Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectie van een mooie zonsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Reflectie van een mooie zonsondergang

    Tijdens het lopen kom ik vaak mooie zaken tegen. Helaas is een camera te zwaar en lomp om mee te sleuren. Daarom neem ik vaak mijn smartphone mee. Dit is er een van gisteren met nog een paar kleine aanpassingen in LightRoom (geen Photoshop)
    Nice reflection of a sunset by Dries Lerouge, on Flickr

  • #2
    Re: Reflectie van een mooie zonsondergang

    Heel goed gezien. Zeker een dik compliment daarvoor.
    Ik vind de foto wel een beetje hard, en rond schoorstenen zijn er zaken te zien, die de bewerking verraden.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Reflectie van een mooie zonsondergang

      Moderator Note: Je had deze foto tegelijkertijd voor de BD Challenge Juni-Juli, thema: Zomer ingestuurd. Maar met de foto tevens op het forum te plaatsen (of elders op het net, zeg maar Facebook, of wat dan ook) is je anonimiteit om zeep.
      Jammer, want dit had een mooie inzending geweest.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Reflectie van een mooie zonsondergang

        Mooie reflectie en goed gezien.
        Ik mag hopen dat je je nadien ook hebt omgedraaid en een foto vd "echte" zonsondergang hebt gemaakt.

        Comment


        • #5
          Re: Reflectie van een mooie zonsondergang

          akkoord met johan1956. Toch respect voor wat een smartphone tegenwoordig presteert.
          De zonsondergang versterkt het beeld van "verleden tijd"van het gebouw en de kapel
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Reflectie van een mooie zonsondergang

            Knap gezien, en de smartphones hebben een serieuze revolutie meegemaakt de laatste jaren op gebied van fotografie.
            Ik ben benieuwd wat dit de volgende jaren met zich meebrengt
            " Make RAW Not WAR"
            Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

            Comment


            • #7
              Re: Reflectie van een mooie zonsondergang

              'k heb nog eens goed gekeken naar het origineel, en daar zit ook al wat "verlies" rond de schoorstenen. Mijn smartphone behoort dan ook niet tot de topklasse, maar is een betaalbare middenklassen smartphone.
              Ben ook benieuwd naar de verdere evolutie op dat vlak. Ik heb de indruk dat die mensen veel innovatiever en ruimer denken zijn dan de producenten van de spiegelreflex- en systeemcarema's.

              Comment


              • #8
                Re: Reflectie van een mooie zonsondergang

                ten gevolge van dit beeld ben ik eens naar mijn "smartfoto's " gaan kijken en die zijn inderdaad ook harder van wat ik uit mijn reflex haal. Maar ik merk ook dat ik me moet beperken tot "niet al te moeilijke" opnamesituaties indien ik een fatsoenlijk beeld wil bekomen.
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment

                Working...
                X