Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'lichtgewicht' tot 300mm voor canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'lichtgewicht' tot 300mm voor canon

    Hoi,

    ben eens aan het kijken naar telezooms ala 70-300 of iets dergelijk
    heb er al 3 gezien die eventueel in aanmerking kunnen komen voor aankoop

    1) Canon 70-300 IS DO
    2) Canon 70-200 f4.0 + 1.4 extender
    3) Sigma APO MAcro super

    Veel verschil ik weet het. De 2.8 lenzen staan er niet bij want zijn veel te zwaar voor mijn goesting (heb de 70-200 van canon gehad dus weet waarover ik praat).
    De tweede optie is tot hiertoe voor mij minst interessant wegens het zwaarts en opvallendst ('wit'). Kwaliteit is er wel natuurlijk.
    De eerste optie is dan weer redelijk duur, maar zou ook kwalitatief goed zijn en heeft IS, altijd meegenomen voor tele.
    De derde is mijn budgetoplossing, maar lijkt toch goed te zijn.

    Nog andere opties?
    Bedoeling is dat het met e 20D zal samen gaan (die moet nog wel gekocht worden ) En de koop van de tele zou versneld kunnen worden door mogelijk reis Tanzania volgend jaar (juni).
    Last edited by amest; 5 oktober 2004, 15:14.
    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

  • #2
    Re: 'lichtgewicht' tot 300mm voor canon

    Ik zou voor de 70-300 IS DO gaan, als ik uit je mogelijkheden kies.
    Persoonlijk zou ik dat niet doen omdat ik lichsterkte zeer belangrijk vind en val voor lichtsterke objectieven. Temeer omdat je het hoogste bereik dus tot 300 ni echt veel gebruikt verkies ik zooms met een MAX bereik van 3 X en eventueel gecombineerd met een 1.4 converter.

    my2cents
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: 'lichtgewicht' tot 300mm voor canon

      Tja het hangt er hier meer vanaf wat je juist moet hebben he.

      Die sigma staat bekend als een lens met een hele goeie prijs/kwaliteits verhouding maar met de 2 andere combinaties hier kan ze toch langs geen kanten mee als het op kwaliteit aankomt. Je moet volgens mij dus eerst beslissen op wat je juist wil want eigenlijk is de sigma geen concurrent van de andere hier.

      Zelf ben ik voor de 70-300DO gegaan omdat ik niet enkel licht gewicht wou maar ook compact. De 70-200 2.8 IS bijv is de betere lens dat is zeker maar voor mijn gebruik totaal niet geschikt en dus waardeloos.

      De 70-200 F4 is mij nog steeds te groot. Ik neem liever een extra flesje water mee in mijn rugzak dan deze lens die mij nog minder bereik geeft ook. Komt er nog bij dat de 70-300 zijn AF sneller is, en IS heeft wat mij dus eigenlijk ook nog in veel gevallen een tripod uitspaart die alles weer alleen maar zwaarder zou maken.

      Maar zoals digipics zegt wie weet heb je voor jouw gebruik snelle lenzen nodig en dan zijn geen van alle hier eigenlijk kandidaten.

      Voor mij is er geen betere lens dan de 70-300 DO en alhoewel ze dus prijzig is, is dit voor mij totaal geen probleem want ze is die prijs meer dan waard als ik mijn gebruik in acht neem.

      Comment


      • #4
        Re: 'lichtgewicht' tot 300mm voor canon

        een lichtsterke lens heb ik niet direct nodig, omdat de foto's meestal buiten genomen zullen worden, de overgrote meerderheid van de onderwerpen niet (super)snel zullen bewegen en ik altijd een hogere ISO waarde kan nemen indien kortere sluitertijd nodig is.
        Dat laatste denk ik dat kan want gebruik nu altijd ISO100 (diafilm) en heb met analoog niet direct mogelijkheid om vlug even op ISO800 te schieten (heb die zelfs nooit gebruikt), dus met nieuwe EOS20D kan ik daar wel van gebruik maken terwijl ik dat nu gewoon niet doe

        Grootste nadeel van lichtsterke tele is prijs en gewicht/grootte en dat is dan de reden dat ze niet in aanmerking komen.

        tussen de canon DO en de sigma is mijn grootste bekommernis wanneer is verschil kwaliteit merkbaar (vergroting vanaf ...) en is dat voor mij dan het prijsverschil waard. Spijtig genoeg is dat laatste alleen te controleren door ze naast elkaar te testen op zelfde toestel , zelfde moment , zelfde onderwerp, ... en dat is niet mogelijk zeker?
        Last edited by amest; 7 oktober 2004, 12:28.
        Groetjes,
        Arvid


        Reis- en fotowebsite

        Comment


        • #5
          Re: 'lichtgewicht' tot 300mm voor canon

          Kom naar de lenzendag van Corné en je krijgt misschien die kans....http://forum.belgiumdigital.com/show...93&page=1&pp=5
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: 'lichtgewicht' tot 300mm voor canon

            kijk ook eens hier
            VERGELIJK

            Comment


            • #7
              Re: 'lichtgewicht' tot 300mm voor canon

              De 70-200 f4 is imho echt een zeer licht en klein lensje.
              Enorm prettig om mee te werken en haarscherp. + allerbeste prijs/kwaliteitsverhouding binnen het L-glas.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment

              Working...
              X