Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een stopplaatsje in Ijsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] een stopplaatsje in Ijsland

    de afstanden tussen het vertrek s'morgens en je doel s'avonds zijn altijd heel lang ,een uur van aankomst is heel moeilijk in te schatten alleen al door de constante mooie zichten in de natuur , men kan het niet laten om te stoppen en opnieuw enkele foto's te nemen ,een paradijs voor een fotograaf , regelmatig blader ik eens door mijn map(je) en dit keer heb ik deze foto eens bovengehaald ,ook dit was weer zo pareltje van een plaats om even te stoppen en te genieten , het is alweer 2 jaar geleden , maar volgend jaar februari sta ik daar gelukkig weer ,dit keer om winterbeelden te nemen
    grote versie
    dank om te kijken

  • #2
    Re: een stopplaatsje in Ijsland

    een mooie diepte werking, een aangenaam beeld.
    D 7500 > 16/85 > 70/300>105
    https://www.behance.net/joscaeymae0afa
    Grt. Jos

    Comment


    • #3
      Re: een stopplaatsje in Ijsland

      Een hele mooie compo !
      Dergelijk mooi en verfrissend beeld, dat is sluikreclame voor Ijsland
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: een stopplaatsje in Ijsland

        Ik begrijp nu waarom mijn collega zo graag naar IJsland wil om foto's te maken.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: een stopplaatsje in Ijsland

          Prachtig vooruitzicht voor volgend jaar in ieder geval, met geluk ga je dan ook zeker noorderlicht kunnen fotograferen..Ik sta in diezelfde periode op de Lofoten, ook geen slecht vooruitzicht.
          Had je deze al eerder gepost Patrick, hij komt me echt zo bekend voor, maar zeker niet erg hem dan nog een keer te zien want hij is erg mooi..De bloemen in de voorgrond, de dynamiek in het water, en dan ook nog zo'n achtergrond..Heel mooi.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: een stopplaatsje in Ijsland

            Ja deze heb ik ooit eens gepost maar ik heb hem helemaal herbewerkt, of liever minder bewerkt, ik heb vooral het gevoel dat ik vroeger iets te inthousiast was met de schuivertjes een veel voorkomende fout bij beginnende PS bewerkers [emoji14]

            Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: een stopplaatsje in Ijsland

              Wow deze is prachtig !
              Dankjewel voor het kijken

              Sony alpha 77II_sony 50mm 1.4_tamron 70-300_sony 18-250, sony 70-400 mm

              Comment


              • #8
                Re: een stopplaatsje in Ijsland

                Weer of geen weer... ik MOET daar naar toe.
                " Make RAW Not WAR"
                Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                Comment


                • #9
                  Re: een stopplaatsje in Ijsland

                  Zalig beeld, net of ik er midden tussen in zit...Knappe dieptewerking in dit beeld ...

                  Groetjes
                  Freddy
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

                  Comment


                  • #10
                    Re: een stopplaatsje in Ijsland

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    Ja deze heb ik ooit eens gepost maar ik heb hem helemaal herbewerkt, of liever minder bewerkt, ik heb vooral het gevoel dat ik vroeger iets te inthousiast was met de schuivertjes een veel voorkomende fout bij beginnende PS bewerkers [emoji14]

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
                    Leuke bekentenis en in feite zijn we allemaal zo wat bezig en wordt de visie geregeld wat bijgesteld ! Prettige kleuren Bopatje, mooi van diepte en actie door het kabbelende water.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: een stopplaatsje in Ijsland

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Leuke bekentenis en in feite zijn we allemaal zo wat bezig en wordt de visie geregeld wat bijgesteld ! Prettige kleuren Bopatje, mooi van diepte en actie door het kabbelende water.
                      de nagel op de kop Raymond , je visie veranderd idd met de jaren ,bij mij zijn het vooral de harde contrasten en kleuren die het nu moeten ontgelden
                      dank voor jullie reacties

                      Comment


                      • #12
                        Re: een stopplaatsje in Ijsland

                        Dat was zeker een prachtige plaats om even te stoppen. De bloemetjes en het watervalletje doen het schitterend.
                        Het spel van de wolken, tussen en voor de bergen is overigens ook niet mis.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: een stopplaatsje in Ijsland

                          Pittige bewerking, schaduwen lijken mij wel hard opgehaald. Knappe compo en sluitertijd !

                          Comment


                          • #14
                            Re: een stopplaatsje in Ijsland

                            het weidse IJslandse landschap goed in beeld gezet. Met nog steeds voldoende contrast en kleurtjes hoor
                            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                            Groeten
                            Kurt

                            Comment


                            • #15
                              Re: een stopplaatsje in Ijsland

                              Mooi van compo. Dynamische voorgrond en veel diepte op de achtergrond.
                              De filtering van de wolken zorgt voor een egaal zacht licht in heel de opname.

                              Mvg.,
                              Smets84.

                              Comment

                              Working...
                              X