Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Giulia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Giulia

    mijn jongste kleindochter, ongekunstelde houding haast onmogelijk als die een camera op haar gericht ziet


    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Giulia

    Het model werkte dan wel niet echt mee, de fotograaf heeft toch een mooi sprekend portret afgeleverd.

    Comment


    • #3
      Re: Giulia

      Moest je vragen om deze guitige blik op commando te maken - het zou waarschijnlijk niet lukken.
      Spontaan vind ik het dus wel - en belichting vind ik ook mooi
      Wel enkele streepjes in de achtergrond (onder de oksel en boven schouder)
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Giulia

        Onder arm en boven de schouder is er iets waar te nemen dat beter was weggeweest maar niettemin toch een prettige spontane foto die ik prachtig vind !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Giulia

          Bedankt voor de reacties, de foto is gemaakt in de traphal, het licht komt van het matglas in de voordeur die softbox mocht spelen
          jammer genoeg zijn er sporen van de trap zichtbaar, het linkse dat gaat nogal lukken om te verwijderen,
          aan de rechterkanten ik er niks aan doen in LR en vermits ik geen PS gebruik ... heb ik die 2 foutjes maar zo gelaten
          de reacties daarop waren verwacht ..
          als ik daar nog eens iets dergelijks zou proberen dan weet ik weer waarop extra te letten
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Giulia

            Het is duidelijk dart ze zich bewust is van de camera.
            Toch levert het een charmante plaat, want deze dame heeft potentie.
            Kinderen meer naturel fotograferen is een kwestie van geduld (zeker als je de kinderen kent)
            en hoekzoeker of opklapscherfmpje kan soms ook helpen.
            Over de technische kruimels laat ik me vaak niet zo uit, omdat dit slechts een aspect is van de foto.
            Zeggingskracht voind ik veel belangrijker en, ondanks het "poseren" hier, vind ik dit er goed uitkomen.
            Het lijkt me een kind dat hier plezier aan beleeft, en dat heb je uitstekend in beeld gebracht.
            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

            Comment


            • #7
              Re: Giulia

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              aan de rechterkanten ik er niks aan doen in LR en vermits ik geen PS gebruik ... heb ik die 2 foutjes maar zo gelaten
              de reacties daarop waren verwacht ..
              als ik daar nog eens iets dergelijks zou proberen dan weet ik weer waarop extra te letten
              Voor mij zijn dat in weze geen 'foutjes' Frans, in straat- of spontanefotografie mag en kan dit alles blijven. Beter gezegd : Men zou dit kunnen weggommen maar is niet noodzakelijk.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Giulia

                nice one, me like a lot
                www.lensculture.com/nathan-verstraete

                Comment


                • #9
                  Re: Giulia

                  Die foutjes storen mij niet. Mijn aandacht wordt volledig naar dat super schattig smoeltje getrokken en die foutjes zie je pas achteraf, maar trekken mijn aandacht niet weg. Ik vind het een toppertje.
                  Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Giulia

                    Een guitig kopje ze gaat je zeker niet vervelen,ik vind het mooi!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Giulia

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reacties, de foto is gemaakt in de traphal, het licht komt van het matglas in de voordeur die softbox mocht spelen
                      jammer genoeg zijn er sporen van de trap zichtbaar, het linkse dat gaat nogal lukken om te verwijderen,
                      aan de rechterkanten ik er niks aan doen in LR en vermits ik geen PS gebruik ... heb ik die 2 foutjes maar zo gelaten
                      de reacties daarop waren verwacht ..
                      als ik daar nog eens iets dergelijks zou proberen dan weet ik weer waarop extra te letten
                      Laat maar zitten allemaal, zo'n spontaan portret zou je er bijna door kunnen gaan verknoeien
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Giulia

                        Zeker een knappe spontane foto.
                        Voor de rest volg ik de andere over de streepjes nog.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Giulia

                          Natuurlijk dat die kinderen al lang weten wat een camera is
                          Natuurlijk dat de fotograaf het niet kan laten om het nog eens te proberen.
                          Niet natuurlijk dat het zo'n natuurlijk portret geeft met zo'n juiste belichting.
                          En dan nog de omzetting en we mogen allemaal genieten.
                          Glimlachende groetjes,
                          Xavier
                          Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                          Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                          Laat de commentaren maar komen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Giulia

                            Proficiat met deze verdiende HoF! Was voor mij een kanshebber toen ik hem voor't eerst zag.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Giulia

                              Dikke Proficiat Frans...met deze welverdiende mooie HOF plaat

                              Groetjes
                              Freddy
                              https://fredor2.wixsite.com/my-site

                              Comment

                              Working...
                              X