Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Sint-Coleman"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] "Sint-Coleman"

    Sint-coleman church vlak bij kasteel van Neuschwanstein dat je ook achteraan in de foto terug vind.
    Velen zullen dit wss weer beetje over de top vinden, isnu eenmaal de stijl die ik momenteel wil blijven behouden. Maar laat vooral je eerlijke meningen los ;-).

    DSC_2924-2 by lennert trevels, on Flickr

  • #2
    Re: "Sint-Coleman"

    Heerlijk, van die fotogenieke kerken!
    Bewerking vind ik knap!

    Comment


    • #3
      Re: "Sint-Coleman"

      Wat mij telkens opvalt is dat u zoveel lensvervorming in uw foto's hebt.
      Een FF toestel en een lens op 16mm is daar niet vreemd aan natuurlijk, en het minste dat u de lens niet horizontaal houdt heeft dan dit resultaat.
      U kunt dit opheffen door "Verdraaien" te gebruiken in Photoshop.
      Maar laat het ons over de foto hebben.
      Het compo zit snor, ook bij uw vorige foto's, en u heeft zelf aan dat u van kleurige foto's houd.
      Dit is geen probleem zolang het nog enigszins "natuurlijk" overkomt, ik bedoel daarmee dat de lucht mooi bewerkt is maar de kerk en omgeving is dat minder.
      Enfin ja, dat is mijn idee hoor.
      Last edited by Red Falcon; 23 juli 2018, 00:30. Reden: fout rechtgezet (niet de kerk maar mijn zinsopbouw
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: "Sint-Coleman"

        Ik neig naar rechtzetten en een kleurcorrectie.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: "Sint-Coleman"

          Mooie compo, alhoewel de boom er niet niet helemaal opstaat.
          Had persoonlijk wat meer naar links gaan staan en dan rechts draaien, zodat je iets meer detail van de kerk te zien krijgt.

          Kleuren zijn niet mijn ding, maar dat is smaak.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: "Sint-Coleman"

            Geen probleem met iemands stijl en je zou gek zijn om die te veranderen omdat wij/anderen het anders zien.

            Qua compositie zit het voor mij nogal veel aan de linkerkant. Bovendien mocht imo de kerk en boom links wat meer ruimte hebben gekregen vd rand weg.
            Qua licht(richting) ben ik wat in de war als ik de "zon" daar midden boven de bergen zie en dat vergelijk met de lichtinval op de kerk; vooral op de koepel.

            Comment


            • #7
              Re: "Sint-Coleman"

              Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
              Geen probleem met iemands stijl en je zou gek zijn om die te veranderen omdat wij/anderen het anders zien.

              Qua compositie zit het voor mij nogal veel aan de linkerkant. Bovendien mocht imo de kerk en boom links wat meer ruimte hebben gekregen vd rand weg.
              Qua licht(richting) ben ik wat in de war als ik de "zon" daar midden boven de bergen zie en dat vergelijk met de lichtinval op de kerk; vooral op de koepel.
              Ga mee in de opmerking "lichtinval". Dat effect kan wonderbaarlijk overkomen, heb dit vroeger ook al eens toegepast en begrijp dus je enthousiasme - voor mij hoef je dit niet te veranderen maar kwa sfeer is dit surrealistisch ...
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment

              Working...
              X