Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toevallige passant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Toevallige passant

    [IMG]P8016875 by Raoul Heremans, on Flickr[/IMG]
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

  • #2
    Re: Toevallige passant

    hier heeft nog niemand op gereageerd en dat prikkelt om die leegte te vullen. Maar op dit ene beeld is moeilijk in te schatten wat de bedoeling is. Persoonlijk zou ik "dedju" gezegd hebben en een volgende opname maken van wat ik eigenlijk wou inblikken. De voorbijschietende kop geeft wel wat weer van de gejaagdheid die sommigen vertonen tijdens de soldendagen.
    Ik vraag me af waarom het plaatje met "SALE"er niet volledig op staat, dat had de hectische sfeer van de solden beter weergegeven ?
    Enfin, jou kennende zullen we de oplossing later wel lezen.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Toevallige passant

      Mijn persoonlijke mening, bij mij zou dat rechtstreeks vuilbak worden maar allicht zal er een bedoeling zijn.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Toevallige passant

        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
        Mijn persoonlijke mening, bij mij zou dat rechtstreeks vuilbak worden maar allicht zal er een bedoeling zijn.
        Het is de laatste tijd weer een algemene trend om "foto's voor de vuilbak" te publiceren... Sommigen geraken zelfs in de HoF.
        En als het openlijk gezegd wordt (dat het op niets trekt), dan nog vinden ze argumenten om het goed te praten: "dat is mijn persoonlijke keuze" of "dat was de bedoeling".

        But on topic... Ook hier zit alles fout: witbalans (kan ik nog mee leven), scherpte, iso-ruis, uitsnede, wat is het onderwerp eigenlijk? Maar hij staat wel mooi recht!
        Volgende keer beter?

        Gr, V.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

        Comment


        • #5
          Re: Toevallige passant

          Een (onverwacht) mislukte foto kan wel iets hebben. En volgens mij heeft deze dat en is dus niet echt voor de vuilbak bestemd, wat anderen er ook mogen over denken. Ook een foto die technisch niet in orde is creëert een sfeer, hier het 'onverwachte'. Ik wilde hem eerst ook in de vuilbak kieperen maar dan dacht ik 'waarom moet een foto technisch ok zijn'? Ik heb er al zovelen gezien die dat niet waren en toch bekeken werden en die ook hier (tot misnoegen van sommigen lees ik) tot in HoF geraakten. Een foto brengt een sfeer wat vaak in technisch prima foto's ontbreekt. Dan kies ik zonder twijfel voor de eerste soort.
          En voor CCM: links werd er 'Engels' bier geschonken, vandaar de 'Ale'. Bij de betere (niet geposeerde) straatfoto's komt het op snelheid aan en dan verlies je sowieso details uit het oog, wat hier ook gebeurde, details die je pas later ontdekt.
          Degene die het onderwerp niet ziet of begrijpt ... die is jammer genoeg stekeblind.
          Bovendien is dit geen showcase foto en moet dus anders beoordeeld worden wat ook door sommigen niet begrepen werd. Er wordt 'opbouw' verwacht, niet het omgekeerde.
          Ik ben wel blij dat er op gereageerd werd want zo leer ik sommigen beter kennen.
          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
          www.pixeldude.be
          www.flickr.com/photos/139672558@N07

          Comment


          • #6
            Re: Toevallige passant

            Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
            Een (onverwacht) mislukte foto kan wel iets hebben. En volgens mij heeft deze dat en is dus niet echt voor de vuilbak bestemd, wat anderen er ook mogen over denken. Ook een foto die technisch niet in orde is creëert een sfeer, hier het 'onverwachte'. Ik wilde hem eerst ook in de vuilbak kieperen maar dan dacht ik 'waarom moet een foto technisch ok zijn'? Ik heb er al zovelen gezien die dat niet waren en toch bekeken werden en die ook hier (tot misnoegen van sommigen lees ik) tot in HoF geraakten. Een foto brengt een sfeer wat vaak in technisch prima foto's ontbreekt. Dan kies ik zonder twijfel voor de eerste soort.
            En voor CCM: links werd er 'Engels' bier geschonken, vandaar de 'Ale'. Bij de betere (niet geposeerde) straatfoto's komt het op snelheid aan en dan verlies je sowieso details uit het oog, wat hier ook gebeurde, details die je pas later ontdekt.
            Degene die het onderwerp niet ziet of begrijpt ... die is jammer genoeg stekeblind.
            Bovendien is dit geen showcase foto en moet dus anders beoordeeld worden wat ook door sommigen niet begrepen werd. Er wordt 'opbouw' verwacht, niet het omgekeerde.
            Ik ben wel blij dat er op gereageerd werd want zo leer ik sommigen beter kennen.
            Je hebt helaas mijn punt met glans bewezen... hier kan niemand je helpen.
            Groetjes, V.

