Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horseshoe Bend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Horseshoe Bend

    Beste,

    Na een geweldige trip door de westkust van de USA, zou ik graag een foto laten printen om in te kaderen.
    Welke van onderstaande zouden jullie aanraden/ vinden jullie het mooist?

    Tips en feedback natuurlijk zeer welkom.

    Optie 1


    Optie 2


    Mvg,
    Sjareltje

  • #2
    Re: Horseshoe Bend

    Voor mij foto 2 kijkt iets rustiger.

    Comment


    • #3
      Re: Horseshoe Bend

      Hier ook foto 2, maar zou het stukje rots links onderaan wegnemen.

      Eerste heeft voor mij ook potentieel, maar vind de kleuren er een beetje over.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Horseshoe Bend

        Hi,

        Ik ga voor foto nr 1, geweldig, zonder twijfel.
        Mijn advies zou zijn deze foto in handen te geven van iemand die goed overweg met PS of LR kan.
        Er zit zoveel meer in; niet meteen afdrukken.

        Dpaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Horseshoe Bend

          Voor mij de eerste maar dan zonder de diffractie en de voorgrond lokaal wat oplichten met sunspots.

          Comment


          • #6
            Re: Horseshoe Bend

            Ga hier ook voor de 2e, het zonnetje van de eerst leidt me meer af van het mooie landschap.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Horseshoe Bend

              Zijn hier misschien goede zielen die mij hierin zouden kunnen bijstaan of op weg helpen? Het is een panorama van 4 portret foto's, met van elk portret 3 stops belichting. Ik heb in LR eerst elk portret in HDR geregeld en daarna die 4 HDR's gestitched om 1 panorama te bekomen. De merges zijn imo goed gelukt en heb weinig met de sliders gewerkt, dus ik sta open voor andere suggesties.

              Mvg,

              Comment


              • #8
                Re: Horseshoe Bend

                Voor mij het eerste, maar met een verhouding 2:3 of 16:9. 't Zou het wijdse landschap extra in de verf zetten.
                Man man... wat een mogelijkheden.
                " Make RAW Not WAR"
                Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                Comment


                • #9
                  Re: Horseshoe Bend

                  Zonder de bron-foto's te zien, moeilijk te adviseren, maar zou ik zeggen:

                  -geen individuele HDR, (maar misschien heb je dat gedaan omdat je het pano niet in de M stand hebt genomen?)
                  -Eerst de foto's stitchen
                  -Dan heb je al bijna vanzelf een 16:9
                  -Resultaat bijwerken in LR of PS

                  Als dat niet haalbaar is, zou ik verder werken met foto 1.
                  Wat kan je doen? Er zijn wereldberoemde fotografen die op centimeters afstand van waar jij stond,
                  precies dezelfde foto hebben genomen (met die zon), en die verkopen voor veel centen.
                  Ik zou daar eens gaan kijken, welke accenten ze gelegd hebben.

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Horseshoe Bend

                    een foto met heel veel mogelijkheden , die vooral veel mooier uit de verf kan komen , bovenstaande uitleg is zeker nuttig , zeker en vast het formaat wijzigen , doe vooral geen automatische HDR ,maar tracht het manueel te doen , het resultaat komt veel natuurlijker over , en als ik nog een tip mag meegeven ,wees vooral zuinig met de schuivertjes tracht de contrasten en kleuren zacht te houden zeker in dit geval waar de ondergaande zon al voor genoeg contrast zorgt ,en ik zou voorstellen al hij klaar is laat hem hier gerust maar eens zien ik ben benieuwd , o ja ,na het bewerken wacht je minstens nog een week voor je hem afdrukt of hier toont en plaats hem op het voorblad van je pc zodat je hem regelmatig kan bekijken , je zal zien dat je zeker nog dingen zal wijzigen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Horseshoe Bend

                      Beide foto's zijn mooi, maar mijn voorkeur gaat naar de eerste, omdat de belichting van de rotswanden gevoelsmatig beter klopt met de werkelijkheid.
                      Door het oplichten daarvan lijken de kleuren m.i. een beetje "verwassen." Ook je knie (grapje) is storend, maar is uiteraard makkelijk weg te clonen.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Horseshoe Bend

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        Zonder de bron-foto's te zien, moeilijk te adviseren, maar zou ik zeggen:

                        -geen individuele HDR, (maar misschien heb je dat gedaan omdat je het pano niet in de M stand hebt genomen?)
                        -Eerst de foto's stitchen
                        -Dan heb je al bijna vanzelf een 16:9
                        -Resultaat bijwerken in LR of PS

                        Als dat niet haalbaar is, zou ik verder werken met foto 1.
                        Wat kan je doen? Er zijn wereldberoemde fotografen die op centimeters afstand van waar jij stond,
                        precies dezelfde foto hebben genomen (met die zon), en die verkopen voor veel centen.
                        Ik zou daar eens gaan kijken, welke accenten ze gelegd hebben.

                        Dpaul
                        Ok, hier heb ik veel aan! Merci!

                        Wel nog een klein vraagje: Doe ik dan best in PS de HDR per portret om nadien te stitchen tot panorama? Kan moeilijk vatten hoe ik eerst kan stitchen om daarna met HDR de voorgrond wat op te lichten. Of kan ik eerst alle 'correcte' belichtingen stitchen en nadien met layers van de overbelichte opnames lokaal wat oplichten?

                        Stoort het voor de compo dat ik onderaan wat water en bovenaan wat van de lucht afsnij?

                        Misschien is een cursus PS toch niet zo'n slecht idee. Ik kijk er alvast naar uit!


                        Bedankt!

                        PS: de foto's zijn in Aperture prio genomen, met enkel de sluitertijd variabel. 4x portret ( 3:4 als ik mij niet vergis) met toch redelijk wat overlapping.
                        Canon MkII 16-35mm
                        Canon 1200D (er wordt nog gespaard voor een update naar de 6D/5DMkIII, eventueel tweedehands.)
                        Last edited by Sjareltje; 30 juli 2018, 14:34.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Horseshoe Bend

                          Zonder zegezien te hebben, zou ik eerst de "correcte" stitchen.
                          PS of LR laten toe om lokaal te doen wat je wil. Ik zou wegblijven van HDR.
                          Kijk naar de foto's van Alain Briot. Die woont daar om de hoek.

                          Vroeger, toen de dieren nog konden praten, stond op BD een tut genaamd "redistributie van de tonaliteit".
                          Wat ze ermee gedaan hebben weet ik niet, maar hier kan zoiets nuttig zijn.

                          Paul
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Horseshoe Bend

                            mooie opnames. kleur kan idd nog wat bijgetuned worden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Horseshoe Bend

                              Hieronder een update na wat sleutelen in PS. Ik heb voor elke belichting de pano gestitched in LR, daarna de verschillende belichtingen geupload als lagen in PS. Hier wat gewerkt met de brush en tot dit resultaat gekomen. Eerste keer dat ik PS zo intensief gebruik. Nog niet helemaal tevreden dus laat maar horen.



                              Update!
                              Laatste versie die wss geprint gaat worden!
                              Last edited by Sjareltje; 11 augustus 2018, 12:27.

                              Comment

                              Working...
                              X