Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

peak design captire pro cameraclip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • peak design captire pro cameraclip

    Heeft er iemand ervafing met de ¨Peak Design Capture Pro Camera clip?
    Ik zou hiermee mijn DSLR met zoomlens (ca. 1,2kg) aan de schouderriem van mijn rugzak willen bevestigen.
    Graag wat ervaringen voor ik dit aanschaf.
    Alvast heel erg bedankt.

  • #2
    Re: peak design captire pro cameraclip

    Die heb ik in gebruik, maar met minder gewicht (ik heb alleen systeem camera's) en ben daar zeer tevreden over, zoals alles van Peak Design.
    Ze zijn trouwens zeer correct, als er een productiefout is (lees het draadje hieronder maar) dan wordt dat zonder discussie omgewisseld.
    Ze zijn dan ook duur genoeg. ;-)
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: peak design captire pro cameraclip

      Heb dit in het verleden gebruikt met een Sony A77 + 16-50F2.8 lens. Zal ongeveer overeenstemmen met uw gewicht.
      Werkt zeer goed, en zoals Lieven zegt, van hun support kunnen veel bedrijven iets leren.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: peak design captire pro cameraclip

        Hoi,

        Ik heb enkele weken terug de Peak Design Capture Camera clip V3 gekocht.
        Samen met de Pro Pad, om mijn camera aan mijn broekriem te hangen en de Dual Plate voor gebruik op mijn statief.
        Ik heb 'm nog niet in de praktijk gebruikt, dat gaat de komende zomervakantie gebeuren.
        Voorheen gebruikte ik de eerste versie van B-Grip, maar de bediening- om de camera los te halen -zit net boven de broekriem.
        Dat heveltje prikte van tijd tot tijd in mijn bourgondisch lijfje, da's minder prettig.
        De Peak Design camera clip hangt net onder de broekriem, door middel van de Pro Pad, de camera hangt daardoor een paar centimeter lager.
        De bediening is anders, er prikt nu niets in m'n lijfje, dus comfortabeler.
        Het geheel is ook van aluminium, in plaats van kunststof (waar de B-Grip van gemaakt is).
        Peak Design is ook een stukkie duurder... maar dat vergeet je snel.
        Ik heb er alle vertrouwen in.
        Oh... er hangt dan een Nikon D850 aan met meestal een Tamron 28-300 of Nikon 24 mm prime.
        Combo respectievelijk 1,6 kg en 1,3 kg
        Of misschien met de Tamron 24-70 G2... dan weegt de combo bijna 2 kg
        Zou zelfs mogelijk kunnen zijn met m'n Sigma 150-600 C lens... dan wordt het een slordige 3 kg
        Ik heb de camera nooit alleen maar aan de clip, altijd in combinatie met mijn schouderriem.

        Groet.
        Adrie
        Last edited by adrie; 6 juli 2018, 15:22.

        Comment

        Working...
        X