Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kristalpark Lommel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kristalpark Lommel

    [CENTER]


    Fuji X-T2 met Fuji 10-24mm


    Rekening houdend met de commentaren heb ik een paar aanpassingen gedaan

    Last edited by nomino; 12 augustus 2018, 15:51.
    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

  • #2
    Re: Kristalpark Lommel

    Goede controle over dit harde daglicht .
    Compo en uitsnede vind ik mooi.

    Was de opname een halfuur / een uur eerder gemaakt stond de zon recht boven de convergerende lijnen van de spoorweg.

    De lensflare zou ik wegwerken alsook de sensorvlekken. Het beeld zou ook rustiger zijn zonder de turbines en masten.

    Mvg.,
    Smets84.

    Comment


    • #3
      Re: Kristalpark Lommel

      Mooie locatie, persoonlijk zou ik er onderaan een stuk afsnijden zodat de rails vanuit de hoeken vertrekken, het is nu mossel noch vis
      Je krijgt dan ook een mooiere beeldverhouding met het stuk eraf
      De kleuren zijn speciaal afgewerkt, laat het ons Instagram kleuren noemen, kan uiteraard een bewuste keuze zijn

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Kristalpark Lommel

        Voor mij een goeie tegenlicht foto.
        Persoonlijk hou ik wel van die flares dus mij storen ze niet.

        Comment


        • #5
          Re: Kristalpark Lommel

          Sterk van stanpunt en compo. Alles zit er voor mij in dus knappe foto !
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Kristalpark Lommel

            boeiend desolaat beeld,
            dat voor mij nog sprekender zou worden als je boven van de lucht een stuk stuk cropt.
            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

            Comment


            • #7
              Re: Kristalpark Lommel

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Mooie locatie, persoonlijk zou ik er onderaan een stuk afsnijden zodat de rails vanuit de hoeken vertrekken, het is nu mossel noch vis
              Je krijgt dan ook een mooiere beeldverhouding met het stuk eraf
              De kleuren zijn speciaal afgewerkt, laat het ons Instagram kleuren noemen, kan uiteraard een bewuste keuze zijn

              grts
              Sieg
              Ik volg Sieg in zijn commentaar. Ik vind het formaat van de foto sowieso een beetje raar. Ik denk dat een 3:2 verhouding hier wel een goeie keuze zou zijn
              https://www.behance.net/Lynx1966

              Comment


              • #8
                Re: Kristalpark Lommel

                Knappe foto waaruit zoals uit de comments blijkt nog vanalles volgens smaak en goesting mee te doen valt, aan jou de keuze of gewoon zo laten
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Kristalpark Lommel

                  Mooi gecomponeerde foto met fijne contrasten tussen de rails en de lucht. De ideale wolkenlucht maken de foto af
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kristalpark Lommel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Mooie locatie, persoonlijk zou ik er onderaan een stuk afsnijden zodat de rails vanuit de hoeken vertrekken, het is nu mossel noch vis
                    Je krijgt dan ook een mooiere beeldverhouding met het stuk eraf
                    De kleuren zijn speciaal afgewerkt, laat het ons Instagram kleuren noemen, kan uiteraard een bewuste keuze zijn

                    grts
                    Sieg
                    Aan de kleuren is nochtans niets gedaan. Ik heb de bovenkant van de foto ietsjes donkerder gemaakt en de onderkant iets opgelicht.
                    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kristalpark Lommel

                      Altijd mooi zo, met die convergerende lijnen. Schitterende diepte.
                      Het histogram loopt links en rechts wat over, maar dat is niet echt storend.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kristalpark Lommel

                        Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                        Aan de kleuren is nochtans niets gedaan. Ik heb de bovenkant van de foto ietsjes donkerder gemaakt en de onderkant iets opgelicht.
                        Je update is nogthans compleet anders van kleuren ten opzichte van je origineel hoor

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment

                        Working...
                        X