Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CopactFlash Ultra II of Microdrive?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CopactFlash Ultra II of Microdrive?

    Hallo,

    Ik ben van plan een nieuwe digitale camera te kopen. Nu worden er acties gedaan waarbij je ofwel de camera met CF Ultra II kunt kopen ofwel met een Microdrive. Heeft er iemand ervaring met de 2 ?
    Van horen zeggen: Een Microdrive zou trager zijn en minder betrouwbaar, gevoeliger aan schokken, enz...
    Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
    Kortom, wat moet ik nu kiezen?

    Thanks.

  • #2
    Re: CopactFlash Ultra II of Microdrive?

    Over welke camera gaat het?
    Dat is belangrijk om te weten omdat je best de snelste kaart neemt, maar dat if alleen nuttig is als de camera die snelheden ook aankan...

    Wat betreft CF en MD: de verschillen zijn hier al in den treure uitgelegd geweest (doe eens een search.) Sommigen zeggen dat flashkaarten beter zijn dan microdrives omdat in deze laatste bewegende elementen zitten en deze dus vlugger aan slijtage bloot staan.
    Persoonlijk vind ik dat als er al een verschil bestaat tussen Md en CF, dat die miniem zal zijn. Dan zou ik de goedkoopste nemen. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke opinie, anderen zullen wsch iets anders zeggen...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: CopactFlash Ultra II of Microdrive?

      Over welke camera gaat het?
      Dat is belangrijk om te weten omdat je best de snelste kaart neemt, maar dat if alleen nuttig is als de camera die snelheden ook aankan
      Het wordt een Nikon Coolpix 8700.

      Comment


      • #4
        Re: CopactFlash Ultra II of Microdrive?

        Aan de huidige prijzen kies voor CF kaartjes!
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: CopactFlash Ultra II of Microdrive?

          Een MD is toch kwetsbaarder hoor, laat beiden eens vallen van een meter hoogte, als de MD slecht neerkomt mag je het vergeten. Ook de blootstellingstemperaturen van een CF zijn merkelijk ruimer dan die van een MD, ga je bvb. op reis naar de sneeuw of de zon dan gaat een MD het harder te verduren krijgen.
          Ik ken trouwens persoonlijk niemand die ooit al een kapotte CF gehad heeft, maar wel 2 mensen met een defecte MD...en dat terwijl CF het meest vertegenwoordigd is. Veralgemenen kan je dat niet, maar ik vertrouw die dingen niet meer sinds dan
          Mark (300D)

          Comment


          • #6
            Re: CopactFlash Ultra II of Microdrive?

            Ik zou geen microdrive meer kopen. Veel te delicaat zoals Cyrox al wist te vertellen. En in veel foto-upload-voor-afdruk-toestellen* passen enkel de CF type I-kaartjes (wat hierboven de CF wordt genoemd) en geen CF type II-kaartjes (zoals de microdrive dus).

            Wat de snelheid betreft: een microdrive hoeft niet trager te zijn. Dat hangt van je toestel af. Als je een toestel hebt dat traag wegschrijft, maakt het niks uit. Da's zoals de vraag: wat is het snelste? Een 2PK of een ferrari? Als ze beide in de file staan, maakt dat dus niks uit.

            Als er iemand mij 1 voordeel van een microdrive tov de CF type I kan opsommen, mag die dat gauw doen. Want IK zou het niet weten.



            * Ik bedoel dus die toestellen die in fotowinkels staan waar je je foto's kan uploaden om te laten afdrukken.
            Last edited by naxx; 6 oktober 2004, 07:59.
            NaXX

            Comment

            Working...
            X