Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opbergkast in PVC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opbergkast in PVC

    We hebben in de garage een houten opbergkast staan die haar beste tijd heeft gehad: ze is gemaakt in gefineerde spaanplaat en dat is niet echt ideaal voor een garage.
    ( maar het was een gratis erfstuk destijds, dus in feite welkom
    Wanneer het regent en de wagen is nat, loopt er al wel eens wat water op de garagevloer, met als gevolg dat de onderzijde van de kast (spaanplaat ! ) begint te zwellen.
    De huidige kast is 120 cm breed, 40 cm diep en 170 cm hoog.

    We willen dit vervangen door ofwel een PVC kast of desnoods een metalen kast. ( of 2 kasten van 60 breed, mag ook )

    Maar ik vraag me af of PVC wel zo stevig is / niet snel gaat vervormen / kantelen ???? Wellicht niet, maar ik heb er 0 % ervaring mee.

    De kast moet alleen dienen om werkgerief in op te bergen: schroeven, plugs, boormachines, en dergelijke. Niet voor voedingswaren of zo.

    Iemand enkele goede suggesties ? Bij voorbaat dank.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Opbergkast in PVC

    Wij hebben hier vier PVC kasten staan, gekocht via Collishop (Colruyt) enkele jaren geleden. Ze kwamen in een pakket om zelf in mekaar te steken.
    (deze: https://www.collishop.be/e/nl/cs/982...182-cm-2949228)
    We zijn daar tevreden mee. Twee ervan dienen voor allerlei materiaal, waaronder boormachine, enz. de twee andere zijn gewoon opbergkasten. Het draagvermogen per plank is 15 kg, dacht ik, maar ik geloof dat er ook sterkere exemplaren zijn. Van doorbuigen bij ons gebruik geen sprake, maar de middensteun aan de voorzijde beperkt wel enigszins de praktische kant (iets groter - lees meer dan de halve breedte van de kast - erin steken of eruit halen is niet altijd gemakkelijk). En de planken zijn ook vast, niet verstelbaar.
    Oh ja, twee kasten staan in de garage, dus ook af en toe naast een natte auto. Dat is geen enkel probleem.

    Comment


    • #3
      Opbergkast in PVC

      Wij hebben een duurdere PVC kast van het gekende merk Keter, nooit meer zouden we dat kopen.

      De leggers zijn ook in PVC ondersteund door twee steunbalken, maar toch plooien de leggers meteen door en dit al na een week.
      Zwaar materiaal zit er niet in, gewoon wat spuitbussen en flesjes onderhoudsproducten en licht materiaal.

      Door het doorhangen van de leggers blijft bijna niets nog recht staan, zeer vervelend.
      Iets zwaarder materiaal zoals een boormachine kan enkel op de iets stevigere bodem of het vervormt meteen.

      Of alle merken even slecht scoren is niet gezegd, maar die gok wil ik niet eens meer doen.
      Of ze ooit zal instorten weet/denk ik niet, maar ik durf mijn wagen er toch niet te kort bij zetten.
      Last edited by VerSeg; 22 juli 2018, 19:26. Reden: Typfout
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Opbergkast in PVC

        Dank U, Nabi: deze kast had ik al van in het begin in het oog, maar ze is wel kleiner dan mijn originele + twee is dan weer te breed.

        Dank U, Freddy: jouw kast is wellicht breder dan bovengenoemde, maar wat jij vertelt, is net waarvoor ik vreesde.

        Ondertussen nog een derde tip binnengekregen: een IKEA houten kast - want.... vele van die kastjes, zeker "keukenkastjes" staan op verstelbare pootjes + kunnen ook nog eens aan de muur worden bevestigd.
        Dus ze staan dan toch wel pakweg 8 cm van de grond.

        Ik ga daar eens op zoeken. Ideaal zou een kast met schuifdeuren zijn, want als de wagen in de garage staat, is een draaideur niet zo handig.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Opbergkast in PVC

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Dank U, Freddy: jouw kast is wellicht breder dan bovengenoemde, maar wat jij vertelt, is net waarvoor ik vreesde.
          Die is 80 breed en +_40 diep Marc.
          En ze plooit nog meer door in de diepte dan in de breedte.
          Die kasten zijn volgens mij enkel goed om kussens of zo in op te bergen, alles wat licht is. [emoji20]
          Last edited by VerSeg; 22 juli 2018, 19:28. Reden: Typfout
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Opbergkast in PVC

            Ah ja, van die kussens voor tuinstoelen....dat ze dat dan in hun beschrijving zetten he!

