond. Ik kan dit wel smaken!

                          Toevallig bijna net dezelfde lucht in de laatste Vlog van Michael Breitung : https://youtu.be/IN8q26xi8XM?t=9m5s
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dachstein

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                            Sfeervolle plaat Raymond. Ik kan dit wel smaken!

                            Toevallig bijna net dezelfde lucht in de laatste Vlog van Michael Breitung : https://youtu.be/IN8q26xi8XM?t=9m5s
                            Oprechte dank Steef, wat je hier toont zou velen tot nadenken moeten stemmen alvorens te reageren met 'vermoedens' maar heb dit al dikwijls geschreven - we zijn mensen hé. Je reactie doet me enorm deugd en de 'criticasters' moeten hun conclusie maar trekken !
                            @ CMM : Meer reflectie had inderdaad het beeld beter ondersteund. Fijne oprechte reactie trouwens waarvoor dank.
                            Ook aan Dushi een welgemeende dank.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dachstein

                              Met de kleur 'geel' heb ik geen probleem ... wel met het feit dat er bijna geen enkele variatie inzit. Nu lijkt het wel of er een gele achtergrond als lucht werd opgeplakt. Zoals de foto nu is kan hij me niet boeien en dit zeg ik zonder sorry. Ik heb er al veeeeeel betere van jou gezien, deze stelt me teleur.
                              Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                              www.pixeldude.be
                              www.flickr.com/photos/139672558@N07

                              Comment

                              Working...
                              X