Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 20D

    Is hij al leverbaar in België zonder de kitlens ?
    En wat is zoal de minimum prijs ?
    Last edited by johan; 6 oktober 2004, 23:01.

  • #2
    Re: Canon 20D

    Ik zou nog een extra vraagje wille adden
    weet er iemand hoe het met zijn buffer zit (vooral dan bij het maken van sequences uiteraard)

    @johan sorry voor het gebruiken van uwen thread ma er zijn er hier al zoveel geopend over den 20d .... vandaar

    Comment


    • #3
      Re: Canon 20D

      Ja hij is al leverbaar in B zonder kitlens. Minimumprijs geen idee maar voor 1550€ moet je hem kunnen vinden.

      Over de buffer? Wat wil je eigenlijk weten? Sowieso in jpeg geen probleem daar kan ie meer foto's maken dan je zelf zou willen. Geen idee hoeveel je er juist kan maken maar +20 foto's is alvast geen probleem.

      In continu mode en raw gaat hij na 6 foto's vertragen naar iets van nog 1 foto per seconde en dat met een traag CF kaartje. Heb je een snel gaat het sneller. In de praktijk haal je dus meer RAW foto's in continu dan met een 10D alhoewel de buffer initieel kleiner is.
      Sta je niet in continue en trek je snel foto's na elkaar zal je nooit vastlopen op de buffer zelfs niet met een traag kaartje.

      Het traag kaartje dat ik hier gebruik is een Kingston CF/1024(van enkele jaren oud) de sneller varianten CF/1024-s van Kingston die ik hier heb zijn veel sneller dan dit kaartje en zelfs met het traag kaartje is de buffer eigenlijk geen probleem bij normaal gebruik. Normaal gebruik is voor mij burst van 1 a 3 sec want in de praktijk is dat al een hele lange tijd. Meer lijkt mij overkill maakt niet uit wat je aan het trekken bent.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 20D

        Ik heb mijn 20D zonder kitlens gekocht.

        Met 10D buffer van 9 RAW fotos in 3 seconden had ik geen enkel probleem.
        Met 20D buffer van 6 RAW fotos in 1,3 seconden + 3 fotos in de volgende 3 seconden heb ik eveneens geen enkel probleem.

        Ik gebruik ook de trage Kingston CF. In een .jpg test haalde ik "slechts" 19 fotos (aan 5 per seconde) na elkaar.

        Bepaalde web reviews vermelden een maximum van 40 fotos na elkaar.

        Jan.
        Last edited by Jan_10D; 7 oktober 2004, 11:43.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 20D

          ok 40 fotoos maar daar heb je (ik) niet veel aan als bij die laatste 20 de buffer zo vol zit dat er nog maar 1 foto per seconde uitkomt

          ik had het inderdaad over de continu mode
          en voor het gene ik het wil gebruiken is 5 beelden per seconde een minimum...
          (ik weet het uitkijken naar de '1d...' zerie zou dan een betere optie zijn, maar dat kan mijn studenten portefeuilke zich op deze moment nog niet veroorloven )

          bedankt voor de reacties !!

          -Rogé-

          Comment


          • #6
            Re: Canon 20D

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogé
            ok 40 fotoos maar daar heb je (ik) niet veel aan als bij die laatste 20 de buffer zo vol zit dat er nog maar 1 foto per seconde uitkomt

            ik had het inderdaad over de continu mode
            en voor het gene ik het wil gebruiken is 5 beelden per seconde een minimum...
            (ik weet het uitkijken naar de '1d...' zerie zou dan een betere optie zijn, maar dat kan mijn studenten portefeuilke zich op deze moment nog niet veroorloven )

            bedankt voor de reacties !!

            -Rogé-
            Lees in elk geval deze eens door: http://www.dpreview.com/articles/canoneos20d/ en zoek wat rond op het net... Als je in JPG wil fotograferen dan lijkt het idd tot een reeks van 40 te kunnen ZONDER vertraging... en dat is meer dan 1 filmrolleke van 36 op analoog... De camera zal trouwens vlugger klaar zijn voor de volgende burst dan dat jij een filmke kunt vervangen
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 20D

              Ok Roge maar denk eens na hoelang ga je gebruik maken van die 5fps. Meer dan 2 sec? 2 sec is om een bepaalde actie te fotograferen al een hele tijd. Als er dan een paar seconden tussen de actie is dan is je buffer al terug leeg ondertussen. Want 40 frames vullen aan 5fps dat is 8 seconden continu en dat is verschrikkelijk lang. Wil je beter dan moet je wel naar 1D mark II of D2h. Ik betwijfel dat je dit echt nodig zou hebben. Indien wel is misschien een videocamera een betere optie. De meeste actie valt in een periode van 2-3 sec altijd wel te fotograferen. En als het is om korte bursts van 2-3 seconden te doen kan je veel meer dan 40 frames halen.

              Als je het dus betaalbaar wilt houden misschien toch beter video ipv foto?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 20D

                Volledig akkoord kevlar
                ik verwoorde me mss niet op de juiste manier
                toen ik de 20d met de 1d serie vergeleek had ik het enkel over het aantal shots per seconde ( omdat die er toch 8 of meer halen ) en niet zozeer meer over de buffer, omdat ik nu wel weet dat die van de 20d hoog genoeg ligt

                20d haalt er 5(wat er ook al door kan voor het gene ik hem wil gaan gebruiken) maar dan moet de buffer dit wel lang genoeg kunnen aanhouden
                vandaar dat ik deze vraag hierover stelde (ik weet nu dat hij het kan )

                Thanks !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 20D

                  Wat is de minimum prijs in Belgie ?

                  Comment

                  Working...
                  X