Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The golden hour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The golden hour

    Alle kritiek is welkom, ook de meest harde, ik wil immers leren. Dit is geen zw maar een monocromo. Bedankt.[IMG]P2243670-bewerkt-zw_temp (1 van 1) by Raoul Heremans, on Flickr[/IMG]
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

  • #2
    Re: The golden hour

    Wat wilde u eigenlijk tonen met deze plaat?
    Water en lis is niet erg spannend.
    Een lager standpunt en het landschap aan de horizont, kon dat niet?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: The golden hour

      De prachtige minimalistische bedoeling van deze foto begrijp ik wel, maar ik zou een ander formaat daarvoor hebben gekozen.
      Ik heb de foto eens binnengehaald, en meerdere uitsneden geprobeerd.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: The golden hour

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Wat wilde u eigenlijk tonen met deze plaat?
        Water en lis is niet erg spannend.
        Een lager standpunt en het landschap aan de horizont, kon dat niet?
        Met een lager standpunt mis je de bijna symmetrische reflectie. Ik zal in het vervolg een bebloed Hitchcock zwaard in het lis steken ... om het spannender te maken. (grapje). Niet alle foto's hoeven 'spannend' te zijn en hebben juist de bedoeling rustgevend te zijn. Maar ik waardeer toch je commentaar.
        Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
        www.pixeldude.be
        www.flickr.com/photos/139672558@N07

        Comment


        • #5
          Re: The golden hour

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          De prachtige minimalistische bedoeling van deze foto begrijp ik wel, maar ik zou een ander formaat daarvoor hebben gekozen.
          Ik heb de foto eens binnengehaald, en meerdere uitsneden geprobeerd.
          Welke formaten of formaat vind je dan de betere? Bedankt voor je commentaar.
          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
          www.pixeldude.be
          www.flickr.com/photos/139672558@N07

          Comment


          • #6
            Re: The golden hour

            Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
            Welke formaten of formaat vind je dan de betere? Bedankt voor je commentaar.
            Graag gedaan. De mooiste m.i. zit onder de KLIK
            En welkom bij de landschapsgroep. Je merkt we zijn vriendelijk niet mals. Maar zachte heelmeesters.....................
            Respect voor elkaars mening, dat vinden we zeker belangrijk. En soms zijn we het eens, dat we het oneens zijn.
            Last edited by Johan1956; 31 juli 2018, 18:44.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: The golden hour

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Graag gedaan. De mooiste m.i. zit onder de KLIK
              En welkom bij de landschapsgroep. Je merkt we zijn vriendelijk niet mals. Maar zachte heelmeesters.....................
              Respect voor elkaars mening, dat vinden we zeker belangrijk. En soms zijn we het eens, dat we het oneens zijn.
              Ben ik het daar nu mee eens of oneens ??
              Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
              www.pixeldude.be
              www.flickr.com/photos/139672558@N07

              Comment


              • #8
                Re: The golden hour

                Amaai Johan, die KLIK is al een hele verbetering, zeg maar een andere foto geworden (en dit zonder bebloed zwaard).
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: The golden hour

                  Johan, ik heb on der de klik gekeken, inderdaad niet mis. Bedankt.
                  Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                  www.pixeldude.be
                  www.flickr.com/photos/139672558@N07

                  Comment


                  • #10
                    Re: The golden hour

                    Het is idd niet boeiend ...maar dit hoeft een foto voor mij nu niet perse te zijn....het rustgevende springt er voor mij hier ook wel uit...het gevoel zalig aan een waterkant te staan...de uitsnede van johan vind ik wel een
                    een betere benadering ...

                    Groeten
                    Freddy
                    https://fredor2.wixsite.com/my-site

                    Comment


                    • #11
                      Re: The golden hour

                      Bedankt voor alle commentaren. Ik hou ze zeker in gedachte bij het nemen van toekomstige foto's.
                      Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                      www.pixeldude.be
                      www.flickr.com/photos/139672558@N07

                      Comment


                      • #12
                        Re: The golden hour

                        Goed opgemerkt, daar is altijd een rustgevend beeld mee te maken,
                        de klik van Johan onderstreept dat nog !
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: The golden hour

                          Mooie, al komt de verscherping wel redelijk hard over
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: The golden hour

                            Mooi resultaat maar de opzet van de foto wordt pas echt bereikt in de update van Johan. Die is rustiger en evenwichtiger.

                            Mvg.,
                            Smets84.

                            Comment


                            • #15
                              Re: The golden hour

                              Andere kadreringen zijn hier inderdaad mogelijk maar hetgeen mij het meest "tegenvalt" is dat het water dat snap mankeert, deels door het vlakke contrast en deels door het fletse goud.
                              Ik twijfel ook omtrent de omzetting naar zwart vh lis. Het donkere groen zou imo zeer goed contrasteren met een echte gouden goed in het water.

                              Comment

                              Working...
                              X