Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coming home

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Coming home

    Wie is er altijd gelukkig als je thuiskomt en wie doet alsof je een eeuwigheid weg was ook al was het maar 10min? Comments altijd welkom.

    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: Coming home

    ik begrijp de bedoeling van de opname en op de technische aspecten van het beeld heb ik niets aan te merken, maar ik kan de titel niet associëren met het beeld : het hondje zit geperst tussen de zware uitrusting van de motorrijder (?) en staat in dezelfde richting. Als kijker interpreteer ik dit beeld eerder met een hond die vastgehouden wordt tussen die benen en die angstig omhoog kijkt. Die indruk wordt nog versterkt door de duivelsmaskers op de kniebeschermers.
    Sorry, maar er zijn nu eenmaal altijd mensen die beelden verkeerd interpreteren.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Coming home

      Het is een gewoonte van hondjes om tussen de benen te kruipen, de mijne doet dat dikwijls. En is ook klein van gestalte. Hierbij heb ik wel gevraagd dat eens te simuleren maar het hondje was zeker niet gekneld en kijkt naar het gezicht van de man. De motoruitrusting komt doordat we bezig waren met een fotosessie voor een adoptievereniging en waarbij ik dikwijls een andere klemtoon wil leggen, zoals nu de ruige bolster met een zacht hart. Don't judge a book by the cover. Denk wel dat je het wat verkeerd interpreteert...
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Coming home

        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
        Het is een gewoonte van hondjes om tussen de benen te kruipen, de mijne doet dat dikwijls. En is ook klein van gestalte. Hierbij heb ik wel gevraagd dat eens te simuleren maar het hondje was zeker niet gekneld en kijkt naar het gezicht van de man. De motoruitrusting komt doordat we bezig waren met een fotosessie voor een adoptievereniging en waarbij ik dikwijls een andere klemtoon wil leggen, zoals nu de ruige bolster met een zacht hart. Don't judge a book by the cover. Denk wel dat je het wat verkeerd interpreteert...
        absoluut ! maar het was de eerlijke weergave van het gevoel dat het beeld me gaf. Wanneer je de ganse context geeft, ga je het beeld anders "zien". Drie honden gehad hebbend, gaat mijn sympathie en medegevoel in eerste instantie naar het dier, pas daarna schat ik de mens in. Maar ik denk dat het beeld als illustratie kan gebruikt worden, zowel voor een artikel over dierenliefde als dierenmishandeling (zelfs als dit hier niet het geval was, zoals je schrijft en wat ik wel wil aannemen).
        Een bepaald engelstalig persoon zou hier opmerken : fake news. (;>)
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Coming home

          Vind het een sterke plaat - zowel qua beeld als qua omzetting.
          De titel had ik er ook wel niet direct mee geassocieerd
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Coming home

            Ik zou er een 1x1 van maken. Ik heb de indruk dat de linkse moto geen meerwaarde geeft aan de foto. Bovendien krijgt de hond dan meer ruimte in zijn kijkrichting.
            Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
            www.pixeldude.be
            www.flickr.com/photos/139672558@N07

            Comment


            • #7
              Re: Coming home

              "Los uit de pols" als je met de foto geconfronteerd wordt en dat vind ik intrigerend aan dit beeld ! Spijtig dat ik nu de achtergrond van de opname ken maar wil deze negeren.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment

              Working...
              X