            PS: "Ale 20%, 30%, 40%" - (straf) bier tijdens de solden in een kledingwinkel! Man, man, man... You just made my day
            http://www.catchlight.be
            Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
            https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

            Comment


            • #7
              Re: Toevallige passant

              Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
              Een (onverwacht) mislukte foto kan wel iets hebben. En volgens mij heeft deze dat en is dus niet echt voor de vuilbak bestemd, wat anderen er ook mogen over denken. Ook een foto die technisch niet in orde is creëert een sfeer, hier het 'onverwachte'. Ik wilde hem eerst ook in de vuilbak kieperen maar dan dacht ik 'waarom moet een foto technisch ok zijn'? Ik heb er al zovelen gezien die dat niet waren en toch bekeken werden en die ook hier (tot misnoegen van sommigen lees ik) tot in HoF geraakten. Een foto brengt een sfeer wat vaak in technisch prima foto's ontbreekt. Dan kies ik zonder twijfel voor de eerste soort.
              En voor CCM: links werd er 'Engels' bier geschonken, vandaar de 'Ale'. Bij de betere (niet geposeerde) straatfoto's komt het op snelheid aan en dan verlies je sowieso details uit het oog, wat hier ook gebeurde, details die je pas later ontdekt.
              Degene die het onderwerp niet ziet of begrijpt ... die is jammer genoeg stekeblind.
              Bovendien is dit geen showcase foto en moet dus anders beoordeeld worden wat ook door sommigen niet begrepen werd. Er wordt 'opbouw' verwacht, niet het omgekeerde.
              Ik ben wel blij dat er op gereageerd werd want zo leer ik sommigen beter kennen.
              mag ik er dan vanuit gaan dat mijn interpretatie "stressvolle salesperiode" er volledig naast was ? Maar hoe luidt jouw bespreking van de inhoud van dit beeld dan? Want behalve "onverwacht" leer/s ik hier niets.
              Behalve dat "Ale"voor mij aangenamer in de oren klinkt dan "Sale" (;>).
              Na het nalezen van mijn berichtje, toch nog dit : dit is geschreven uit interesse en nieuwsgierigheid, niet om een steriele polemiek te voeren (m.a.w. niemand heeft gelijk of ongelijk, daar gaat het totaal niet om). Ik zou graag willen weten hoe bepaalde fotografen denken en zien. Dat is het doel van een forum, niet ? Beste dank.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Toevallige passant

                Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                Het is de laatste tijd weer een algemene trend om "foto's voor de vuilbak" te publiceren... Sommigen geraken zelfs in de HoF.
                En als het openlijk gezegd wordt (dat het op niets trekt), dan nog vinden ze argumenten om het goed te praten: "dat is mijn persoonlijke keuze" of "dat was de bedoeling".

                Gr, V.
                Jammer Vincent (met 2 oren veronderstel ik) dat je uitpakt met de commentaar 'goedpraten' waarmee je je eigen foto's (die ik bekeken heb) zelf verdedigt, maar waar ik niks van geloof. Dit is inderdaad een op het eerste zicht mislukte foto die ik toch publiceerde om te zien hoe leden er op reageren. Het is immers vaak 'de naam en faam' die het onderscheid maakt tussen vuilbak en museum. Wanneer ik naam had gehad was deze foto de hemel in geprezen en hadden criticasters er tal van beweegredenen achter gezocht om het ideale van het beeld in te kaderen. Misschien na mijn dood ... wie weet (maar daar geloof ik zelf niet in).
                Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                www.pixeldude.be
                www.flickr.com/photos/139672558@N07

                Comment


                • #9
                  Re: Toevallige passant

                  PixelDude schreef hierboven:
                  links werd er 'Engels' bier geschonken, vandaar de 'Ale'.
                  Je moet het maar durven hé PixelDude, ons zo voor de zot houden PixelDude: de nieuwe "God" van het uitleggen van een foto

                  Verder toont deze foto prima, hoe laag de kwaliteit van de foto's hier nu zakt...

                  En wat nog erger is, wel hier gaan tientallen commentaren op komen,...een trend misschien ? Hoe slechter de foto, hoe meer reacties.

