Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regendaasje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Regendaasje

    Regendaasje: Focusstackingtechniek 140 frames. Opgezuiverd in PS.


    [IMG][/IMG]


    Bedankt voor het kijken. Opbouwende kritiek altijd welkom.

    Grtjs,
    Werner
    Last edited by Vjem71; 28 juni 2018, 00:24.
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

  • #2
    Re: Regendaasje

    Ik ben fan van dit soort fotografie, prachtfoto 👍

    Comment


    • #3
      Re: Regendaasje

      Ik ben eigenlijk niet zo direct fan van dit soort fotografie hoewel ...
      zoals jij het brengt, petje af hoor want dit is weer schitterend
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Regendaasje

        Dank je wel aan beiden.
        Is het toegestaan om foto's bij te posten om de vergelijking te kunnen maken? Heb namelijk nog wat geëxperimenteerd met deze daas en zou jullie mening willen weten.
        Grtjs,
        Werner
        Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

        Comment


        • #5
          Re: Regendaasje

          ik dacht dat je tot 3 foto's per draadje mocht posten
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Regendaasje

            Ik heb twee nieuwe bewerkingen gedaan. Graag wil ik weten welke nu de beste is in andermans ogen. De originele, de eerste update of de tweede update.

            1ste update

            [IMG][/IMG]

            2de update

            [IMG][/IMG]

            Laat maar horen. Ook waarom je de ene beter vindt dan de andere. Ik heb geen verstand van fotografie eigenlijk. Dus vraag ik waar jullie naar kijken als je een foto ziet.

            Grtjs,
            Werner
            Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

            Comment


            • #7
              Re: Regendaasje

              Qua belichting en totaalbeeld springt de1ste update er wel bovenuit... ik had zelf wel iets meer ruimte bovenaan gezien. Een knappe plaat.... hoewel ik zelf een voorstander ben van foto's van levende insecten. Maar goed, hierbij verkrijg je wel een grotere DOF.

              Comment


              • #8
                Re: Regendaasje

                Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Qua belichting en totaalbeeld springt de1ste update er wel bovenuit... ik had zelf wel iets meer ruimte bovenaan gezien. Een knappe plaat.... hoewel ik zelf een voorstander ben van foto's van levende insecten. Maar goed, hierbij verkrijg je wel een grotere DOF.
                Dank je wel voor je mening en uitleg. Uiteraard ben ik ook fan van levende insecten. Maar het één mag het ander niet uitsluiten. In dit soort fotografie beoog je gewoon een ander doel namelijk , details en grote dof. En de techniek, de voorbereiding , de tijd, de eenzame bezigheid op mijn kamertje .... zalig gewoon. Het brengt me tot rust. Al kan een paar uur met mijn fototoestel ergens ten velde ook heel rustgevend werken.
                Dit soort fotografie geeft me ook een dubbel gevoel soms. Omdat je niet alle diertjes zomaar dood op de vensterbank kan vinden ben je soms verplicht er eentje te vangen. Niet zo vriendelijk zou je zeggen. Maar nadat ik eens uren met een macrolens sigma150mm en de MPE65 ten velde was geweest en vooral de bodem gefotografeerd heb waarop we lopen besefte ik dat het fotograferen van levende insecten duizend maal meer levens kost dan één diertje vangen. En met dat ene diertje ben ik dan nog eens verschillende dagen zoet mee. Want om met deze techniek een diertje te fotograferen uit verschillende hoeken , en soms meermaals vooraleer je de juiste foto hebt, ben je echt wel enkele dagen bezig.
                Al maak ik wel een onderscheid tussen plaagdieren en nuttige dieren, en ook massaal voorkomende dieren (mieren bv) en zeldzamere soorten. Bijen en hommels, vlinders , libellen... worden nooit gevangen. Zij zorgen mee voor de groenten , het fruit en de lucht die we ademen. Zij zijn onze zuurstof. Zoals ik dus zei: een dubbel gevoel.

                Grtjs,
                Werner
                Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                Comment


                • #9
                  Re: Regendaasje

                  Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                  Qua belichting en totaalbeeld springt de1ste update er wel bovenuit... ik had zelf wel iets meer ruimte bovenaan gezien.
                  Hier ben ik het helemaal mee eens
                  het licht zorgt hier voor een groot soort "blikvangereffect"
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Regendaasje

                    Voorkeur voor 1e update omdat de antennes hier niet verloren gaan in de donkere achtergrond
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Regendaasje

                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      Voorkeur voor 1e update omdat de antennes hier niet verloren gaan in de donkere achtergrond
                      Peter

                      Dank je wel Peter voor je mening. Het is inderdaad een factor die meespeelt.

                      Grtjs,
                      Werner
                      Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Regendaasje

                        Ook voor mij de éérste up, facinerende beelden, ik kan blijven kijken naar de details

                        Comment


                        • #13
                          Re: Regendaasje

                          Ook voorbij de 1ste update, ben het met blauwzwart eens betreffende de antennes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Regendaasje

                            Dank je wel voor jullie moeite om hierin jullie mening te geven.
                            De eerste update wint dus.

                            Grtjs,
                            Werner
                            Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Regendaasje

                              Ook voor mij de eerste update. Chapeau voor uw technische vaardigheid in deze tak van fotografie, maar vooral mijn hoed af voor uw visie over de natuur. Super...

                              Comment

                              Working...
                              X