Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koolwitje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Koolwitje

    Goedemorgen iedereen!
    Koolwitje op de lavendel
    Nikon D7100 - Sigma 105mm F2.8
    1/400s bij F8 op ISO 100

    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Koolwitje

    De compositie vind ik mooi maar je zou de hooglichten moeten temperen omdat de bovenste vleugel uitgebeten is. Ik vind het heel grappig dat hij naar jou kijkt! Dat zie ik zelden op composities zoals deze van jou.
    http://jonggolde.nl

    Comment


    • #3
      Re: Koolwitje

      Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
      De compositie vind ik mooi maar je zou de hooglichten moeten temperen omdat de bovenste vleugel uitgebeten is. Ik vind het heel grappig dat hij naar jou kijkt! Dat zie ik zelden op composities zoals deze van jou.
      Dag Jonggolde,

      Daarom dat ik hem geplaatst heb, naast de zachte kleuren van de BG vond ik de blik in zijn ogen wel verrassend. De hooglichten zijn nochtans getemperd en het histogram vertoont geen uitgebeten delen. Mijn scherm is niet gekalibreerd, maar een histogram liegt (normaal gezien ;-) ) nooit, dacht ik toch :-)

      Groetjes en bedankt voor jouw comment!
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: Koolwitje

        Mooi maar ik zou de hoge lichten toch wat meer terugschroeven, het zou het beeld toch ten goede komen.
        Het histogram zal wel ok zijn maar het histogram houdt geen rekening met het feit of iets al dan niet aangenaam kijkt
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Koolwitje

          mooi beeld, zekermet dat hoofdje; De vage paarse bloem in de rechter bovenhoek trekt wel de aandacht weg. De kleurdichtheid daar wat verminderen of het beeldformaat wat aanpassen ?
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Koolwitje

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Mooi maar ik zou de hoge lichten toch wat meer terugschroeven, het zou het beeld toch ten goede komen.
            Het histogram zal wel ok zijn maar het histogram houdt geen rekening met het feit of iets al dan niet aangenaam kijkt
            Ga ik proberen Frans!
            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

            Comment


            • #7
              Re: Koolwitje

              Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
              mooi beeld, zekermet dat hoofdje; De vage paarse bloem in de rechter bovenhoek trekt wel de aandacht weg. De kleurdichtheid daar wat verminderen of het beeldformaat wat aanpassen ?
              Ik vond de herhaling in de BG net een meerwaarde, maar misschien moet ik de verzadiging daar wel wat terug schroeven of het paars toch iets minder prominent in beeld laten komen.
              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

              Comment


              • #8
                Re: Koolwitje

                Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                Ik vond de herhaling in de BG net een meerwaarde, maar misschien moet ik de verzadiging daar wel wat terug schroeven of het paars toch iets minder prominent in beeld laten komen.
                Ja, dan volstaat het temperen van de hoge lichten alleen op het koolwitje hé als het u in de bg te donker zou gaan lijken
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment

                Working...
                X