                  D.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toevallige passant

                    Een geruststelling, er wordt geen Engels bier illegaal geschonken in de kledingzaak. Denk dat we hier weer met een internettrol te maken hebben....
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toevallige passant

                      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                      Een geruststelling, er wordt geen Engels bier illegaal geschonken in de kledingzaak. Denk dat we hier weer met een internettrol te maken hebben....
                      Goed en kundig opgemerkt.
                      Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                      www.pixeldude.be
                      www.flickr.com/photos/139672558@N07

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toevallige passant

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                        PixelDude schreef hierboven:

                        Je moet het maar durven hé PixelDude, ons zo voor de zot houden PixelDude: de nieuwe "God" van het uitleggen van een foto

                        Verder toont deze foto prima, hoe laag de kwaliteit van de foto's hier nu zakt...

                        En wat nog erger is, wel hier gaan tientallen commentaren op komen,...een trend misschien ? Hoe slechter de foto, hoe meer reacties.

                        D.
                        Pas maar op 'Dan', ik heb een Jūdan - Tiende Dan - Kaicho of Sosai, en niet in fotografie.
                        Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                        www.pixeldude.be
                        www.flickr.com/photos/139672558@N07

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toevallige passant

                          Ik plaatste deze foto ook op Flickr met de bedoeling hem op een eenvoudige manier in Belgiumdigital te transporteren. Wat blijkt? Ik kreeg internationale ‘fave’ op deze foto, ergens ook voor mij onbegrijpelijk. Zo zie je maar dat voorkeuren en meningen zowel nationaal als internationaal erg veel van elkaar kunnen verschillen. Hetgeen me hier in sommige conversaties dom overkomt is het gebruik van zinnen die meningen duidt die zogezegd iedereen zou hebben. Voorbeelden hiervan zijn:
                          Het is de laatste tijd weer een algemene trend …
                          Ook hier zit alles fout …
                          Verder toont deze foto prima, hoe laag de kwaliteit van de foto’s hier nu zakt …

                          Ik geloof nooit dat Belgiumdigital uitsluitend een platform is van of voor professionals. Volgens mij staat hij ook open voor hobbyisten, van beginners tot gevorderden.
                          Geef steeds commentaar in de ‘ik’ vorm, niet iedereen deelt je mening.
                          Dus zeg niet na het lezen hiervan ‘er is een nieuwe moraalridder opgestaan’ maar wel ‘ik denk dat er een nieuwe moraalridder is opgestaan’.
                          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                          www.pixeldude.be
                          www.flickr.com/photos/139672558@N07

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toevallige passant

                            Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
                            Ik plaatste deze foto ook op Flickr met de bedoeling hem op een eenvoudige manier in Belgiumdigital te transporteren. Wat blijkt? Ik kreeg internationale ‘fave’ op deze foto, ergens ook voor mij onbegrijpelijk. Zo zie je maar dat voorkeuren en meningen zowel nationaal als internationaal erg veel van elkaar kunnen verschillen. Hetgeen me hier in sommige conversaties dom overkomt is het gebruik van zinnen die meningen duidt die zogezegd iedereen zou hebben. Voorbeelden hiervan zijn:
                            Het is de laatste tijd weer een algemene trend …
                            Ook hier zit alles fout …
                            Verder toont deze foto prima, hoe laag de kwaliteit van de foto’s hier nu zakt …

                            Ik geloof nooit dat Belgiumdigital uitsluitend een platform is van of voor professionals. Volgens mij staat hij ook open voor hobbyisten, van beginners tot gevorderden.
                            Geef steeds commentaar in de ‘ik’ vorm, niet iedereen deelt je mening.
                            Dus zeg niet na het lezen hiervan ‘er is een nieuwe moraalridder opgestaan’ maar wel ‘ik denk dat er een nieuwe moraalridder is opgestaan’.
                            ja, meester.
                            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toevallige passant

                              Ik zou deze foto ook niet hebben geplaatst - wellicht zou hij bij mij ook in de vuilbak zijn beland
                              Langs de andere kant vind ik het dan wel knap dat CMM er in slaagt van er een verhaal aan op te hangen
                              Met een andere titel - "Soldenrush" of zoiets had de kijker wellicht je plaat anders bekeken
                              Als toevallige passant stap je toch geen winkel binnen in de soldenperiode.
                              het forum moet inderdaad openstaan voor iedereen - er is nood aan mensen die posten en vooral aan mensen die schrijven.
                              Aan bashen doe ik niet mee
                              Groet,
                              Peter
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X