Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer vuurwerk...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Eerste keer vuurwerk...

    Gisteren in Oostende voor de eerste keer proberen om vuurwerk wat deftig te fotograferen.
    Onder andere de nabewerking laat nog te wensen over, denk ik...

    Foto 1:

    Shoot #2: Aan de kust by Bjorn Southpaw, on Flickr

    Foto 2:

    DSC_0145 by Bjorn Southpaw, on Flickr

    Foto 3:

    Shoot #2: Aan de kust by Bjorn Southpaw, on Flickr
    Last edited by Batman; 7 augustus 2018, 21:50.

  • #2
    Re: Eerste keer vuurwerk...

    een donkere lucht is inderdaad beter zoals in foto 1. Ik vrees dat mooie beelden veel kliks vragen voor een klein aantal succesbeelden. Eigenlijk zou men een show vooraf al eens moeten zien om de beste standplaats, beste lens en beste ogenblik van afdrukken in te schatten. Jammer genoeg is elke show dan weer anders.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer vuurwerk...

      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      een donkere lucht is inderdaad beter zoals in foto 1. Ik vrees dat mooie beelden veel kliks vragen voor een klein aantal succesbeelden. Eigenlijk zou men een show vooraf al eens moeten zien om de beste standplaats, beste lens en beste ogenblik van afdrukken in te schatten. Jammer genoeg is elke show dan weer anders.
      Klopt... Voor de mensen die ook willen gaan naar het wekelijkse vuurwerk in Oostende, deze tip: wij zaten aan de Westendepier (aan die rode kunstwerken)
      Weg van iedereen die blijkbaar liever 'onder' het vuurwerk stonden en er stond niet veel volk op de pier.... plaats genoeg om je statief te zetten en wat vrije ruimte te hebben voor het fotomateriaal...

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer vuurwerk...

        De 1 is de betere hier, een paar pijlen mindert en iets meer ruimte was welkom geweest
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer vuurwerk...

          Voor mij ook de 1e vanwege de mooie zwarte achtergrond. Jammer dat de witte zo'n vlek is geworden. (zei hij, die dit nog nooit heeft gedaan)
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Eerste keer vuurwerk...

            Hier ook de eerste - de andere 2 zijn overbelicht / witte pijlen zijn moeilijk - men krijgt rap uitbranding
            Vind het wel spijtig dat je niet ziet waar de pijlen vertrekken - alsook evt de omgeving
            Wat silhouetten van toeschouwers zijn in mijn ogen altijd leuk
            Dus onderaan mocht het voor mij wat ruimer
            Maar wel goed voor een eerste keer
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Eerste keer vuurwerk...

              Dus de volgende keer een andere lens er op en minder lange sluitertijd ;-). Check.

              Comment


              • #8
                Re: Eerste keer vuurwerk...

                Valt echt behoorlijk tegen vuurwerk..Er is nooit een ideale sluitertijd/belichting omdat de intensiteit zo enorm veranderd...De 1e vind ik wel een hel erg geslaagd beeld, knap..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste keer vuurwerk...

                  Spijtig van de overbelichte delen bij 2 en 3.

                  De eerste heeft uiteraard mijn voorkeur.
                  Het komt het best tot uiting tegen die zwarte achtergrond. Ook die variëteit aan kleuren en de pittigheid van de opname spreken mij aan.
                  En om voor de eerste keer vuurwerk te fotograferen vind ik de eerste toch een bijzonder knap resultaat.

                  Mvg.,
                  Smets84.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste keer vuurwerk...

                    Vuurwerk op zich is altijd mooi om naar kijken.
                    Ik mis hier echter wat omkadering maw meer voorgrond ipv halve gebouwen op de kim.

                    Comment

                    Working...
                    X