Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accablant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Accablant



    ....hiervoor zet je de auto toch even aan de kant

    enjoy

    Nathan
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

  • #2
    Re: Accablant

    Zo is het! Begin van een lange en angstige avond...
    Sterk verhalend beeld
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Accablant

      Inderdaad, enorm dreigend, zeker in het zwart-wit.
      Het huis draagt toe aan het verhaal van de foto.

      Het had de cover van een thriller kunnen zijn.

      Mvg.,
      Smets84.

      Comment


      • #4
        Re: Accablant

        Wel heel stevige contrasten, maar dat wilde je kennelijk uitdrukken.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Accablant

          Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
          Wel heel stevige contrasten, maar dat wilde je kennelijk uitdrukken.
          Inderdaad voor mij is fotografie meer dan een situatie registreren (dan neem je beter gewoon een foto met de iPhone). De hoge contrasten zijn denk ik wel een rode draad in mijn beelden en wil meer een gevoel, een sfeer of verhaal dat het in mijn hoofd oproept uitbeelden dus dat zijn niet altijd die perfect technische foto’s ;-) Maar ik weet ook dat dit niet door iedereen gesmaakt wordt.
          www.lensculture.com/nathan-verstraete

          Comment


          • #6
            Re: Accablant

            Mooi hoe die wolken dreigend het gebouw omhullen. Afwerking benadrukt de sfeer des temeer.
            Persoonlijk zou ik het gebouw lokaal wat verder oplichten.

            Je hebt groot gelijk om je eigen visie door te drukken en weer te geven in je foto, dat is wat fotografie nu eenmaal is.
            Wat is ten andere dé werkelijkheid hé, uiteindelijk zien we niet met onze ogen maar met onze hersenen en die zijn nu eenmaal verschillend van persoon tot persoon.

            Comment


            • #7
              Re: Accablant

              Het enige wat ontbreekt zijn rondvliegende vampieren. Knappe plaat !
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Accablant

                Mooi luguber sfeertje er weten insteken Nathan, knap

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Accablant

                  knappe plaat
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Accablant

                    Is deze foto niet getrukeerd ? Een vraag die je bij dergelijke foto's al eens voorgeschoteld krijgt maar nu zijn ze braaf ! Het fenomeen is fantastisch het brengt een spanning teweeg van angst, onwetendheid en ... inderdaad, indrukwekkend moment.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Accablant

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Is deze foto niet getrukeerd ? Een vraag die je bij dergelijke foto's al eens voorgeschoteld krijgt maar nu zijn ze braaf ! .
                      Je zegt daar zo iets :-) Heb vorig jaar een paar maanden bezig geweest met straatfotografie.... harde schaduwen in het dorp en in het licht een voor mij dan interessant persoon..... achteraf kreeg ik de vraag hoe ik het gedaan kreeg dat die personen daar zo gingen staan alsof het allemaal geënsceneerd was.... de moed zakt dan naar je schoenen


                      Maar deze wolk had ik zien hangen als we van ‘t stad (lees grootste dorp in de buurt waar je winkels vindt) kwamen, vermits ik de regio na 11 jaar redelijk goed begin te kennen, richting bergen (lees heuvels) om in de boog van de wolken iets interessant te plaatsen, gelukkig bijna windstil zodat de wolken niet echt verdwenen...auto aan de kant was ook figuurlijk want de weg was zo breed als de auto, dus hem maar gewoon midden van de weg laten staan (er passeert waarschijnlijk maar 1 per dag dus dat kon geen kwaad )
                      www.lensculture.com/nathan-verstraete

                      Comment


                      • #12
                        Re: Accablant

                        Wel heel mooi hoe het kasteeltje inderdaad zo mooi in de boog is geplaatst, de zware omzetting vind ik her dan ook zeer gepast, mooi..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X