            Ik ben serieus aan het denken om een 2nd hand stalen archiefkast te kopen - zo eentje met rolluik-deuren. Niet veel duurder dan een pvc kast en degelijke stalen leggers.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Opbergkast in PVC

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ah ja, van die kussens voor tuinstoelen....dat ze dat dan in hun beschrijving zetten he!

              Ik ben serieus aan het denken om een 2nd hand stalen archiefkast te kopen - zo eentje met rolluik-deuren. Niet veel duurder dan een pvc kast en degelijke stalen leggers.
              Hier in beide garages en werkplaats enkel metalen kasten waaronder twee van Lista met schuiven op lagers.

              Comment


              • #8
                Re: Opbergkast in PVC

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Hier in beide garages en werkplaats enkel metalen kasten waaronder twee van Lista met schuiven op lagers.
                Dat zal wel goed $pul zijn, Geert!
                Waar vind je dat?
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Opbergkast in PVC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Dat zal wel goed $pul zijn, Geert!
                  Waar vind je dat?
                  Gewoon wat volgen op falingen of 2dehands, komen regelmatig te koop.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opbergkast in PVC

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Gewoon wat volgen op falingen of 2dehands, komen regelmatig te koop.
                    Iemand hier ervaring mee?

                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opbergkast in PVC

                      Vraag mij af waarom je 2de hands moet gaan kopen. Niet te ver gaan zoeken en de prijzen zijn er al zo hoog als mocht je ze nieuw kopen.
                      Wij kochten er zo een voor in onze kelderberging in Zuid Frankrijk. Een eenvoudige bureaukast.

                      Zeer stevige roestvrij metalen kast met degelijke legpanelen die ook zonder speling vastzitten. Blijft ook onbeweeglijk staan als je er op duwt vanaf de zijkanten. Kan ook degelijk afgesloten worden.
                      En als je binnen de standaardmaten blijft (80cm breed) nemen de draaideuren ook niet veel plaats in voor geparkeerde wagens.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opbergkast in PVC

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        https://www.burostock.fr/details-arm...+l+80-240.html
                        Zeer stevige roestvrij metalen kast met degelijke legpanelen die ook zonder speling vastzitten.
                        Is niet zo duur en veel beter dan plastiek.
                        Maar is dit in RVS?
                        Ziet er eerder standaard geschilderd metaal uit, al kan de foto tromperen (op z’n Vlaams). [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opbergkast in PVC

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Is niet zo duur en veel beter dan plastiek.
                          Maar is dit in RVS?
                          Ziet er eerder standaard geschilderd metaal uit, al kan de foto tromperen (op z’n Vlaams). [emoji1]
                          Heeft men ons toch verteld. Adres is ons doorgespeeld door onze decorateur van ter plaatse die zelf geen kast wilde maken in hout omdat het daar soms wel wat vochtig kan zijn. Nu.., na een jaar zie ik dat enkele kartonnen dozen die daar op de grond staan nog intact zijn, niettemin moet men ondergronds toch wel zijn voorzorgen nemen. In garages waar natte auto's binnenkomen kan dat ook problemen geven van opzwellen van het hout. Maar zoiets kan je ook goed opvangen door er wielen onder te zetten.
                          Zou ook niet weten of die in het buitenland leveren, maar het was maar een hint om het niet te ver te gaan zoeken. Dit moet langs hier ook bestaan.
                          Last edited by enero; 23 juli 2018, 12:04.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opbergkast in PVC

                            Dank U, Pol, ziet er zeer goed uit én niet te duur - maar ook niet bij de deur

                            Ik zoek iets van 120 cm breed en ongeveer 190-200 cm hoog.
                            Ik weet niet of de link werkt:



                            Deze kast meet 198x125x45 en komt op 205 euro + 60 euro vervoer = 265 euro.

                            We hebben hier een paar straten verder een gerenommeerde kantoorwinkel, daar kost een vergelijkbare (roldeur!)kast 514 euro geleverd.
                            Toch nog een redelijk verschil voor een kast die "maar" moet dienen om in een garage te zetten.

                            Maar mocht er iemand winkels weten met betere nieuwprijzen, graag.

                            Op tweedehands.be staan er soms ook voor een prikje, maar ik krijg die niet thuis.
                            Zulke kasten zijn meestal niet erg demonteerbaar.
                            Dus ik ben al verplicht iets te zoeken waar men aan huis wil leveren.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opbergkast in PVC

                              Mja, toch goedkoper te vinden: ( +30 euro verzending )

                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X