Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

    Beste te bekijken met zwarte achtergrond
    mvg Jako

    [IMG][/IMG]
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

    jako

  • #2
    Re: Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

    Mooie kleuren, compo, scherpte en DOF. Een zeer mooi zomers plaatje.

    Comment


    • #3
      Re: Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

      Heerlijke blpoemen,mooie weergave!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

        ik volg voorgangers !!! grts Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

          Mooi maar zoals je ziet heb je in de buitenste ring nog wel veel detail - maar de binnenste ring is met plaatsen uniform rood geworden.
          Als je in uw fotobewerkingsprogramma kijkt naar de RGB deelhistogrammen dan zal je zien dat de rode eigenlijk tegen de rechterkant op ligt.
          Puur Rood, Groen en Blauw zijn moeilijk te vatten door de RGB sensors - zeker als er zon
          Maar mogelijk is de foto ok en is het probleem ontstaan door opvoeren van de saturatie
          Misschien kan je het nog iets terugbrengen.
          Je moet maar eens zien naar de deelhistogrammen van de foto
          Is niet slecht bedoeld hoor
          Groeten,
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

            Allemaal bedankt voor de commentaren en Peter ik weet wel dat het goed bedoelt is hoor.
            'k ben het aan het uitzoeken op de camerarauw covector.
            Mvg Jako
            Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

            jako

            Comment


            • #7
              Re: Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

              In onze digitale camera's is de kleur die je ziet een samenstelling is van 3 RGB waardes, en onze camera kan die registreren, als ze ieder een waarde hebben tussen 0 en 255.
              Stel dat de feitelijke waarde van rood hoger is - bvb 274 - dan gaat je rode deelhistogram clippen - de camera noteert de maximale waarde voor deze pixel - zijnde 255.
              Eigenlijk is dat een overbelichting - maar slechts voor 1 van de deelkanalen.

              Je krijgt geen hooglichten alarm want dit werkt op de RGB samengestelde waarde - die hier nog onder de 255 ligt.

              Wat kan je doen in voorkomend geval - na het fotograferen kijken naar de RGB deelhistogrammen op je camera - en indien nodig onderbelichten en foto opnieuw maken
              Zo erg is het nu niet maar wel een goed voorbeeld om dit uit te leggen

              heb het niet zelf uitgevonden hoor - volgend artikel gaat over het clippen van de deelkanalen RGB

              Overexposure can sometimes lead to the clipping of one of more color channels of a digital image. This can distort colors, but there are ways of dealing with clipped channels that may be able to recover the original colors


              hopelijk heb je er iets aan

              Groeten,
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

                Mooi resultaat voor een vluggertje en op 'wit' blijft de foto mooi !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Nog vlug een klaproosje gefotografeerd

                  "Flappies" zijn altijd leuk! En dank Blauwzwart voor de RGB toelichting, en hints want ik heb daar ook wel eens last van dat Rood te veel is, en de rest goed...
                  Groets, Gerhard
                  Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                  Comment

                  Working...
                  X