Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

over the rainbow

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] over the rainbow

    opaalkust
    grote versie
    dank voor het kijken

  • #2
    Re: over the rainbow

    En een dubbele nog wel....mooi hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: over the rainbow

      Mooi standpunt gekozen. Belichting heel goed onder controle
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: over the rainbow

        Ja dat is heel mooi..Gelukzalig momentje om al te zien, en ook nog prachtig weten te fotograferen op ook nog eens zo'n locatie..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: over the rainbow

          Heel mooi vastgelegd en zeker met deze voorgrond.

          En naast de boog zelf is er nog een ander optisch effect overduidelijk merkbaar, namelijk de toename van de lichtintensiteit binnenin de regenboog.

          Mvg.,
          Smets84.

          Comment


          • #6
            Re: over the rainbow

            Hoeveel geluk kan je hebben zeg, je bent toch op zoek gegaan naar die pot goud hé Patrick
            Prachtig moment en dan nog eens kunnen vastleggen met een mooi onderwerp erbij, knap
            klein minpuntje en hetgeen mij een beetje stoort is de branding die tussen de paaltjes te zien is, daardoor lijkt het net alsof alles een witte rand heeft

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: over the rainbow

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Hoeveel geluk kan je hebben zeg, je bent toch op zoek gegaan naar die pot goud hé Patrick
              Prachtig moment en dan nog eens kunnen vastleggen met een mooi onderwerp erbij, knap
              klein minpuntje en hetgeen mij een beetje stoort is de branding die tussen de paaltjes te zien is, daardoor lijkt het net alsof alles een witte rand heeft

              grts
              Sieg
              daar heb je wel een punt Sieg , er stond toen een flinke storm op zee waardoor er heel veel wit schuim op het water was en doe daarop dan dat heel fel zonlicht , dan krijg je dit natuurlijk .
              de gouden pot ,tja daarvoor stond de zee net iets te geweldig , trouwens door de aankomende plensbui ,of stortbui ,of met bakken uit de lucht , heeft mijn camera toen tijdelijk de geest gegeven ,het was net iets meer dan spatwater waar hij zou tegen bestand zijn , en hij had zijn regenjasje wel aan ,maar alleen door het water op het display was al genoeg .
              O ja het heeft niet altijd met geluk te maken hoor , ik woon maar anderhalfuurtje van de opaalkust , en ik hou vooral het weer in de gaten , noorder wind met fikse buienluchten is het ideaal recept om dergelijke fenomenen mee te maken ,maar je moet er natuurlijk heel veel voor over hebben , ik stond daar trouwens helemaal alleen ,geen mens die zich op het strand waagde , buiten 2 werklieden die in dergelijk weer aan de mosselpaaltjes aan het werk waren ,chapeau voor deze mensen trouwens !
              Last edited by bopatje; 12 augustus 2018, 20:15.

              Comment


              • #8
                Re: over the rainbow

                dubbelpost

                Comment


                • #9
                  Re: over the rainbow

                  Zeer fraai moment.
                  Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                  Comment


                  • #10
                    Re: over the rainbow

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    daar heb je wel een punt Sieg , er stond toen een flinke storm op zee waardoor er heel veel wit schuim op het water was en doe daarop dan dat heel fel zonlicht , dan krijg je dit natuurlijk .
                    de gouden pot ,tja daarvoor stond de zee net iets te geweldig , trouwens door de aankomende plensbui ,of stortbui ,of met bakken uit de lucht , heeft mijn camera toen tijdelijk de geest gegeven ,het was net iets meer dan spatwater waar hij zou tegen bestand zijn , en hij had zijn regenjasje wel aan ,maar alleen door het water op het display was al genoeg .
                    O ja het heeft niet altijd met geluk te maken hoor , ik woon maar anderhalfuurtje van de opaalkust , en ik hou vooral het weer in de gaten , noorder wind met fikse buienluchten is het ideaal recept om dergelijke fenomenen mee te maken ,maar je moet er natuurlijk heel veel voor over hebben , ik stond daar trouwens helemaal alleen ,geen mens die zich op het strand waagde , buiten 2 werklieden die in dergelijk weer aan de mosselpaaltjes aan het werk waren ,chapeau voor deze mensen trouwens !
                    Oei dat klinkt niet goed, jij gebruikt toch een 5DIII meen ik ? Die moet toch wel bestand zijn tegen het één en 't ander
                    Zelf ook ooit eens voorgehad toen ik nog met een 7D werkte, die gaf toen ook de geest maar na het opdrogen was alles weer in orde, toch is op dat moment het vertrouwen in het toestel wel zoek geraakt.
                    Met men 1Dx'en al echt in onweer en gietende regen gestaan, nog nooit een probleem gehad (hout vasthouden) maar die zijn uiteraard ook gebouwd als een tank en daardoor ook een pak zwaarder
                    Elk voordeel heeft ook z'n nadeel zullen we maar zeggen hé, hopelijk ondertussen alles weer goed met jouw toestel ?

                    Opaalkust is zo'n plaats waar ik nog nooit geweest ben, doch is het voor mij ook maar zo'n 2,5 uurtjes tot ginder, moet ik toch ook eens doen
                    Staat op m'n véél te lange "to do" lijst ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: over the rainbow

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Oei dat klinkt niet goed, jij gebruikt toch een 5DIII meen ik ? Die moet toch wel bestand zijn tegen het één en 't ander
                      Zelf ook ooit eens voorgehad toen ik nog met een 7D werkte, die gaf toen ook de geest maar na het opdrogen was alles weer in orde, toch is op dat moment het vertrouwen in het toestel wel zoek geraakt.
                      Met men 1Dx'en al echt in onweer en gietende regen gestaan, nog nooit een probleem gehad (hout vasthouden) maar die zijn uiteraard ook gebouwd als een tank en daardoor ook een pak zwaarder
                      Elk voordeel heeft ook z'n nadeel zullen we maar zeggen hé, hopelijk ondertussen alles weer goed met jouw toestel ?

                      Opaalkust is zo'n plaats waar ik nog nooit geweest ben, doch is het voor mij ook maar zo'n 2,5 uurtjes tot ginder, moet ik toch ook eens doen
                      Staat op m'n véél te lange "to do" lijst ;-)

                      grts
                      Sieg
                      toen had ik nog de 5DII

                      Comment


                      • #12
                        Re: over the rainbow

                        Mooie setting en uitsnede
                        https://www.julienherremansphotography.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: over the rainbow

                          Heel knappe foto door zijn unieke inhoud en sfeer (mijn 2 voorkeur boontjes). Hoef hierover niets verder te vertellen, enkel genieten en een beetje jaloersheid omdat dit mijn foto niet is !
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: over the rainbow

                            Eigenlijk zijn alle complimenten al gezegd, maar ik wil zeker de mooie weerspiegelingen nog even melden.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: over the rainbow

                              Mooi moment in een strakke compositie.

                              Comment

                              Working...
                              X