Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar de wei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Naar de wei

    deze van Rock Werchter, zo noemen ze dat hier.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Naar de wei

    Showcase ??????

    Comment


    • #3
      Re: Naar de wei

      Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
      Showcase ??????
      Straatfotografie, of reportage, of... !!!!!!!
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Naar de wei

        Is idd straatfotografie zoals je zegt maar ook daar kan je goeie beelden maken.
        De 2 meisjes uit het beeld stappen, de halve auto, de verkeersborden ...
        Dus deze zegt me minder Raymond
        Groet,
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Naar de wei

          Je kan er nog een mooie foto van maken . Die boom... bovenaan doet niet veel ter zake.. Ik zou onderaan een klein beetje afdoen en bovenaan een groot stuk. Plaatsen in een formaat 16/9 geeft al uit zich zelf snelheid aan ,Dus dat zou goed zijn.. "Denk ik"

          Comment


          • #6
            Re: Naar de wei

            Ieder zijn mening en in straatfotografie waaronder reportage en journalistiek behoren komen veel toevallige of spontane onderdelen aan bod die door menig fotograaf en toeschouwer nogal over 't hoofd worden gezien, wat hier geregeld bewezen wordt waardoor er al wat "straatfotografen" er hier de brui aan gaven. Ik ga me niet laten ringeloren of beInvloeden daar deze categorie (geen studio) me in feite het meeste boeit in de fotografie - rechttoe-rechtaan - alhoewel ik het te weinig toepas doch anderen hun werk aanschouwen geeft me al veel voldoening ongeacht sommige kritieken. In deze foto is alles aanwezig naar de vorm en norm van wat de opname samenvat, inhoud en dus verteld. De meesten zullen dit niet goedvinden wat als mens is te begrijpen, dus oprechte dank voor de reacties.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Naar de wei

              Deze is wel verhalend kan deze zeker appreciëren!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Naar de wei

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Ieder zijn mening en in straatfotografie waaronder reportage en journalistiek behoren komen veel toevallige of spontane onderdelen aan bod die door menig fotograaf en toeschouwer nogal over 't hoofd worden gezien, wat hier geregeld bewezen wordt waardoor er al wat "straatfotografen" er hier de brui aan gaven. Ik ga me niet laten ringeloren of beInvloeden daar deze categorie (geen studio) me in feite het meeste boeit in de fotografie - rechttoe-rechtaan - alhoewel ik het te weinig toepas doch anderen hun werk aanschouwen geeft me al veel voldoening ongeacht sommige kritieken. In deze foto is alles aanwezig naar de vorm en norm van wat de opname samenvat, inhoud en dus verteld. De meesten zullen dit niet goedvinden wat als mens is te begrijpen, dus oprechte dank voor de reacties.
                Ik doe mee met de straatfotografie (heb daar een paar jaar geleden nog een hele serie toelichtingen overgeschreven).
                "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                Comment


                • #9
                  Re: Naar de wei

                  Sien en Dushi, oprechte dank voor jullie reactie. Hoopvol naar de toekomst toe in een opwaartse en gewaardeerde straatfotografie zoals wij dat noemen.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Naar de wei

                    Ik zou er een vierkant van maken en het bovenste deel van de boom weglaten, moest het mijn foto zijn. Gelukkig voor het "evenwicht" kijkt 1 v.d. meisjes opzij. Geeft goed de sfeer daar weer.
                    Gr,
                    Marc Tav.
                    http://marctav.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Naar de wei

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Ieder zijn mening en in straatfotografie waaronder reportage en journalistiek behoren komen veel toevallige of spontane onderdelen aan bod die door menig fotograaf en toeschouwer nogal over 't hoofd worden gezien, wat hier geregeld bewezen wordt waardoor er al wat "straatfotografen" er hier de brui aan gaven. Ik ga me niet laten ringeloren of beInvloeden daar deze categorie (geen studio) me in feite het meeste boeit in de fotografie - rechttoe-rechtaan - alhoewel ik het te weinig toepas doch anderen hun werk aanschouwen geeft me al veel voldoening ongeacht sommige kritieken. In deze foto is alles aanwezig naar de vorm en norm van wat de opname samenvat, inhoud en dus verteld. De meesten zullen dit niet goedvinden wat als mens is te begrijpen, dus oprechte dank voor de reacties.
                      Ieder kiekje op staat genomen kun je straatfotografie noemen..... maar is daarom niet showcasewaardig. Beetje zelfkritiek kan nooit kwaad.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Naar de wei

                        Ik reageer niet al te te dikwijls op Street Photography,... om de goede reden dat ieder (een beetje kritiek) comment op zulke foto's,
                        door de maker ervan gewoon weggeblazen word met argumenten als:

                        -dit was gewoon zo ( ja, en dan ? )
                        -er zit een verhaal achter ( achter iedere foto kan je een verhaal bedenken, dit is absoluut niet eigen aan street photography)
                        -het moet heel dikwijls in ZW ( ja, dit maakt het eenvoudiger dan een goed kleur beheer)
                        -dit is kunst (iedere foto kan als kunst bekeken worden, of juist niet)
                        -dit is niet gekunsteld (soms wel spijtig dat de afwerking niet wat meer verzorgd is)

                        Naar Rock Werchter gaan duizenden mensen naar toe, en ieder jaar zie ik foto's verschijnen van festival gangers,
                        genomen met een tel, die vele beter ineen steken dan deze, en die mensen noemen zich niet eens "fotograaf".

                        Ik ben reeds vele malen naar jureringen geweest als jury lid, en jou foto zou ik 3 op 10 geven G.R.

                        Je compositie is slecht, er staan vele onnuttige elementen in je foto, de meisjes lopen tegen het kader aan , ruimte boven die voor niets dient ... enz...

                        Zaken die je in een eerste jaar fotografie aanleert... en waar andere van mijn voorgangers je reeds op gewezen hebben... hou je er rekening mee ?

                        Wat nu G.R. ? ofwel blaas je mijn comment weg... ofwel zet je je eens serieus in vraag, en maak je er in de toekomst
                        eens hard werk van , zodat ik je in de toekomst misschien een 4 op 10 kan geven... of wie weet nog meer ?

                        Inspireer je misschien ook eens van wat Lagrange ons hier brengt...

                        It's just up to you now...

                        D.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Naar de wei

                          het zegt wel iets over werchter, waar regels wat vervagen en voetgangers en auto's dezelfde plaats delen, de jeugd die niet bezig is met consequenties, de rugzak en het wc-papier.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment

                          Working...
                          X