Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

systeemcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • systeemcamera

    Ik ben een leek op vlak van fotografie.

    Ik zou graag natuurfoto's maken en dacht aan een systeemcamera die ik via een adapter op mijn telescoop zou bevestigen.
    Is dit nu een goed idee of zeggen jullie: neen, je koopt beter een spiegelreflexcamera en volg eventueel een opleiding.

    Zijn er hier mensen die met een systeemcamera werken en wat raad je aan... merk, prijsklasse...?

    Alvast bedankt,

    Martin,

  • #2
    Re: systeemcamera

    Het verschil tussen spiegel / systeem is niet meer zo groot, gaat er tegenwoordig meer om of als je van spiegel komt je gewent kan geraken aan het loze.
    Persoonlijk zal ik adapter / telescoop als extra zien en niet als een basis set om met te fotograferen.

    Maar de keuze spiegel of systeem hangt toch nog wel af van type/soort fotografie en het hoe/wat/waarom je een bepaald beeld op een bepaalde manier wilt vastleggen, natuurlijk is dat grotendeels dan wel weer afhankelijk van het te gebruiken objectieven arsenaal.

    Opleiding, wel als je denkt daar wat aan te hebben? Ik volg liever workshops welke in relatie staan tot mijn fotografische interesses.

    Systeemcamera, ja die heb ik regelmatig in mijn handen. Merk en prijsklasse is een persoonlijke keuze.... daar laat ik mij dus niet over uit.

    Comment


    • #3
      Re: systeemcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Het verschil tussen spiegel / systeem is niet meer zo groot, gaat er tegenwoordig meer om of als je van spiegel komt je gewent kan geraken aan het loze.