Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 85mm 1.2 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 85mm 1.2 L USM

    Vroeg me af of er hier iemand ervaringen heeft met deze lens ; ik wilde de lens eventueel gebruiken op de 10D in de studio (hetgeen dan een 135mm zou worden) en als het weer dit opnieuw toelaat buiten voor modelfotografie .
    Heeft er iemand een idee welk prijskaartje er aan deze lens hangt en waar ze eventueel redelijk goedkoop te krijgen is ??
    Heb deze zomer al mijn modelopnames buiten met de 24-70mm 2.8 gemaakt en met volle opening maar ik denk toch dat het beter kan en zeker op de 70mm stand ...

  • #2
    Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

    De goedkoopste prijs kan je imho bij corné vinden.

    Ik kijk gewoonlijk naar ac-foto, top-foto en geheugenkaart.be

    Ik denk zelfs dat Corné himself met een 1.2 werkt.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

      Hoi,

      Ik heb wel de Canon 80mm f1.8 in m'n bezit, de f1.2 weliswaar niet. Prachtlens! kost 360 euro dacht ik. Ik denk dat de f1.2 niet echt nuttig is bij modelfotografie enkel bij low light concertfotografie e.d.

      zie ook: http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/85mm/
      http://www.razziphoto.com/

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

        Hallo Noël, De 1.2 heeft alleen zin indien je er mee wenst te werken op 1.2, wat in een studioopname zeer zelden zal voorkomen. Ik koos daarom voor de 85 mm 1.8 en ik ben daar zeer tevreden van, een prachtige lens tegen een zeer aanvaardbare prijs ergens in de buurt van 370 Euro bij Corné, thuis gebracht tegen contante betaling zonder voorschot. De 1.2 gaat rond de 1600 euro over de toonbank met L kwaliteit maar tegelijk met ontzetend trage autofocus doordat de scherpstelring over meerdere omwentelingen gaat om van de kortste afstand naar oneindig te gaan.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

          1.549 bij Corné....

          Zeer mooie DOF, maar misschien heeft Digipics gelijk: erg groot prijsverschil, mechanisch traag en misschien weinig inzetbaar ?

          Heb er ook al eens over nagedacht..maar er bestaat zoveel moois...
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

            Heb je wel hier gekeken ? http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/85mm/

            Een review over de Canon 1.2 en de 1.8 lens.
            Groetjes, Blord

            Canon 7D en wat lenzen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

              Ik gebruik m zeer intensief, maar zoals eerder aangegeven is het unieke van de lens het 1.2 diafragma.

              HIER staat een foto gemaakt met deze lens.

              Corne
              Last edited by cvaniperen; 7 oktober 2004, 20:10.
              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

                Corne,

                Wat is jouw mening over de autofocus-traagheid van 85/1.2 ?
                Last edited by Yoda; 8 oktober 2004, 18:41.
                "Away put your weapon, I mean you no harm"

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

                  De lens is errrrg traag vergeleken met andere Canon lenzen, maar voor de toepassing waar deze lens het beste tot z' n recht komt (close-up's en portretten) heb je m.i. geen snelle AF nodig. Het heeft mij in ieder geval nooit gehinderd.
                  Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    Hallo Noël, De 1.2 heeft alleen zin indien je er mee wenst te werken op 1.2, wat in een studioopname zeer zelden zal voorkomen. Ik koos daarom voor de 85 mm 1.8 en ik ben daar zeer tevreden van, een prachtige lens tegen een zeer aanvaardbare prijs ergens in de buurt van 370 Euro bij Corné, thuis gebracht tegen contante betaling zonder voorschot. De 1.2 gaat rond de 1600 euro over de toonbank met L kwaliteit maar tegelijk met ontzetend trage autofocus doordat de scherpstelring over meerdere omwentelingen gaat om van de kortste afstand naar oneindig te gaan.
                    Hey Jeff, ik zie de lens niet zozeer als een lens voor in de studio al wil ik er wel eens paar beelden mee schieten he
                    Neen, het is meer de bedoeling om de lens buiten te gebruiken met modellen en liefst op volle opening of toch dichtbij om een heel mooie blurry achtergrond te krijgen. Groetjes, Noel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 85mm 1.2 L USM

                      Ik heb voor F1.4 (mijn 50mm-lens) ooit de DOF berekend voor enkele afstanden op de 10D. Heb die hier even omgerekend naar 85mm:
                      Op 1 meter afstand: DOF = 1 cm
                      2 meter -> 3 cm
                      4 meter -> 12 cm
                      6 meter -> 26 cm

                      Dit is dus op F1.4, niet op 1.2. Ik hoef ze niet opnieuw door te rekenen om aan te geven dat die voor 1.2 dus nog kleiner is (op 6 meter ligt die ergens rond de 22cm).

                      Voor de werkafstanden in een studio (of het moet er eentje van fikse afmetingen zijn), heb je geen 1.2 nodig. Die heb je alleen voor opzettelijk minieme scherptediepte nodig. Als je toch een riant grote studio hebt, kun je beter een grotere F nemen en het model verder van de achtergrond wegplaatsen voor blurred achtergronden

                      Comment

                      Working...
                      X