Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Limburgse maansverduistering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Limburgse maansverduistering

    Er zullen er nog wel volgen maar dit is mijn versie van de maansverduistering (mét de planeet Mars).


  • #2
    Re: Limburgse maansverduistering

    Dat is dus bloedmaan en Mars eronder.
    Mooi met de oude mijn site eronder.
    Hier in Mol geen maan te zien, teveel wolken.
    Vind ik persoonlijk knap gedaan hoor.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Limburgse maansverduistering

      Veel leegte natuurlijk, maar hoe zou het anders kunnen ? Proficiat met het idee om er de mijnschachten bij te betrekken ! Gelukkig is er voldoende strooilicht en wat zwemen van wolken om het beeld toch te vullen.
      Slim gevonden en goede realisatie.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Limburgse maansverduistering

        vind dit een mooi geheel
        https://www.julienherremansphotography.com

        Comment


        • #5
          Re: Limburgse maansverduistering

          Fijn idee om die mijnbokken in de compo mee te nemen.
          Deze maansverduistering vroeg er eigenlijk ook om: verduisterde opkomst laag aan de horizon - nog licht schemerig: ideaal dus om gebouwen of objecten mee in de compo op te nemen.

          Ook een mooi moment uit gekozen voor deze foto. Ik vermoed deze opname net na het einde van de totaliteit werd gemaakt dus 23u 13 tot 23u 18.
          Want de linkerkant van de maanbol blijkt hier al terug iets meer zonlicht door te krijgen.
          Foto's die op dat moment genomen worden vind ik meestal de mooiste van dit gebeuren.

          Mvg.,
          Smets84.
          Last edited by Smets84; 29 juli 2018, 09:05. Reden: typo

          Comment


          • #6
            Re: Limburgse maansverduistering

            Foto's van de maan alleen zijn er genoeg dacht ik. Maar ook een beetje omdat ik geen 300mm of langere lens heb En dan croppen geeft teveel verlies.
            De omstandigheden waren verre van ideaal. De maan heeft zich maar enkele keren laten zien, teveel wolken. En dan nog hing er een lichte sluier over. Deze opname (exact om 23u00) was een van de weinige momenten dat er uberhaupt iets zichtbaar was. Omdat er nogal veel wind stond durfde ik ook niet langer dan 2 sec belichten: ƒ/5.6, 90.0 mm, 2.1 sec, ISO 3200.

            Comment


            • #7
              Re: Limburgse maansverduistering

              Mooi hoor, en eens wat anders dan met een dikke tele.
              Achteraf is altijd makkelijk, maar ik denk dat een foto wat vroeger, de denkbeeldige driehoek meer gelijkbenig zou hebben gemaakt. (en dan eventueel een 5:7 uitsnede)
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Limburgse maansverduistering

                Mooie versie !
                ik heb hier ook geen bloedmaan gezien.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Limburgse maansverduistering

                  Heel mooie, speciale compositie. Ook de belichting is goed evenwichtig, niet vanzelfsprekend in die omstandigheden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Limburgse maansverduistering

                    Ik had ook grootse plannen om de bloedmaan samen met een mooie kerk vast te leggen, hier was het helaas ook veel te bewolkt...Dus dikke proficiat met dit mooie resultaat..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Limburgse maansverduistering

                      Mooie opnames, maar zoals verschillenden onder ons heb ik een hekel aan de term 'bloedmaan'.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X